بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68959
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 اردیبهشت 02 10:35 ق.ظ

پتروشیمی جم در روز اول نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ نمایشگاه پیش از ظهر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور “محمّد مخبر”، معاون اول رئیس‌جمهور، “جواد اوجی”، وزیر نفت، “محسن خجسته‌مهر”، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد صنعت نفت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد. […]

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ نمایشگاه پیش از ظهر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور “محمّد مخبر”، معاون اول رئیس‌جمهور، “جواد اوجی”، وزیر نفت، “محسن خجسته‌مهر”، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد صنعت نفت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

وزیر نفت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت عنوان کرد: این نمایشگاه فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است و زمینه تعامل فعالان صنفت نفت را فراهم کرده و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خاورمیانه و جهان است. با وجود تحریم‌ها این نمایشگاه پررونق‌تر برگزار می‌شود و حضور بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی نشان از تقویت دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم دارد.

جواد اوجی افزود: شعار نمایشگاه امسال «تولید فناورانه و مصرف بهینه» است که با الهام از بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت انتخاب شده، لذا تلاش داریم به موضوع تولید، فناوری و بهینه‌سازی مصرف توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات دولت سیزدهم روند برداشت از منابع نفت و گاز صعودی بوده و بالغ بر ۳ میلیون بشکه نفت خام، یک میلیارد متر مکعب گاز، ۲.۴ میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاه‌های نفت و ۹۵ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور وجود دارد، ادامه داد: اجازه ندادیم تحریم‌های ظالمانه ما را از توسعه محروم کند.

افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع محصول در پتروشیمی جم

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به توسعه گرید بیان کرد: «شرکت پتروشیمی جم به عنوان بزرگ‌ترین الفین ایران با ظرفیت یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن، تلاش دارد دو مقوله را مدنظر قرار دهد، اول افزایش ظرفیت که خوشبختانه سال گذشته توانستیم رکورد تولید را جابجا کرده و برای اولین بار در واحد پلی‌اتیلن سبک خطی، ۱۳۰ درصد طرفیت اسمی تولید داشته باشیم.»

مهندس عبدالرحیم قنبریان با اشاره به اهمیت ایجاد تنوع محصول در پتروشیمی جم به عنوان مقوله دوم یادآور شد: «خوشبختانه طی این سال‌ها با دانش فنی نهادینه شده در مجموعه جم و با همکاری مراکز دانش‌بنیان کشور توانستیم گریدهای جدیدی تولید کرده و سال گذشته نیز همکاران ما موفق به تولید گریدی با MFI بالا شدند که مصارف آن، تقریباً مشابه گریدهای پلی‌پروپیلن است، امیدواریم این برنامه‌های توسعه‌‌ای و تنوع محصول همچنان تداوم داشته باشد.»

در این نمایشگاه آخرین دستاوردها، توانایی‌ها و تولیدات پتروشیمی جم در معرض دید بازدیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی قرار گرفت و هیات‌های‌ تجاری و بازدیدکنندگان ضمن بازدید از غرفه‌ جم؛ با مدیران این شرکت مذاکرات و نشست‌هایی داشتند.

در روز اول غرفه پتروشیمی جم و شرکت‌های تابعه، مورد استقبال حاضرین و بازدیدکنندگان قرار گرفت و میزبان مقاماتی همچون علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور بود. همچنین مدیران عامل پتروشیمی‌های کشور، تعدادی از مدیران ارشد و گروه‌ها و مشتریان داخلی و خارجی جم از دیگر مهمانان روز اول بودند که ضمن بازدید و مذاکره در خصوص همکاری‌های آتی گفتگو صورت گرفت.

گفتنی است شرکت پتروشیمی جم در سالن ۳۸B و در کنار شرکت ملّی صنایع پتروشیمی؛ هلدینگ خلیج‌فارس و سایر شرکت‌های بزرگ صنعت پتروشیمی حضور فعال دارد.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور ۱۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۱۳ کشور جهان شامل روسیه، چین، بلاروس، آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند، امارات، عمان و ترکیه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که پتروشیمی جم نیز با مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حضور می‌یابد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه به‌کار خود پایان می‌دهد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن