بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65392
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 تیر 00 8:08 ب.ظ

درخواست امام‌جمعه بوشهر از وزیر بهداشت/ ۲۰۰ هزار دُز واکسن اضطراری به بوشهر اختصاص دهید

ثلاث-نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در نامه‌ای به وزیر بهداشت، توجه ویژه به استان‌های جنوبی و تخصیص ۲۰۰ هزار دُز واکسن به استان بوشهر را درخواست کرد.


به گزارش ثلاث،در پی شیوع مجدد بیماری کرونا در جنوب کشور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بوشهر طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، تقاضای تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون مطلق افراد بالای پنجاه سال و همچنین افراد بالای چهل سال دارای بیماری‌های خاص در سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان و همچنین اختصاص ۲۰۰ هزار دُز واکسن به استان بوشهر را کرد.

در این نامه آمده است: در آغاز از تمامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در عرصه‌های مختلف پزشکی به‌ویژه مقابله با بیماری ویروس کرونا تشکر و قدردانی می‌نمایم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون آن تلاشگران حوزه سلامت و شفای همه بیماران را از خداوند متعال خواستارم.

در ادامه این نامه آمده است: بدین‌وسیله خدمت آن جناب معروض می‌دارم استان‌های جنوبی ایران: هرمزگان، خوزستان و بوشهر به علت شرایط خاصّ جغرافیایی، ارتباط بین‌المللی و تردّد بسیار جمعیت متنوع و سیّال می‌تواند کانون درگیری و شیوع این بیماری در فضای محلی و ملّی باشند همان‌طور که هم اینک دچار وضعیت حادّ بیماری کرونا هستند؛ بدین‌جهت تقاضا می‌شود در دو عرصه: تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون مطلق افراد بالای پنجاه سال و همچنین افراد بالای چهل سال دارای بیماری‌های خاص در این سه استان، اقدام عاجل صورت گیرد.

در پایان این نامه آمده است: بی‌تردید این اقدام دانش‌بنیان آمایشی، موجب مدیریت کارآمد پروژه درمان، کنترل و مهار چرخه انتقال این بیماری در گستره منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود. شایان‌ذکر است که استان بوشهر در صورت تخصیص صد و پنجاه تا دویست هزار دُز واکسن می‌تواند تمامی یا بیشتر افراد مذکور را واکسینه نماید.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن