بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1225
تعداد نظرات:۲۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 31 خرداد 93 5:41 ق.ظ

باز هم نمره منفی برای واحد خبر بوشهر/ انتقادات شدید مردم کنگان از صدا و سیما

ثلاث- در گزارشی که از خبر سراسری ساعت ۱۴ شبکه یک در خصوص فاز ۱۲ پخش شد، صدا و سیما هیچ نامی از «شهرستان کنگان» به میان نیاورد.

ثلاث – حسین قاسمی : پس از اینکه روز پنج شنبه صدا و سیمای استان و به تبع آن کشور ، در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از فاز ۱۲ واقع در سایت ۲ کنگان، ،  این فاز را زیر مجموعه شهرستان عسلویه عنوان کردند، واکنش های مختلفی را در میان مردم به به همراه داشت.

برخی از مردم معتقدند که این نوع اخبار با هدف و جهت دار است.

در ادامه یادداشت یکی از شهرومندان کنگانی را در این خصوص می خوانیم:

 

صبح روز پنج شنبه ۲۹ خرداد رییس مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر خود به عسلویه و کنگان، از فاز ۱۲ پارس جنوبی واقع در سایت ۲ کنگان بازدید کرد.

این بازدید که با همراهی وزیر نفت، نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، استاندار بوشهر، فرماندار کنگان و تنی چند از مسئولان صورت گرفت، از سوی خبرگزاری های مختلف به طور گسترده پوشش داده شد. در این میان نکته ای مهم باعث رنجش خاطر مردم شهرستان کنگان شد و آن این بود که خبرنگار واحد خبر صداوسیمای بوشهر؛ در گزارشی که از خبر سراسری ساعت ۱۴ شبکه یک پخش شد و در بخش های دیگر نیز تکرار شد هیچ نامی از «شهرستان کنگان» به میان نیاورد.

البته این اقدام برای نخستین بار نبود که اتفاق می افتد، بلکه پیش از این نیز بارها دیده شده که رسانه های مختلف (به ویژه صدا و سیما) در انعکاس خبرهای مربوط به شهرستان کنگان به دلایل نامعلوم از گفتن نام «کنگان» پرهیز کرده اند. ناگفته پیداست که هرکسی باید کار خود را به درستی انجام دهد و خبرنگاران نیز به عنوان افراد مورد اعتماد مردم می بایست با دقت و رعایت امانت رسالت خود را انجام دهند.

متاسفانه دیگر رسانه ها از جمله خبرگزاری شانا (شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی) و خبرگزاری خانه ملت (خبرگزاری مجلس شورای اسلامی) به عنوان تولید کننده ی اصلی خبر همچون واحد خبر صدا و سیمای استان در این موضوع مرتکب اشتباه شده اند و فقط تعداد محدودی از خبرگزاری ها درست عمل کرده اند.

نام هر شهر بخشی از هویت آن محسوب می شود و «کنگان عزیز» بی آنکه در برابر این بی مهری ها فریاد برآورد، خود دارای جایگاهی ویژه و ممتاز است و ضروری است آنانکه در حوزه ی خبر فعالیت دارند قدری در این باره مطالعه نمایند و به فرهنگ، تاریخ و مردمان نجیب و خونگرم شهرستان کنگان احترام بگذارند.

در پایان چند نکته که مردم خوب ما انتظار دارند:

بی توجهی به نام «کنگان» و حذف آن از متن خبرها با توجه به تذکرات پیشین مسئولین و حساسیت مردم نسبت به این موضوع غیر قابل قبول است.

صدا و سیمای مرکز بوشهر باید به صورت رسمی از مردم شهرستان کنگان عذرخواهی کند و متعهد شود که این موضوع دیگر تکرار نخواهد شد.

باید به خبرگزاری های خانه ملت و شانا و دیگر خبرگزاری های کشوری و واحدهای استانی آنها(با یقین بر اینکه همه آنها بر این امر کاملا واقف هستند) تذکر داده شود.

مسئولین محترم (نماینده مجلس، فرماندار و اعضای شورای شهر) هر کدام به تناسب توان و ظرفیت خود برای دفاع از حقوق مردم شهرستان به صورت جدی و شفاف در رابطه با این موضوع واکنش نشان دهند و نتیجه را به آگاهی مردم برسانند.

 

 

نظرات

  1. همشهری says:

    با سلام یه سوال استان بوشهر کی با شهرستان کنگان درست بوده که این دومین بار باشه، هر چه آلودگی برای کنگان و بقه ایش برای جای دیگه.

  2. دانشجو says:

    این حرف و حدیث ها فایده ای ندارد هر چه کشیدیم و می کشیم همش زیر سر بوشهر

  3. عطا از خورموج says:

    کنگانی ها شما اول به وضعیت اسفناک بیمارستانتان توجه کنید بعد به اسم و رسم کنگان در خبرها باشید . بقولی کنگان قطب انرژی خاورمیانه .یا جهانه این هم از وضعیت بیمارستانش . با تشکر از شهردارمحترم کنگان جهت زیباسازی شهر کنگان

    • شیما says:

      والا ما بفکر بیمارستان بودیم ولی همون مسولای بوشهری و برازجونی نزاشتن که بیشتر رسیدگی بشه مشکل از استانداریه که بودجه ی کنگون رو میخوره

  4. کنگانی says:

    این مساله باید به جد از سوی مسئولان شهرستان پیگیری شود. مسئولان محترم شهرستان کنگان!چرا این موارد را پیگیری نمی کنید؟؟در شهرها یا مناطق دیگر حتی اگر یک معدن یا کارخانه کوچک متعلق به منطقه اشان را به اشتباه به منطقه یا شهر دیگری نسبت دهند به شدت اعتراض می کنند.ولی مسئولان شهر ما؟؟؟به نظر می رسند اینگونه مسائل برایشان اهمیتی ندارد؟

  5. کنگان says:

    حرف از کدوم مسول میزنید ؟ مسولینی که فقط فکر خودشون هستن
    اون از ……… که ۵سال از بازنشستگیشون میگذره ولی هنوز تغییر کرده الانم که میخواد تغییر کنه میخوان ی زن بیارن
    ………… هم که همه میشناسیمشون یا گرفتار معاملات ضایعات شرکت ها هستن یا پارتی برای مناقصات یا گرفتن زمین مردم و . . .
    پس بهتره بگیم کنگان مسولی نداره. تا اینجا هم که از کنگان مونده از سر غیرت مردمه

  6. حمید says:

    وقتی خبرنگار صدا و سیمای ایران فرق شهرستان کنگان با عسلویه نمیدونه چرا اخراج نمیشه ؟ یا اگر از مسئولین بالاتر دستور میگیره چرا اون شخص از سمتش اخراج نمیشه ؟؟ آقای فرماندار تا کی باید مردم کنگان سکوت کنند ؟ تا کی باید شاهد دزدی برخی مسئولین از این شهرستان باشند ؟؟
    چون گاز در شهرستان کنگان هست چشم دیدن ندارند.. اما اگر نام ایران رو یک ذزه بالا پایین بشه، جد و آباد و دین و قرآن رو جلو چشم ما میارن.. !!

    ریاست محترم صدا و سیمای استان بوشهر، برای بار آخر خدمتتون عرض میکنم اگر یکبار دیگر این داستان ها تکرار شود، عاقبت هر گونه بلا سر خبرنگاراتون به عهده خودتون خواهد بود.. اگر ایوب هم بود تا الان صبرش تموم شده بود از دست شما..!!

    • ناشناس says:

      اگراون مترجمی که صحبتهای دکترمرسی که سوریه رابه بحرین ترجمه کرد اخراج شداین گوینده خبرهم اخراج می شود همه اینهاازیه جای دیگه ای اب میخورد شماچه ساده ایت

  7. دانته says:

    فاز ۱۲ کجا.. عسلویه کجا!
    حداقل میگفتی میانلو، برکه چوپان یا اختر.. تو که زورت میومد اسم کنگان بیاری.. والا 🙂

  8. زهرا says:

    ای شرکتا که سی ما سودی نداشتن سر کار اسمشون وال تا سی عسلو بو تا دلشون خوش بو حالا مگه فاز ۱۲ چه منفعتی سی ما داره اسم هر جا میخوان بنن ریش بنن ما بار خومون بارمون

  9. حقیقت says:

    آقا این نماینده ی مجلس آقای شیخ موسی احمدی که همراهشون بوده و چسبیده بود به لاریجانی
    ای خدا تا کی باید نماینده مردم به مردم بی توجه باشه؟؟؟؟
    تا کی بی خیال نگرانی های مردم؟؟؟؟
    تا کی؟؟؟

  10. هانیه says:

    این عموی خبرنگار – آقای عمادی مگه چند کلاس سواد داره؟ تا حالا جغرافیای استان رو نخونده؟ اصلا به تابلو ها نگاه نکرده؟ چطور اسم کنگان حذف کرده؟ مگه خودش نمی فهمه؟

  11. کنگانی says:

    آقا میتونن ، میتونن ، میتونن
    اسم نمیارن ، حالا شما اینجا خودتونو … بدین ببینم حرفاتون به کجا میرسه ، بنده های خدا کی این حرفا رو میخونه ، هممون سرکاریم ، فقط اینجا یه کم سر و صدا میکنیم آخرش هم سرد میشیم میریم پی کارمون .

  12. امين16 says:

    همه حرفا درستن.از بیمارستان تا اونایی که میگن فرقی نمیکنه اسم عسلو با کنگون و کی به فکر مانن و او خبرنگاری که نیفهمه کنگون و عسلو خیلی راهن.ولی با نطر کنگانی موافقم شدید.بوا کی به فکر مو تونن.شیخ موسی هم همی که پاش رسید تهران مث همونا وابید…………………….

  13. یک فرهنگی says:

    اگه واقعا مسولای ما نمی تونن خود مردم برن رییس صدا و سیمای بوشهر رو از پشت میز بکشن بیرون و بفرستنش دنبال …… چونکه واقعا بدرد مدیریت نمی خوره

  14. آرزو says:

    مردم کنگون باید متحد بشن. به نظر من این اتفاق بهونه ی خوبی شده تا به دور از تعصبات محله ای، یکپارچه در برابر بی انصافی هایی که در حقمون می شه فریاد بزنیم. بلند هم فریاد بزنیم

  15. حسین says:

    کنگان بایدجزشیرازمی شودتابوشهرقدرکنگان رامی دونست

    • شیما says:

      والا ما بفکر بیمارستان بودیم ولی همون مسولای بوشهری و برازجونی نزاشتن که بیشتر رسیدگی بشه مشکل از استانداریه که بودجه ی کنگون رو میخوره کنگون باید جز شیراز بشه بوشهر همو برازجون داره بسشه بزار فقط به همو برسه

  16. حسيني از بوشهر says:

    هرچی می کشیم از این صدا و سیمای انتقاد ناپذیر و خنثی است که از حق مردم خودش هم دفاع نمی کند . اگر واقعا مدیر کل می داند یکیاز ارکان مهم خبر محل وقوع است که هیچ اشاره ای نشده . صدا وسیمای دیگر استانها تا یک اتفاقی می افتد فورا هیاهومی کنند ولی مسئولین صدا وسیما فقط بلد هستند گوششان را بزارند مقابل در اتاق استاندار و معاون سیاسی ببینند اونها چی می خواهند بعدانجامبدهند . حتی چندروز پیش هم خبر انتقادی از بنیاد مسکن در پایگاه اطلاع رسانی آبطویل منتشر شد که باز هم تدبیر و امید ظرفیت انتقاد نداشت و از طریق روابط عمومی استانداری درخواست سانسور کرد فضا را محدود نگه داشتند و فقط روز خبرنگار می گویند رسانه ها آزاد هستند.

  17. همشهری says:

    ثلاث چرا نظر منو نمیذاری بی حرمتی نکردم که تا حالا دوبار نظر منو حذف کردی بار سوم اگه بشه…………..

  18. زیباکلام says:

    همین اختلافاتی که تو استان با هم داریم.استانمون هیچ پیشرفتی نمیکنه.وقتی بوشهر زورش به یه شهرستان خودش برسه واونو بکوبه ما نباید انتظار از استانی دیگه داشته باشیم که مارو نکوبن.استان فارس برای چه دست رو عسلویه داره میزاره چون داره میبینه استانمون متحد نیستن.چون چند تا مسعول که داریم بلدن همدیگه رو بکوبن .همین .تنها راهش اتهاده کنگونیا. دیگه دست از افکار غلط قبلی برداریم وپشت هم باشیم.وازهمدیگه حمایت کنیم

  19. ناشناس says:

    کنگان هوویی برای بوشهر !

  20. حسن says:

    اولا که وظیفه رسانه های خبری و مسوولین شهرستان هستند که پیگیری موضوع باشند در ثانی نام صحیح این منطقه، منطقه پارس کنگان می باشد که از شیرینو تا نخل غانم با وسعت ۱۶ هزار هکتار است. پارس ۱ نبر ۱۴ هزار هکتار بوده که ۲ هزار هکتار از منطقه پارس ۲ کنگان کوچکتر است. بر ماست که از نام کنگان دفاع کنیم. ضمنا آقای قاسمی کار شما جای تقدیر دارد.

  21. h says:

    اقای فرماندار اونجا بود اینم بگید که ما صاحب نداریم ما مسوول نداریم .مسوول لالا

  22. شیما says:

    تا وقتی که مسولای استان بوشهری و برازجونی باشن کنگون هیچ.کم کاری از مسولای کنگونیه همهبه فکر منافع خودشونن همش دزدی هیچکس به فکر مردم نیست فقط بلدن رشوه بگیرن.ولی خودمونیما تا حالا چندبار شده که مردم کنگون با هم متحد بشن و کاری کنن?!همین خودمون هم سردیم هیچ کاری نمیکنیم همش منتظریم یه مسولی یه کاری کنه.منتظر کی باشیم?!اونی که رفته تو مجلس و حقوق میگیره و ککش نمیگزه که مردم خرشون به چند من یا اونی که یه سال در میون میشه فر…. یا اونی که اسمش شهر…ولی همش تو خونه ست و رییس شده یه برازجونی که فقط پول میزنه به جیب?!منتظر کی باشیم!!?اینجا صاحاب نداره مردمش هم فقط حرف میزنن به عمل که میرسه جا میزنن

  23. سلیم says:

    اخه بوشهریا ازاونجا میسوزن که قبول نکردن بوشهر بندر ازاد بشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن