بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13898
تعداد نظرات:۱۱ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 اسفند 93 3:35 ب.ظ

ایجاد حساسیتی دوباره

در روزی که رئیس جمهور و وزیر نفت فاز ۱۲ را واقع در کنگان خواندند، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه کج سلیقگی نمود

اختصاصی ثلاث- با وجود اینکه بارها و بارها شاهد اعتراض کنگانی ها به نحوه استقرار فازهای پارس جنوبی و به خصوص فاز ۱۲ بوده ایم ولی باز هم برخی افراد حقوقی، دانسته یا نا دانسته، عمدا یا سهوا، فاز ۱۲ را با نام شهری دیگر می خوانند.

 

ثلاث- مصطفی صفایی: با وجود اینکه بارها و بارها شاهد اعتراض کنگانی ها به نحوه استقرار فازهای پارس جنوبی و به خصوص فاز ۱۲ بوده ایم ولی باز هم برخی افراد حقوقی، دانسته یا نا دانسته، عمدا یا سهوا، فاز ۱۲ را با نام شهری دیگر می خوانند.

در روزی که همه ایران در شرایط بسیار سخت تحریم های ظالمانه علی کشور، از افتتاح بزرگ ترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور یعنی فاز ۱۲ پارس جنوبی واقع در شهرستان کنگان به دست ریاست جمهور غرق در شادی و سرور بودند، باز هم شاهد اشتباه بزرگ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بودیم. اشتباهی که باز هم باعث اعتراض و حساسیت مردم شهرستان کنگان شد و مراتب اعتراض خود را از طریق سایت خبری تحلیلی ثلاث منعکس نموده اند.

اکنون پس از مدتها نمی دانیم چه اصراری است که وقتی رئیس جمهور هم می داند و در خبر اعلام می کند فاز ۱۲ در شهرستان کنگان قرار دارد ولی باز هم پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، فاز ۱۲ را در ۵۶ کیلومتری شرق عسلویه عنوان می کند!

آیا منظورتان از این آدرسی که برای مجموعه فاز ۱۲ عنوان کرده اید همان شهرستان منزوی و مظلوم کنگان است؟

یا مثلا به این پاراگراف دقت کنید ” به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، هدف ازسفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به عسلویه افتتاح بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور است”

معنی پاراگراف بالا چیست؟

مسئولین مستقیم تمام حساسیت هایی که پس از درج خبر در سایت منطقه ویژه پارس ایجاد می شود، خود سازمان منطقه ویژه است.

باید گفت که این رسم میزبان نوازی نیست، چرا که شهرستان کنگان سال هاست میزبان شایسته ای برای ۶۰ درصد از پارس جنوبی بوده و هست و تمام تبعات و تاثیرات این صنعت را با جان دل خریده تا نقشی هرچند کوچک در این افتخار داشته باشد.

این اولین باری نیست که شاهد این چنین اتفاق، خبر و مطلبی هستیم که در این پایگاه اطلاع رسانی و دیگر پایگاه های خبری پر بازدید هستیم، هر چند گمان ما بر سهوی بودن این خبر است نه عمدی بودن ولی همان سهوی بودن نیز وقتی مرتب تکرار شود، معنای آن خود به خود عوض می شود…

باید یک بار دیگر منتظر واکنش مسئولین امر از شهرستان کنگان گرفته تا نماینده مردم جنوب استان و مدیریت منطقه ویژه پارس در این خصوص باشیم.

آرامش منطقه کنگان و عسلویه را نباید با این مطالب به هم ریخت و حساستی کاذب ایجاد کرد.

اصلاح خبری که ساعت ها روی پایگاه خبری در دید عموم مردم قرار گرفته نیز نمی تواند تاثیر خبری که همان ابتدا کار شده را به طور کامل از بین ببرد، مخصوصا که دو هفته قبل نیز همین اتفاق افتاده و پس از یکی دو روز اصلاح شده است.

در پایان، مطلب خود را با این سخن از وزیر نفت به پاین می بریم ” در آستانه شصت و چهارمین سال ملی شدن صنعت نفت، فاز ۱۲ پارس جنوبی مستقر در شهرستان کنگان به عنوان مهمترین و ارزشمند ترین پروژه صنعت، امروز به مردم هدیه داده شد”

 

تصویر زیر را ببینید

 

 

خبر منطقه ویژه خبر منطقه ویژه

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. عسلويه says:

    تاسف از این منفی بافی .درسال نو خانه تکانی ذهنی برای شما لازم است

    • دوست عزیز!
      سال جدید را به همت عاشقان دیار مهربانی؛ “سال اعتلای نام کنگان” قرار خواهیم داد.
      بنده حاضرم در مناظره ای با حضور کارشناسان، بی مهری و جفای برخی افراد را که سبب تشویش اذهان عمومی و توهین به مردم نجیب کنگان شده را بیان کنم.
      به امید سربلندی ایران عزیز و اصلاح رفتارهای ناشایست و غیر حرفه ای.

    • سلامتیت says:

      نه حقیقتا نمی باید نامی از کنگان برده شود؟ با اینکه جزیی از شهرستان کنگان است و بوی گازش به مشام کنگانی ها می رسد؟

    • ایرانی says:

      منفی بافی نیست واقعیت تلخ برای مسئولین کنگانی است که میشنوند م دم نمی زنند.

  2. حسین says:

    دلیل اینکه اداره کارکه قبلادربرکه چوپان وبعددرساختمان جدیدش درخیابان دانشگاه بودچرابه منطقه پارس۲ بعدازتپه آنتن انتقال داده شد…؟

    • ممد says:

      هر روز یجایی میرن
      میخوان دور از دسترس مردم باشن
      مکان بعدیشونم تو کوه های اطراف کنگانن

  3. ناشناس says:

    عزیز دلی که از عسلویه هستی آیا یک بار شده فازهایی که در عسلویه هستند با نام کنگان بگویند با اینکه تازه یک ساله از شهرستان کنگان جدا شده اید و تمام این سالها تمام پارس جنوبی جزء کنگان بوده است

  4. رضا says:

    فرودگاه که دیگه مال عسلویه اس نکنه میخوای بنویسن فرودگاه بین المللی کنگان
    ای باباااااااا

  5. علی says:

    منطقه ی ویژه مواظب اشتباهات خودش باشه . شهرستان کنگان افراد روشن بسیاری داره . ما این حرکت را محکوم میکنیم

  6. علي رضا says:

    متاسفانه همیشه سعی شده کنگان را به پایین بکشندهمین فرودگاه عسلویه نقشه اصلی ان درغرب کنگان واقع شده که هم به پارس شمالی نزدیک باشه وهم به پارس جنوبی اما پارتی بازی هاباعث محروم کردن کنگان شده اما کنگان خودبخود وخواهی نخواهی به پیش می رود

  7. ngs,oji says:

    بدبختی اینه که بگن کنگان عسلویه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن