بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15533
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 اردیبهشت 94 9:47 ب.ظ

بازگشت پیشینه پررونق سیراف با همت مسئولین؛

احیای گمرک سیراف در دستور کار/ رونق گذشته سیراف بازمی‌گردد

ثلاث – امام جمعه سیراف : بازگشایی گمرک سیراف خواسته بحق مردم این بندر است و از علت تعطیلی این گمرک در سال ۵۹ اطلاعات دقیقی در دست نیست.

امام جمعه بندر سیراف در گفتگو با خبرنگار ثلاث با تشریح پیشینه طولانی و تاریخی این بندر باستانی اظهار داشت:بازگشایی گمرک سیراف خواسته بحق مردم این بندر است و از علت تعطیلی این گمرک در سال ۵۹ اطلاعات دقیقی در دست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق عاشوری گفت: سیراف به عنوان نگین خلیج فارس با قدمتی تاریخی که یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور بوده و تجار شهره و سرشناسی مانند سلیمان تاجر سیرافی و ابوزید سیرافی را در پیشینه خود داشته است شایسته این جایگاه نیست و بایستی مسئولین امر این جایگاه را دریابند.

وی افزود: امید میرود این مساله که تبدیل به یک رویا برای مردم سیراف شده در سالی که به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی نام گرفته تحولات ارزشمندی در این شهر صورت پذیرفته و رونق را به آن بازگرداند.

وی گفت: احیای گمرک سیراف علاوه برحل مشکلاتی که طی این مدت برای لنج داران بوجود اماده برای رونق اقتصادی شهر نیاز است و امیدوارم در این سال نوید خوبی برای مردم سیراف باشد.
عاشوری در تشریح بازدید مشاور رئیس گمرکات ایران گفت: از ابتدای ورودم به سیراف یکی از مطالبات و خواسته مردم این شهر احیاء گمرک بود که حقیر با پیگیریهایی که از طرف دکتر احمدی داشتم که انصافا تلاش فراوانی در این خصوص داشته اند و در جلسه ای با حضور ایشان، با کرباسچی رییس گمرک کشور و با همراهی رییس شورا و شهردار دستور بررسی مسئله بازگشایی گمرک سیراف داده شد.

وی افزود: با پیگیری دکتر احمدی هیئتی از سوی گمرک کشور وارد شهر سیراف شده و از اسکله سیراف بازدید نموده و در نهایت بازرسان نیز در این خصوص نظر مثبت و نگاه خوبی داشتند.

امام جمعه سیراف گفت: علیرغم اینکه بازرسان فقط برای بازدید از اسکله سیراف به شهرستان سفر کرده بودند؛ اما در کنار آن تصمیمات خوبی برای شهرستان کنگان گرفته شد که این رخداد ها همگی نیاز به پیگیری های بیشتر و مجدد تا رسیدن به نتیجه دارد.

وی گفت: درشهر سیراف اتحاد خوبی بین مردم و مسولین شهر بوجود امده که این نویدی برای توسعه و تعالی شهر است و امیدوارم درماموریت سه ساله خود بتوانم برای ارتقاء شهر سیراف قدم های مثبتی همراه با مردم و مسئولین بردارم و در پایان از مردم عزیز و بلاخص لنج دارن تقدیر و تشکر میکنم.

نظرات

  1. امیر مرتضی says:

    باید احسنت گفت به شورا و شهردار بندر سیراف که اینگونه تلاش و کوشش میکنند برای شهر سیراف.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن