بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63788
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 1 اسفند 99 11:03 ق.ظ

اوضاع و احوال اولین تزریق کنندگان واکسن کرونا در کنگان بعد از یک هفته

ثلاث-سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان وضعیت تزریق کنندگان واکسن روسی کرونا بعد از یک هفته را شرح کرد.


صادق مختارپور در گفتگو با خبرنگارثلاث در خصوص وضعیت تزریق کنندگان واکسن روسی کرونا در بیمارستان امام خمینی کنگان اظهار داشت: بیماری کویید ۱۹ نوعی ویروس است که از طریق سیستم تنفسی افراد را درگیر می‌کند. علائم بیماری شبیه علائم بیماری سرماخوردگی است. تب، سرفه و مشکلات تنفسی به همراه ضعف و بی‌حالی، علایم گوارشی و پوستی هم جدیدا مطرح می‌باشند . بهترین راه پیشگری از این بیماری فاصله گذاری اجتماعی،استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی مثل شستن دست و پرهیز از تماس مستقیم است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان افزود: در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در تاریخ ۲۳ بهمن ماه، برای اولین بار نوزده نفر از پرسنل ما علیه این ویروس واکسینه شدند. خوشبختانه تمامی این افراد در سلامت کامل و عافیت هستند.

دکتر مختارپور گفت: اولین فردی که در شهرستان کنگان این واکسن را دریافت کرد جناب آقای دکتر مکتوبیان، متخصص بیهوشی بیمارستان بود.طی مکالمه‌ای که با وی( دکتر مکتوبیان) انجام شد ایشان عنوان کرد که فقط در ۲۴ ساعت اول، دچار کمی تب و بدن درد شدند. و همچنین از تزریق واکسن ابراز خوشحالی کردند.

دکتر مختارپور ادامه داد: با بقیه پرسنلی که واکسن را دریافت کردند نیز صحبت شد. آنان نیز علائم خفیفی از تب و بدن درد را در روز اول تجربه کرده بودند. ولی در حال حاضر در سلامت و صحت کامل هستند و منتظر تزریق دوز بعدی واکسن می‌باشند.

سرپرست بیمارستان عنوان کرد: خانم حسنی، پرستار بخش آی سی یو بیمارستان کنگان که واکسن را دریافت کرده‌اند این پیام را برای ما فرستادند: ” خوشحالم و امیدوارم این پاندومی هرچه زودتر پایان یابد و مردم به زندگی عادی خود برگردند.”

وی افزود: مجموع تزریق کنندگان واکسن در این مرکز درمانی شامل ۶ آقا و ۱۳ خانم بودند.

دکتر مختارپور در پایان از مردم خواست که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از تجمعات غیر ضروری بپرهیزید. شهروندان اقدامات حفاظتی را مد نظر داشته باشند و همچنان تا ریشه کن شدن این بیماری، از ماسک استفاده کنند. قطعا همکاری و مراعات مردم عزیز، زحمت کادر درمان را کمتر خواهد کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن