بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67354
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 20 اسفند 00 12:02 ب.ظ

تفاهم‌نامه هزار میلیاردی ۴۶ پروژه در حوزه انتخابیه جنوب بوشهر

ثلاث- با تلاش و پیگیری نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس و پس از رایزنی و جلسات متعدد، تفاهم‌نامه هزار میلیاردی انجام ۴۶ پروژه شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در چهار شهرستان جنوب استان بوشهر امضا شد.

 

با تلاش و پیگیری نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس و پس از رایزنی و جلسات متعدد، تفاهم‌نامه هزار میلیاردی انجام ۴۶ پروژه شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در چهار شهرستان جنوب استان بوشهر تنظیم و روز گذشته با حضور نماینده جنوب استان، مشاور اجتماعی معاون وزیر در مسئولیت‌های اجتماعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و تعدادی از مدیران پتروشیمی‌های منطقه و فرمانداران دیّر، کنگان، جم و عسلویه امضا شد.

دکتر شیخ‌موسی احمدی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: در سال ۹۸ که وارد مجلس شدم، تنها ۲۰ میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی به منطقه کمک شده بود اما با تلاش و رایزنی‌های انجام شده، این مبلغ در کمتر از دو سال، ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.

نماینده جنوب استان در مجلس افزود: امروز از کشمکش نماینده و استاندار و فرمانداران خبری نیست و همه رسماً و علنی مسئولیت‌های اجتماعی را حق چهار شهرستان جنوبی می‌دانند که از این نگاه ارزشمند استانداز محترم هم تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: امروز در صنعت، همانند هوافضای سپاه، “ما می‌توانیم” مورد تاکید بنیانگذار و رهبر انقلاب محقق شده است و دشمن بر اساس همین توانمندی‌هاست که برای مذاکره مستقیم به پای ملت ایران افتاده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: من به‌عنوان نماینده مردم موظف هستم دغدغه و مطالبات آن‌ها را متذکر شوم، نفت هم خوب است پاسخ قانع کننده‌ای به این مطالبات بدهد، که این تفاهم‌نامه یک پاسخ خوب است. مردم همین تعامل و همدلی را از مسئولان می‌خواهند تا بدون وارد کردن اضطراب به آن‌ها، خدمتگذاری صادق برایشان باشیم.

احمدی انتشار این تفاهم‌نامه‌ها که بر اساس نیازسنجی فرمانداران تنظیم می‌شود را امیدآفرین دانست و اظهار داشت: اینکه سال آینده این اعتبار به ۳۵۰ میلیارد تومان می‌رسد و تا ۵۰ درصد هم قابلیت توسعه دارد، بسیار خوب است اما تفاهم‌نامه ۱۴۰۱ باید همان فصل بهار تنظیم شود و به پایان سال موکول نشود تا بتوان بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت بهتری کرد و در توزیع اعتبارات دقت شود به همه نقاط حوزه انتخابیه توجه جدی شود و با عدالت و اولویت مبالغ هزینه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در پایان با اشاره به پیشرفت ۸۵ تا ۹۵ درصدی ۲۳۰ واحد مسکونی که سال گذشته با حضور رئیس کمیته امداد کشور شروع به‌کار کرد را خبر بسیار خوبی دانست و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم برای مددجویان بهزیستی هم شبیه چنین تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

بر اساس تفاهم‌نامه سال ۱۴۰۰، در شهرستان دیّر ۱۰ پروژه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد، کنگان ۱۲ پروژه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد، جم ۱۲ پروژه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد و عسلویه ۱۲ پروژه با اعتبار ۳۸۵ میلیارد ریال با حمایت شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس انجام شده و می‌شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن