بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13876
تعداد نظرات:۱۱ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 اسفند 93 9:47 ق.ظ

به بهانه افتتاح فاز 12 با حضور رئیس جمهور

هنوز زنده ایم و البته امیدوار به دولت تدبیر و امید

اختصاصی ثلاث- مجید حسینی کنگانی: هنوز زنده ایم و البته امیدوار به دولت تدبیر و امید

مجید کنگانی با حجم کمخرسندم که دولت تدبیر و امید در واپسین روزهای ۹۳ ، عیدی خوبی به ایران اسلامی داد و تلاش شبانه روزی جهادگران عرصه صنعت نفت و گاز و با همکاری و جدیت دستگاه های متولی موفق به اتمام فاز ۱۲ پارس جنوبی(مستفر در سایت کنگان) شدند . این اولین پالایشگاه گازی در محدوده ی شهری کنگان می باشد که امیدواریم مشکلات و بحث های زیرساختی را رفع نماید .

جناب آقای دکتر روحانی با استدلال های موجود، می خواهم از طریق این بیانیه حداقل حقوق سلب شده از مردم این دیار در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ملی و مذهبی، و مهمتر از همه موضاعات اجتماعی (محیط زیست و اشتغال) را به استحضار شما برسانم.

مردم این دیار همواره با نجابت و پاکدامنی میزبانی شایسته برای نفت و گاز بوده و هستند. مردمی که از زمین غیرقابل کشت، هوای آلوده، دریایی با پسآب شیمیایی و عدم داشتن امکانات بهداشتی و درمانی در خور شان رنج می برند.

با توجه به تحمل این ناملایمات به دلیل پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور کمترین حق حضور به عنوان نیروی کار در شرکت های منطقه را دارند. آگاه باشید که مصوبه ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی در شرکت های منطقه نه تنها عملی نشده است، بلکه تعداد معدودی که در شرکت های منطقه بکار هستند، یا از تبعیض نیروی کار رنج می برند یا آنقدر تحت فشار قرار می گیرند که مجبور به استعفا شوند.

این مطالبات محوریت و هدف تمامی اقوام و مذهب ها را دربر می گیرد که تاکنون حرکاتی از سوی انجمن ها و تشکل ها صورت گرفته است؛ حال در این اوضاع و احوال از شخص رییس جمهور محترم به عنوان نماینده اول مردم خواسته می شود، که با عزم و اراده راسخ، هماهنگی و همکاری بیشتری در راه رفع مشکلات مردم خطه جنوب که به عنوان پایتخت اقتصادی انرژی کشور شناخته می شوند، گام برداند.

مردم این مناطق در سفر قبل حضرت عالی به استان بوشهر با بی مهری مواجه شدند و هیچ گونه امتیازی به جنوب استان داده نشد. همچنین معاون جنابعالی سرکار خانم دکتر ابتکار در سفر استان بوشهر، آلودگی شهرستان های کنگان و عسلویه را باسایر نقاط کشور یکسان دانست و چشم بر فجایع عظیم و ضعف برخی مدیران گذشته بستند.

در این راستا اقدام و حساسیت چند هفته گذشته شما را در خصوص تضمین و حصول اطمینان از راه اندازی پالایشگاه ها به صورت کامل می ستایم. کاری که در گذشته مردم این مناطق را به بیماری های صعب العلاج و سقط جنین و … دچار کرده است .

آقای رییس جمهور، مردم این مناطق دیگر چیزی ندارند که صنایع نفت و گاز از آنها بستانند؛ دارای کشتزارهایی با هزاران تن لوله هستند، تفرجگاهایشان با یورش صنایع مواجه شده، هوایی با طعم جدول مندلیف و خلیج همیشه فارس آنها از خجالت رنگ عوض کرده است. این مردم به گفته رهبرمان از سرمایه های اصلی این نظام می باشند و اگر چنانچه این توسعه ناهمگون و با بی توجهی صنایع به محیط پیرامونی ادامه یابد، شاهد زیان های جبران ناپذیری خواهیم بود.

انتظار می رود که در مسائل زیرساختی، اجتماعی، هجوم خرده فرهنگ ها و انفجار جمعیتی، همچنین برهم خوردن نسبت زن و مرد که در مناطق شاهد هستیم، با تدبیر ورود کنید.

در پایان، عدم اجرای تعهدات نفت و گاز در منطقه از مواردی است که در کانون توجه قرار نگرفته است و عملی نشده است.

به هر حال این سخنان از سردلسوزی است؛ به شرط تلاش، امیدوار به دولت تدبیر و امید

مجید حسینی کنگانی

 

نظرات

  1. پرپروک says:

    با سلام … احسنت جناب آقای کنگانی عزیز ،واقعا عالی بود… انتظار میره دولت بنفش ها به کنگان نگاه ویژه ای داشته باشه و برای اشتغال به نیروهای بومی نظر داشته باشن… وقتی مردم کنگان ،آلودگی،دریای رنگ باخته و هزاران مشکل رو دارن تحمل میکنن پس منطقی به نظر میرسه که همین مردم صبور باید مشاغل خوبی در این فازها و … داشته باشن…

  2. مهدي قلندري says:

    با سلام واحترام ضمن سلامتی وتندرستی برای آقای مهندس حسینی کنگانی /همیشه سالم باشید

  3. ناشناس says:

    سلام
    خوش آمدی حسن جان
    باز آمدی و یک پروژه جدید افتتاح کنی و بروی.میخواستم از شما بخواهم چند روزی را در عسلویه و کنگان وجه مهمان ما باشید .مهمان نوازی مان بد نیست. چند روزی شما هم از این هوا استفاده کن واسه گلو و ریه و…لازم است.شاید که درد ما را بدانی.شاید میدانی و…حالمان همه خوب است جز بیماری و بیکاری و تبعیض بین نیروها چیزی نیست از درد های که اسم های آنها نشنیده‌ایم. حسن جان اگر چند روزی را می ماندی میدانی نفسمان دارد بند می آید.اینها به کنار …ما جنوبی ها اهل گله و شکایت نیستیم مهمان هست و احترام واجب…
    راستی حسن جان پرسیدی چند نفر از نیروهایش بومی هستند…آری میدانم آبدارچی و خدماتی هست…راستی میدانی چند کیلومتر آنطرف تر کارگران شرکت نفت اعتصاب کردن بر سر حق و حقوق قانونیشان. ..خانواده ها منتظر. ..راستی می دانستی تبعیض حقوق بین رسمی وکارگران چقدر است. ..نشانی بهتر است زیرا هواخوری نیست…راستی با بردن منابع ما کاش شیره جانمان را نمی بردی…حسن جان سرت را درد نیاورم. ..خوش آمدی و مبارک باشد…

  4. روح.... ق. دیر says:

    سلام خدا کنه در انتخابات مجلس شرکت کنید …ماهستیم اقای کنگانی

  5. علی says:

    درود بر حاج مجید
    منتظر حضورت در انتخابات هستیم
    تک رای حاج مجید

    • مجید says:

      برای انتخابات مجلس فقط یه رای میتونی بندازی . تک رای دیگه چه صیغه ایه !!!!!!!

  6. وسط شهر says:

    سلام به همه
    با عرض تسلیم به آقای کنگانی
    از شما بعنوان یک فرد بومی این منطقه تشکر و قدردانی می نماییم انشالله این حرفها برسد به گوش مسئولین و حل شود مشکلهای این منطقه

  7. محمدزاده says:

    سلام وسپاس از شما.دست مریزاد به آقای کنگانی.سخنان در خور ستایش ایشان ،زبان حال مردم جنوب است مردمی که عمری است چوب نجابتشان خورده اند.ودیگران با این بهانه بر دیارشان توسن جفا رانده اند .امید که امثال جناب کنگانی بتوانند گرهی از مشکلات بگشایند.

  8. عظیم ازکنگان says:

    درسایه نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران همه زنده اند وپاینده مازنده ازانیم که ارام نگیریم موچیم که اسودگی ما عدم ماست زنده باد رهبر افرین بردکترروحانی

  9. max says:

    چرا نظرات منو درج نمیکنی؟؟؟

  10. ناشناس says:

    سود گازها کسانی دیگه بردنند دودش وزبالش ما

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن