بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66712
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 دی 00 12:26 ب.ظ

طرح حمایتی برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان های جنوبی استان بوشهر؛

۲۲۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد با همت شورای راهبردی پتروشیمی منطقه پارس و کمیته امداد خانه دار می شوند

ثلاث- ۲۲۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی با همت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و کمیته امداد خانه دار می شوند.

به گزارش هفته نامه استانی ثلاث جنوب، طی یک تفاهنامه میان شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر، در ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ توافق گردیده است که ۲۲۰ باب منزل مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در ۴ شهرستان عسلویه، کنگان، جم و دیر احداث شود.

از این تعداد ۷۶ منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان عسلویه، ۵۶ باب منزل مسکونی برای شهرستان کنگان، ۵۵ باب منزل مسکونی برای شهرستان دیر و ۳۳ باب منزل مسکونی برای شهرستان جم می باشد.

میزان مشارکت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس با کمیته امداد برای احداث این ۲۲۰ باب منزل مسکونی به شکل ۵۰ – ۵۰ می باشد.

حجم تعهد شورای راهبردی  شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و کمیته امداد امام خمینی برای این طرح هر کدام ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که مجموعا ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مبلغ کل پروژه طبق این تفاهمنامه بوده است.

شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس تا کنون ۵ میلیارد تومان از حجم تعهد خود نسبت به تفاهمنامه را پرداخت نموده است و طبق گفته مدیران این شورا، مابقی بودجه نیز مانند سایر پروژه های این شورا، متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد.

بر اساس روال تعریف شده ، پس از ارائه گزارشات ماهانه از سوی رئیس کمیته امداد شهرستان عسلویه به عنوان نماینده معین چهار اداره کمیته امداد ( عسلویه، کنگان، دیر و جم) ،بررسی های فنی مورد نیاز از سوی ناظر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس انجام شده و در صورت تائید ، متناسب با حجم کاری صورت گرفته قدرالسهم مربوطه از سوی شورای راهبردی به حساب کمیته امداد امام خمینی واریز می گردد.

 

»گام بلند برای رفع نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد در جنوب استان بوشهر«

اسیری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عسلویه که در این پروژه به عنوان کمیته امداد معین چهار شهرستان عسلویه، کنگان، دیر و جم در ارتباط با شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس می باشد به خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: پروژه احداث ۲۲۰ واحد مسکونی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس با همکاری کمیته های امداد ۴ شهرستان عسلویه، کنگان، دیر و جم از اواخر سال گذشته کلنگ زنی شد. مدت زمان اتمام این پروژه ۱۲ ماه پیش بینی شده است. با همکاری این عزیزان تا کنون این پروژه ها [ به طور میانگین در چهار شهرستان مذکور] به حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و تمام تلاشمان این است که ان شاءالله این واحدهای مسکونی را در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسانیم و کلید آن را به دست ولی نعمتانمان در این چهار شهرستان تحویل دهیم.

این پروژه به صورت هم افزایی به صورت مشارکتی شامل ۵۰ درصد شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و ۵۰ درصد کمیته امداد و تسهیلات مددجویی در حال انجام است. با توجه به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه، منتظریم طی روزهای آینده مبلغی دیگر از سوی شورای راهبردی واریز شود تا انشاءالله بتوانیم این پروژه را تا دهه مبارک فجر به اتمام برسانیم.

جا دارد به نوبه خود از مدیران محترم عامل عضو شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و به نمایندگی از این عزیزان از جناب آقای مهندس حسنی، همچنین از دکتر میری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر که انصافا برای این موضوع زحمات زیادی کشیدند و در جذب ۵۰ درصد از اعتبارات این پروژه از ستاد مرکزی، پیگیری های زیادی را انجام دادند، نیز کمال قدردانی را به عمل آورم.

انصافا این عزیزان و همه همکارانشان تلاش های بسیار زیادی در بحث محرومیت زدایی جنوب استان بوشهر داشته اند. این عزیزان پا به پای ما آمدند، کمک کردند، مشاوره دادند و همکاری و مشارکت کردند. با توجه به همکاری و مساعدت های ارزشمند شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در صدد هستیم تا در بحث ازدواج آسان در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر نیز[با مشاررکت شورای راهبردی ] اقدامی موثر را انجام دهیم.

 

«تاثیر اقتصادی و اجتماعی این پروژه بر مددجویان کمیته امداد در جنوب استان«

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه در پاسخ به خبرنگار ثلاث جنوب مبنی بر اینکه تاثیرات مثبت این پروژه بر جامعه هدف را چگونه ارزیابی و تحلیل می نمایید؟ گفت: تحلیل ما در این جریان ۲ وجه است؛ ۱. تاثیر اقتصادی این پروژه ها بر جامعه هدف و  ۲. تاثیر اجتماعی این پروژه ها بر جامعه هدف.  در موضوع شماره (۱) باید عرض کنم در حال حاضر اگر خانواده ای بخواهد یک واحد مسکونی با زیر بنای ۵۰ متر مربعی برای خود بسازد، حدودا باید ۱۵۰ الی ۱۷۰ میلیون تومان پول نقد در اختیار داشته باشد. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، مسلما افراد تحت پوشش کمیته امداد در  ۴ شهرستان جنوبی استان، توان مالی لازم و کافی برای تامین این مبلغ را نداشتند. ارزش هر واحد مسکونی که در این طرح ساخته می شود، ممکن است در ۲ سال آینده تا ۴۰۰ میلون تومان افزایش یابد.

در موضوع شماره ( ۲ ) نیز باید بگویم، اجرای این طرح ۲۲۰ واحدی می تواند تا حدود ۶۰۰ نفر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را صاحب سرپناه کند[ با احتساب ۳ نفر در هر خانواده ]. با  ورود شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی  منطقه پارس به این پروژه بزرگ، عمده مشکلات مسکن برای تحت پوششین این ۴ شهرستان رفع شده است.

ثلاث جنوب: زیر بنای هر واحد مسکونی در این طرح،  ۵۰ متر است و عمده اراضی این واحدها، توسط خود مددجویان تامین شده است. /

.

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن