بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67922
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 18 خرداد 01 11:55 ب.ظ

موفقیتی دیگر برای جم صنعت کاران

شرکت جم صنعت کاران موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری از وزارت کار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت جم صنعت کاران، شرکت جم صنعت کاران به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در عرصه ارائه خدمات، موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری از وزارت کار شد. در بخشی از متن این گواهینامه که به امضای مشاور وزیر کار و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی […]

به گزارش روابط عمومی شرکت جم صنعت کاران، شرکت جم صنعت کاران به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در عرصه ارائه خدمات، موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری از وزارت کار شد.

در بخشی از متن این گواهینامه که به امضای مشاور وزیر کار و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران رسیده، آمده است : صلاحیت ایمنی پیمانکاری شرکت «مهندسی جم صنعت کاران تهران» مطابق با موضوع «ایمنی پیمانکاران»،  در کمیته تشخیص  صلاحیت ایمنی استان مورد تایید قرار گرفت. این گواهینامه برای مدت ۲ سال اعتبار دارد.

«اهداف گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری» شامل:  -تعریف الزامات ایمنی( که باید توسط پیمانکار در محیط های کار رعایت گردد) – تدوین یک استراتژی برای مدیریت پیشگیرانه ایمنی پیمانکاری – توجه به مقررات و دستورالعمل های ایمنی در فعالیت های پیمانکاری – شناسایی عوامل ساز و حذف و مدیریت آن ها   –  ایمن سازی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار ، است.

از جمله نکته قابل توجه و الزامی در اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری، داشتن مجوز کار ( صلاحیت اداره کار ) یا گرید ( رتبه یا صلاحیت پیمانکاری) برای تشکیل پرونده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامی است.

 

لازم به یادآوری است، گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران گواهی نامه ای که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیمانکاران واجد شرایط صادر می شود. این گواهی نامه پس از طی مراحلی از جمله آموزش کارفرمایی، آموزش کارگری، اخذ گواهی نامه مربوطه، تایید صلاحیت کارشناس حفاظت فنی و در نهایت با تایی ایمنی فرآیند آنها در بازرسی، توسط کمیته تشخیص صلاحیت اداره کل تعاون، کر و رفاه اجتماعی استان مربوطه برای پیمانکاران صادر می شود.

گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاران ایمنی پیمانکاران گواهی نامه ای برای تمام پیمانکاران حقیقی و حقوقی می باشد و بر اساس الحاقیه بند ( ج) ماده (۱۲) قانون برگزاری مناقصات مصوب هیات وزیران به تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۷ تمامی کارفرمایان الزام دارند قبل از هرگونه عقد قرارداد پیمانکاری با پیمانکاران خود این گواهی نامه را از ایشان درخواست نمایند و پیمانکاران موظف اند جهت شرکت در مناقصه، گواهی نامه مذکور را به کارفرمای مربوطه ارائه نمایند.

 

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن