بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68953
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 اردیبهشت 02 10:23 ق.ظ

سیاست تامین داخلی؛ مهم‌ترین اصل در پتروشیمی جم

  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم به نقل از بورس نیوز؛ مجتبی همائی در حاشیه بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ما اساساً تامین کالا را بر عهده داریم، چون مجتمع جم در حال بهره‌برداری است و برای ادامه بهره‌برداری نیاز به تامین قطعات، نیازمندی‌های تعمیرات، اقلام مصرفی مثل […]

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم به نقل از بورس نیوز؛ مجتبی همائی در حاشیه بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ما اساساً تامین کالا را بر عهده داریم، چون مجتمع جم در حال بهره‌برداری است و برای ادامه بهره‌برداری نیاز به تامین قطعات، نیازمندی‌های تعمیرات، اقلام مصرفی مثل مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها و غیره باید تامین شود. ممکن است در مواقعی هم به طور محدود نیاز به سرمایه‌گذاری‌ها و ارتقاء بخشیدن سیستم‌های بهره‌برداری وجود داشته باشد و تامین آن تجهیزات را هم بر عهده داریم.

وی با اشاره به فرصت‌های نمایشگاه برای بخش منابع واحد تدارکات عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی نفت فرصت خوبی برای همکاران ما برای شناسایی منابع بوده است و منابع با مراجعه به همکاران ما توانستند با معرفی خود مقدمات همکاری را فراهم نمایند.

مدیر تامین و تدارکات کالای پتروشیمی جم ادامه داد: موضوع دیگری که در واحد تامین و تدارکات کالا دنبال می‌شود انبار قطعات و کالا، بخش خودکفایی که ساخت داخل را پیگیری می‌کند، و خدمات کالا یا به عبارتی لجستیک نیز زیر مجموعه این واحد کار می کند.

همائی خاطرنشان کرد: سیاست شرکت پتروشیمی جم و اعتقاد شخصی بنده به عنوان مسئول واحد تامین و تدارکات این است که تا جای ممکن کالا را از داخل تامین کنیم، در مواردی که این اطمینان ایجاد شود که تامین کالا از داخل مجتمع را با مشکل مواجه نمی کند ما قطعاً سیاست تامین از داخل را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه این اصل در شرکت پتروشیمی جم در سطوح مدیریتی اعم از هیات مدیره و مدیرعامل پذیرفته شده است.

وی یادآور شد: در بخش خودکفایی جم همکاران مستقر در مجتمع برای هر تجهیزی -برندهای معروف- که در زمان احداث مجتمع از خارج کشور تامین شده بود و در حال حاضر تهیه قطعات آنها در شرایط تحریمی با مشکل مواجه شده است، با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه نقشه‌کشی و ساخت داخل، قطعات را نقشه‌برداری کرده و پس از استفاده موفقیت‌آمیز نمونه ساخته شده، با شرکت طراح و سازنده قرارداد منعقد شده و همکاری آغاز می‌شود.

مدیر تامین و تدارکات شرکت پتروشیمی جم افزود: تاکنون هزاران قطعه مربوط به برندهای تحریمی در بخش خودکفایی جم داخلی‌سازی شده است. همچنین در حوزه مواد شیمیایی از جمله کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرف روزانه مجتمع نیز خیلی از موارد داخلی‌سازی شده، مثلاً اتمر و DMDS مواردی هستند از داخل مجتمع تامین می‌شوند.

مجتبی همائی تاکید کرد: تلاش بر این است که از طریق مذاکره با شرکت‌های داخلی دیگر موارد را نیز به سرانجام برسانیم. امید است این شرایط تحریم که به هر حال، کار تامین از خارج کشور را با مشکل مواجه کرده است تبدیل به یک فرصت برای جم و سایر شرکت‌ها بشود.

وی توضیح داد: در چنین نمایشگاه‌هایی از مراجعات شرکت‌های داخلی به نظر می‌رسد به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند به کارفرماهایی چون پتروشیمی جم اعتماد کرده و پیگیری‌هایشان منجر به نتیجه می‌شود؛ لذا امیدوارم تحریم‌ها برداشته شود امّا برداشتن تحریم باعث نشود که تلاش‌های صورت گرفته برای داخلی‌سازی متوقف شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن