بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12881
تعداد نظرات:۲۰ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 1 اسفند 93 3:10 ب.ظ

همه منتظر هیئت مدیره

یک قدم تا آغاز عملیات ورودی شرق سیراف/سیراف در مسیر توسعه

اختصاصی ثلاث- مسئولان سیراف متشکل از امام جمعه، شورای اسلامی و شهردار، نشستی صمیمی با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در خصوص راه وروی شرق سیراف برگزار کردند.

به گزارش ثلاث، روز گذشته مسئولان سیراف متشکل از امام جمعه، شورای اسلامی و شهردار، نشستی صمیمی با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در خصوص برخی مسائل سیراف داشتند

حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: محور این جلسه پیرامون راه ورودی سیراف از سمت شرق بود.

وی خاطرنشان کرد: بنده قبلا در نماز عید فطر در حضور مهندی یوسفی، این درخواست را برای ایشان مطرح کردم که همانجا ایشان قول مساعد دادند.

امام جمعه سیراف اظهار داشت: محور جلسه امروز نیز راه ورودی سیراف از سمت شرق بود که خوشبختانه با توجه به نگاه مثبت مهندس یوسفی نسبت به مناطق پیرامون صنعت، ایشان قول نهایی کردن این موضوع را دادند و ظاهرا کارهای اولیه پروژه ورودی سیراف از سمت شرق نیز صورت گرفته است.

حجت الاسلام عاشوری افزود: در این نشست علاوه بر ورودی سمت شرق سیراف، پیرامون زیرساخت­های فرهنگی با توجه به نام گذاری سال نیز مسائل و مطالبی را مطرح کردیم که خوشبختانه جناب مهندس یوسفی قول مساعد خود را در خصوص مسائل فرهنگی سیراف به ما دادند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: بنده این جلسه را جلسه پر باری دیدم؛عمده صحبت­های بنده دفاع ازحقوق مردم و مسایل عمرانی شهر بود. انشاءالله شاهد تحوالات عمرانی و فرهنگی در شهر سیراف باشیم.
شهردار و شورای اسلامی سیراف نیز در این نشست از مهندس یوسفی قدردانی کردند.

در این نشست، شهردار و  شورای اسلامی شهرسیراف ضمن تبریک مجدد به خاطر انتخاب مدیرعامل منطقه ویژه پارس به عنوان مدیر نمونه صنعت نفت گفتند: خوشبختانه نگاه صنعت به مناطق پیرامونی خود نگاهی تعاملی و مثبت است که از این بابت باید از این مجموعه و شخص مهندس یوسفی تقدیر کرد.

شورا و شهرداری همچنین بر ادامه همکاری و تعامل صنعت با سیراف تاکید کرده و خواستار تسریع در تکمیل پروژه های عامل المنفعه در این شهر شدند.

 

ظاهرا تمام کارهای مربوط به پروژه ورودی شرق سیراف صورت گرفته و منطقه ویژه اقتصادی پارس فقط منتظر دستور کار هییت مدیره شرکت های نفتی می باشد.
حتی گفته می شود نقشه کار این پروژه نیز طراحی شده و دست اندرکاران، محل پروژه را از نزدیک مورد بازدید قرار داده اند و عکس های مرتبط را نیز گرفته اند.

بی گمان گسترش راه ها یکی از مهم ترین فاکتورهای توسعه هر منطقه می باشد که سیراف در حال ورود به این مرحله از توسعه است. پس از ورودی این شهر از سمت کنگان که در دهه فجر امسال افتتاح و باعث خوشحالی مردم و مسئولین منطقه شد، به زودی آغاز عملیات اجرایی پروژه ورودی سیراف از سمت مشرق نیز استارت خواهد خورد و این شهر به لحاظ موقعیت و راه دسترسی جهشی بسیار خوب در این زمینه به خود می بیند.

البته در کنار این دو ورودی که نقش بسیار مهمی در توسعه سیراف دارد، ارتقاء اسکله این شهر و ایجاد گمرک نیز می تواند حسابی در رونق، آبادانی، سرمایه گذاری و توسعه این بندر تاریخی نقش بازی کند که اگر این چنین شود، اذهان عمومی ناخوداگاه به دوره شکوه سیراف و راه آبی ابریشم، پروازی هر چند کوتاه خواهد داشت.

ارتقا اسکله سیراف و ایجاد حداقل دفتر گمرک در این بندر تاریخی، گام دیگر و مهمی است که در توسعه و رونق سیراف نقش به سزایی دارد که البته نیازمند پیگیری، همت و نظر مثبت مسئولین کلان منطقه و کشور می باشد

 

مطلب زیر در خصوص دیدار روز گذشته مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با امام جمعه، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر سیراف   است که در پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه پارس درج شده است:

 

مدیرعامل این سازمان با اعلام مطلب فوق افزود: قطعا این موفقیت های امروز در صنعت نفت حاصل اتکا به توان اجرایی و مدیریتی کشور بدون مشارکت قابل توجه خارجی هاست.
مهندس یوسفی در ادامه افزود: پس از حدود پنج سال که پالایشگاهی به بهره برداری نرسید اکنون به لطف خداوند متعال و اراده و تدبیر ملت و دولت، فاز ۱۲ به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه پارس جنوبی با فعالیت همزمان شش ردیف شیرین سازی گاز ترش در مدار تولید قرار دارد. وی افزود: بخشی از دیگر فازهای اولویت نخست صنعت نفت در پارس جنوبی شامل فازهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ نیز در حال حاضر به تصفیه گاز می پردازند که انشالله در سال آینده به تولید کامل می رسند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با همه محدودیت ها و کمبودهای شدید اعتبارات، اکنون به میزان بیش از یکصد میلیون متر مکعب در روز به تولید گاز کشور از میدان عظیم گازی پارس جنوبی اضافه و به تبع آن به تولید ناخالص ملی به شکل چشمگیری افزوده شده است که این موفقیت برای اقتصاود کشور رشد فوق العاده و دستاوردی عظیم برای  ایران اسلامی است.
مهندس یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از امیدبخشی مستمر ائمه جمعه و جماعات در خطبه ها و منابر، تاکید کرد: با توجه به همسویی اغلب رسانه های بین المللی با منافع دشمنان ملت ایران، تریبون های مذهبی کشور بهترین جایگاه برای امیدبخشی به مردم و ارایه اطلاعات درباره موفقیت ها و دستاوردهای کشور است.
وی افزود: طی سال جاری بالغ بر سیصد و پنجاه میلیارد ریال به منظور ارایه خدمات عام المنفعه و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای در سراسر استان بوشهر از طرف وزارت نفت در قالب مصوبات سفرهای رهبری و پروژه های مصوب گذشته تخصیص و پرداخت شده است. این اعتبارات اغلب در بخش راه، درمان، آموزش و … هزینه شده است. ضمن آنکه این اعتبارات جدا از خدماتی است که به صورت مستمر به مناطق پیرامونی مانند تامین آب شرب مناطق شهری ارایه می شود.
وی افزود: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به صورت کامل اجرایی شده و پروژه های مصوب به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: منطقه سیراف فراتر از محدوده جغرافیایی و به عنوان نماد قدمت و عظمت تاریخی جنوب ایران شناخته می شود.
مهندس یوسفی با اشاره به اینکه طرح پالایشگاهی میعانات گازی سیراف نخستین پالایشگاه در پارس جنوبی است که بنام یک منطقه جغرافیایی شناخته می شود گفت: با احداث این هشت پالایشگاه کوچک عملا مشکلات ناشی از محدودیت بازار برای فروش میعانات گازی در فصل زمستان از بین خواهد رفت. ضمن آنکه با تکمیل این پالایشگاه ها، به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری نیز کمک خواهد شد.
وی با اشاره به تعهد وزارت نفت برای احداث تقاطع غیر همسطح در بندر سیراف گفت: طی سال جاری مراحل مطالعاتی و فنی طرح انجام و پس از اخذ مصوبات و مجوزهای اولیه جهت تایید نهایی در اختیار هیات مدیره شرکت ملی نفت قرار گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد پس از تصویب نهایی اجرای این پروژه، عملیات اجرایی آن در سال آتی آغاز شود.
در این نشست، امام جمعه، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهرسیراف ضمن تبریک انتخاب مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان مدیر نمونه صنعت نفت و تشکر بابت تعامل و همکاری دو جانبه و نگاه ویژه صنعت نفت به رونق و توسعه بندر سیراف، ابراز امیدواری کردند به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی این منطقه در تکمیل پروژه های عام المنفعه صنعت نفت در بندر سیراف تسریع شود.

عکس: علیرضا پرهیز

 

IMG_3852 [640x480] IMG_3857 [640x480] IMG_3858 [640x480] IMG_3863 [640x480]IMG_3848 [640x480]

اخبار مرتبط

نظرات

  1. دلواپس says:

    باسلام پناه میبرم به خدا عجب روحیه جهادی دارن این مسولین شهرسیراف آرام وقرار ندارن جهت پیشبرد اهداف شهرشون خداوند جزای خیر بهشون عنایت بفرماید از صمیم قلب خوشحالم که میشود به جوان ها اعتماد کرد…منظور شهردار خوش فکر سیراف است.

    • نامی says:

      چرا به وجدانت رجوع نمی کنی اعتماد به کجای شهردار باید شود به سابقش یا به تجربش یا به علمش یا به فنش ویا …. می بینی که در همه امور امام جمعه و نماینده مجلس آقای دکتر احمدی برای شهر سیراف پیش قدمند شورا که تعطیله و از نماینده مجلس نیز ذکر خیری نمی شود چون شورا زبان تشکر از ایشان ندارند

    • ناشناس says:

      همه این جلسات با رایزنی وتلاش شهردار هماهنگ میشود و ایشان برای بهتر به سرانجام رسیدن از این عزیزان هم دعوت برای حضور در جلسه میکند.تا حالا دکتر احمدی برای سیراف چکار کرده؟

    • ناشناس says:

      حرف از وجدان کسی میزنه که خودش داشته باشه.که اگه داشتی تواین مدت این همه تغییرات مهم می دیدی این جور نظر نمی دادی

    • ناشناس says:

      ما به این شهردار و شورا مفتخریم شما تنگ نظران هم خودتان را اصلاح کنید

  2. حرف منصفانه says:

    باز هم خدا خیرتون بده که به فکر این بندر تاریخی هستید

  3. صالح says:

    بازهم خدا خیر امام جمعه بده که بیشتر وقت خود را صرف کارهای اجرایی می کند راهی جز این نیست چون …. وگر نه امام جمعه چکاری به این کارها دارد وقتیکه شورا تعطیل باشه …

  4. علي says:

    ای کاش شهردار وشورا به فکر مردم سیراف بودن نه اینکه دریا پر کنند تا فیروز ابادی بیاد تفریح کند تا حالا کی دیدید یک سیرافی بازن وبچه اش برداره کنار دریا بشینه انصافن خودت که میخونی جان بچه ات چندبا ربا زن وبچه ات کنار دریا رفتی پس به فکر شهر ومخصوصا مردم باشیم بیایم حق مردم بهشون بدیم زمینشون نگیریم مثل ءءءءءء حمله به مردم نکنیم تحدید نکنیم به فنر هرچه فشار بیاریم بیشتر میپرد پس فشار به مردم نیاورید

    • ناشناس says:

      خودتو با بقیه جمع نبندتو اگه بلد نیستی دست زن و بچه ات روبگیری ببری کنار دریا مقصرشهردار نیست.میخوای به شهردار بگو به دریا علاقه نداری تا برات تو فیروزاباد یه باغ درست کنه بری تلافی کنی

  5. عادل says:

    این طرح مربوط به شورای قبلی است که همه کارهای آن انجام گرفته بود ولی متاسفانه در این شورا مدتی مسکوت ماند تا…. الله اعلم صداقت چیزی دیگه است.

  6. علي says:

    تمام هزینه ثلاث شهرداری سیراف میپردازد

    • ثلاث says:

      می توانید این موضوع را بررسی کنید.
      ثلاث تمامی هزینه های خود را از تبلیغات و کمک خبرنگاران و مدیر سایت تامین می کند و استقلال مالی خود را حفظ کرده است.
      تهمت زدن کار بسیار آسانی است.

  7. ناخدا says:

    بعضی از مردم سیراف واقعا لیاقت خوبی ندارن اگه با انگشت عسل داخل دهانتون بزارین اخرش گاز خودتون رو میدین واقعا براتون متاسفم

  8. ایرانم says:

    اوووووه مسولین ما الکی شلوغش میکنن حالا کو تا عمل…حرف باد هواست یوسفی اگه میخواست کاری بکنه تا حالا کرده بود کلی از قول قبلیش گذشته

  9. ایرانم سیرافم says:

    الکی شلوغش نکنین…سعدیا به عمل کار براید به سخن دانی نیست…

  10. moslem says:

    باتشکر اززحمات امام جمعه محترم ،شورای اسلامی وشهردار سخت کوش وتوانا که انصافا در این مدت کم این همه پروژه عمرانی دردست ساخت وبهره برداری دارند من واقعا متاسفم برا اون دسته از افرادی که قدر زحمات این عزیزان را نمیدونند متاسفم برا کسی که دیدش انقدر کوتاه که میگه این ساحل سازی برا فیروزابادیهاست با این تفکر باید اهالی شهرها وکشورهای توریستی هم به مسولانشان اعتراض کنند برا ابادانی‌هایی که انجام میگیره برا جذب مسافر توروزهایی که مسافران نوروزی به این شهر وارد میشوند ببینید فروشگاههای ما چقدر درامد کسب میکنند در ثانی خود اهالی سیراف هم ازاین ساحل سازیها استفاده وحمایت میکنند
    با تشکر از سایت محترم ثلاث در امر رسانه ای خودش

  11. ناشناس says:

    سیراف به داشتن این امام جمعه وشورا و شهردار پرشور و تلاش به خود میبالد.خسته نباشید مردان خدا

  12. ناشناس says:

    شهردار متشکریم

  13. حرف منصفانه says:

    سلام بر تمامی کسانی که که در این راه دارند زحمت میکشند از مهندس یوسفی گرفته تا امام جمعه وشهردار و شورا…اگر قصدشون خدمت به مردمه خدا خیر شون بده و اگر نیتی دیگه دارند که با مردم صادق نیستند
    باز هم تکلیفشون با خدای متعال باشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن