بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67975
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 10 تیر 01 6:59 ب.ظ

وضعیت معیشتی ساکنین مناطق پیرامونی و میزبانان پارس جنوبی رضایت بخش نیست

ثلاث- نماینده جنوب استان بوشهر و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون ۱۵۳ میلیارد دلار در پارس‌جنوبی سرمایه‌گذاری شده است اما وضعیت معیشتی ساکنان پیرامونی پارس‌جنوبی نامناسب است.

دکتر شیخ‌موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون ۱۵۳ میلیارد دلار در پارس‌جنوبی سرمایه‌گذاری شده است اما وضعیت معیشتی ساکنان پیرامونی پارس‌جنوبی نامناسب است.

پارس‌جنوبی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و بخش زیادی از درآمد ارزی کشور متعلق به پارس‌جنوبی است اما به نسبت ارزشی که دارد، مردم منطقه مورد بی‌مهری قرار دارند.

صنعت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید بیش از پیش تلاش و فعالیت کند تا مردم از فقر و بیکاری نجات پیدا کنند و در حوزه درمان و آموزش و… هم به نتایج لازم برسیم.

بر اساس آخرین اطلاعات و آمار موجود، در ۲۵ سال اخیر بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار در پارس‌جنوبی سرمایه‌گذاری شده و البته برگشت سرمایه در پارس‌جنوبی در کمترین زمان ممکن انجام گرفته است.

ارزش تولیدات هر پالایشگاه در منطقه ویژه پارس‌جنوبی سالانه، ۳.۵ میلیارد دلار است و این امر نشانه جایگاه و موقعیت پارس‌جنوبی است.

پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری ارسال می‌کنند و با راه‌اندازی فازهای جدید این میزان رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

اکنون ۲۲ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس‌جنوبی فعال است که ظرفیت تولید ۳۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی را دارند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. احمدی says:

    تازمانی بیسوادانی مثل شماادعای نمایندگی وقانون گذاری کنندکشورروی خوش ندیده ونخواهددید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن