بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1446
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 تیر 93 1:47 ب.ظ

یک گاز و دو هوا:

منطقه پارس کنگان عامل انتشار گاز / فاز ۱۲ از این مسئله مبرا است

اختصاصی ثلاث – از بامداد روز گذشته بوی نامطبوع گاز سراسر فضای شهرکنگان را پوشاند و تا ظهر امروز نیز این ماجرا ادامه داشت. ضمن اینکه این اتفاق باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره مردم شده بود آنها را نیز نسبت به آینده شهر کنگان نگران کرده است.

اختصاصی ثلاث – از بامداد روز گذشته بوی نامطبوع گاز سراسر فضای شهرکنگان را پوشاند و تا ظهر امروز نیز این ماجرا ادامه داشت. ضمن اینکه این اتفاق باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره مردم شده بود آنها را نیز نسبت به آینده شهر کنگان نگران کرده است.
مردم نگران این هستند که با راه اندازی فازهای همجوار شهر کنگان وضعیت عسلویه نیز با کوتاهی مجریان این طرح ها در رعایت استاندارد های زیست محیطی برای این شهر و مردمش تکرار شود.
هفته پیش رسانه ها، خبری را مبنی بر نشت گاز خطرناک و سمی هیدروژن سولفوره از خط دریایی لوله فاز ۱۲ و عدم تعمیر این خط منتشر کردند(اینجا) که نشان از اهمال شرکت تاسیسات دریایی در تعمیر این خط دارد و گاز ترش موجود در خط لوله نیز خطر خوردگی را بالا برده است و این امر می تواند یکی از احتمالات انتشار بوی نامطبوع باشد چون بسیاری از شهروندان کنگانی نیز عنوان داشته اند که این بو اطراف ساحل شهر کنگان از شدت بیشتری برخوردار بوده است.
در همین خصوص احمد آذریار مدیر محیط زیست کنگان در گفت و گویی علت اصلی و منبع انتشار بوی نامطبوع را فازهای گازی دانست و عنوان کرد که هیچ منبع گازی به جز فازهای پارس جنوبی نمی تواند عامل انتشار این گاز باشد.
رئیس محیط زیست شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: بعد از بررسی های مختلف و گشت های مشترک پیرامون، سطح شهر و کنار ساحل با واحد محیط زیست پارس ۲ کنگان متاسفانه به نتیجه روشنی نرسیدیم و به چیز خاصی دست پیدا نکردیم.
آذریار گفت: آنچه که مسلم است این آلایندگی ناشی از تاسیسات فازهای گازی است و منبع دیگری برای ورود آلایندگی به شهرستان با این حجم وجود ندارد.
وی گفت: با مدیر پارس کنگان در این خصوص مکاتبه شده است و خواستار این شده ایم که ضمن جلوگیری از بروز مجدد چنین اتفاقاتی علت اصلی انتشار آلودگی را پیدا کرده و به ما گزارش دهند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ کس زیر بار این اتفاق نمی رود، گفت: مسلماً منبع انتشار از سمت تاسیسات گازی اطراف شهرکنگان است .
آذریار افزود: خط لوله گاز را نیز مورد بررسی قرار داده ایم ولی هیچ نشتی از سمت خط لوله انتقال گاز بیرون و درون شهری نیز نبوده است.
وی اظهار داشت: این اتفاق می تواند برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند بسیار خطرناک باشد و از شهروندان تقاضا داریم در مواقع بروز چنین آلودگیهایی ضمن جلوگیری از بیرون رفتن افراد سالخورده و خردسال از منزل مراقبت های لازم در خصوص عدم قرار گرفتن در معرض آلودگی انجام دهند . مطمئنا پیگیری های ما تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

فاز ۱۲ از انتشار گاز مبرا است

خبرنگار ثلاث در همین خصوص نیز در گفتگویی با روابط عمومی پارس ۲ کنگان اطلاعاتی را بدست آورده است.

روابط عمومی پارس ۲ کنگان در گفتگویی کوتاه اظهار داشت : فاز ۱۲ تنها فاز پارس کنگان که در حال بهره برداری است نیز به دلیل اینکه تغییر فرایند نداشته از مسئله انتشار گاز مبرا می شود.

وی افزود: اکیپی در حال پیگیری نشتی در محل های مختلف هستند و ما نیز منتظر گزارش این اکیپ هستیم و در حال حاضر نیز هیچ گزارشی از سوی فازهای پارس ۲ بدست ما نرسیده است.

در حال حاضر بوی گاز رفع شده است .

نظرات

  1. راحیل says:

    دیروز هم دریا خیلی کثیف بود و بوی نفت و گاز می داد این ها نه تنهاعامل ضربه زدن به مردم منطقه هستند تنهامعاشی هم که مردم منطقه تنها نعمت بی منت حسابش می اوردن از بین می برن ….

  2. منا says:

    چراکسی زیر بار نمیره من خودم شاهد گفتگوی دوتا از مهندسا بودم داشتند میگفتند چاه زده بیرون به زور جلوشو گرفتیم حتی گفت ازگازویل استفاده کردند دقیقا درست میگفت صبح همون روز تاساعت ۱۲ ظهر هوابوی گازوییل میداد چرا مسئولین چرا به فکر مردم نیستین چرا?

    • سیرافی says:

      تازه این اولشه بزار فازای دیگه راه بیفته

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن