بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64686
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 3 اردیبهشت 00 7:32 ب.ظ

انتقاد تند امام جمعه بندر سیراف از تصمیم شرکت ملی نفت :

حذف مدیریت منطقه ۲ پارس کنگان تصمیم منطقی نیست و باید در آن تجدید نظر شود/ اختیارات و استقلال پارس ۲ باید بیشتر شود

ثلاث-امام جمعه بندر سیراف به تصمیم اخیر شرکت ملی نفت ایران درباره حذف مدیریت پارس ۲ و ادغام شدن در پارس ۱واکنش نشان داد و خواستار تجدید نظر مدیرعامل این شرکت در خصوص تصمیم خود، شد.

به گزارش ثلاث حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف با انتقاد از تصمیم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره حذف مدیریت پارس ۲ و ادغام شدن در پارس ۱ گفت:در حالی که ما هر روز شاهد به وجود آمدن شرکت ها ، فازها و پتروشیمی های زیادی در سایت ۲ هستیم و این نیاز بیشتر احساس می شود که سایت ۲ قدرتمندتر شود و از سایت ۱ منفک و جدا شود اما خبرهایی به گوش می رسد که آقایان بنا دارند مدیریت پارس ۲ را کاملاً حذف کنند که باعث تعجب و البته نگرانی مردم و دلسوزان شهرستان کنگان شده است.

امام جمعه بندر سیراف افزود:نیازی نیست پارس ۲ زیر نظر سایت ۱ باشد؛ بلکه باید اختیارات سایت ۲ بیشتر شود و استقلال بیشتری داشته باشد نه اینکه آن را کوچکتر کنیم؛اگر سایت ۲ کوچک شده و به عنوان یک دفتر کوچک به ایفای نقش بپردازد تمامی مسائل ، مشکلات و رسیدگی ها و پیگیری های لازم مربوط به سایت کنگان به دوش سایت ۱ رفته و همین ازدیاد کارهای محوله سبب تضعیف عملکرد سایت ۱ شده و نارضایتی را در همه زمینه ها بالا می برد و بی شک سبب می شود که قشر کارمندوکارگر هر دو منطقه به همراه مردم هر دو شهرستان کنگان و عسلویه از عدم جوابگویی و رسیدگی لازم و کامل معترض شوند و همین خود باعث بروز نارضایتی های گسترده در هر دو منطقه خواهد شد.

وی بیان داشت:با توجه به اینکه منطقه ویژه ی اقتصادی انرژی پارس از نظر جغرافیایی و سنگینی کار وسعت زیادی دارد پیشنهاد می کنیم منطقه ویژه ی اقتصادی انرژی کنگان تاسیس شود و مدیریت انرژی ۶۰درصدی که در شهرستان کنگان قرار دارد را از پارس یک جدا کنید اینطور هم بهره وری بهتر صورت می گیرد هم مدیریت کار آسان تر می شود.

امام جمعه بندر سیراف ضمن انتقاد از این تصمیم گفت:ضعیف کردن یا حذف سایت ۲ کنگان بر خلاف اصول میزبانی است و باید در این تصمیم تجدید نظر صورت پذیرد،چرا که مردم شهرستان کنگان خواهان پیشرفت بیشتر هستند اما این تصمیم کاملاً برگشت به عقب است و نارضایتی زیادی در پی دارد.

وی در پایان گفت: وقتی شهرستان کنگان ۶۰ درصد از انرژی پارس را در خود دارد یعنی این شهرستان صاحبخانه و میزبان است لذا در تصمیماتی که می گیرید مردم و مسئولین شهرستان کنگان را در نظر بگیرید و بیش از این مردم را ناراحت نکنید چرا که بوی خیانت نسبت به این تصمیم به مشام می رسد.
شایسته است نمایندگان مجلس و مسئولین مربوطه در این خصوص ورود کنند تا دولت و وزارت از این تصمیم نادرست منصرف شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    خیانت آن زمان شد که نام منطقه را پارس ( فارس) جنوبی گذاشتند و کسی معترض نشد و خیانت دوم هم جدا کردن جم و به خصوص عسلویه از کنگان بود که باعث تضعیف موقعیت کنگان شد.
    الان یه تا شهرستان کوچک و ضعیف داریم که حتی توی مرکز استان قدرت چانه زنی نداریم چه برسد در وزارت نفت

  2. حسن محمدی says:

    احسنت
    از اینکه دفاع میکنید از حق مردم کنگان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن