بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68993
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 30 دی 01 11:51 ق.ظ

برگزاری مانور نشتی بوتادین در واحد آفسایت مجتمع پتروشیمی جم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ در آغاز مانور یکی از پرسنل بهره‌برداری، اتاق کنترل واحد را از وقوع نشتی مطلع می‌کند. پرسنل اتاق کنترل نیز بلافاصله از ایستگاه آتش‌نشانی، تقاضای کمک کرده و با اعزام تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری به محل، اقدامات لازم برای کاهش مخاطرات و کنترل شرایط انجام می‌شود. […]

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ در آغاز مانور یکی از پرسنل بهره‌برداری، اتاق کنترل واحد را از وقوع نشتی مطلع می‌کند. پرسنل اتاق کنترل نیز بلافاصله از ایستگاه آتش‌نشانی، تقاضای کمک کرده و با اعزام تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری به محل، اقدامات لازم برای کاهش مخاطرات و کنترل شرایط انجام می‌شود.

مانور آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری واحد آفسایت با هدف ارزیابی آمادگی پرسنل بهره‌برداری، تعمیرات، حراست، آتش‌نشانی و بهداری و اقدامات کنترلی بهره‌برداری در مقابله با شرایط اضطراری و ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف عملیات کنترل نشتی در ارتفاع توسط تیم آتش‌نشانی صورت گرفت.

از نقاط قوت این مانور استفاده مناسب نیروها از تجهیزات استحفاظی؛ انتقال اطلاعات فرآیندی دقیق و کامل توسط مسئول عملیات واحد به فرمانده حادثه؛ در سرویس بودن تجهیزات ثابت آتش‌نشانی؛ در سرویس قرار دادن هایدرانت مانیتورها اطراف مخزن ۷۰۲۰A جهت رقیق‌سازی در مراحل اولیه وقوع نشتی؛ مشخص کردن ستاد فرماندهی در منطقه ایمن و شناسایی و ارزیابی شرایط و موقعیت‌های خطرناک حادثه از سوی افسر ایمنی و اطلاع رسانی سریع به فرمانده حادثه بوده است.

گفتنی است در نشست پایانی مانور واحد آفسایت ارزیابی‌های مربوط به بهداشت و درمان، موضوعات ایمنی، نحوه اعلام و اعزام تیم آتش‌نشانی، تیم فرماندهی، افسر حراست، لجستیک و تعمیرات، نحوه تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی و اجرا مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت، فرصت‌‌های بهبود و پیشنهادات ارائه گردید.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن