بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17238
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 4 تیر 94 1:07 ب.ظ

هشدار جدی وزارت بهداشت به شناگران در سواحل دریا

ثلاث – رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از مردم خواست در سواحل دریا از شناگاه هایی استفاده کنند که مجهز به امکانات بهداشتی باشند.  به گزارش ثلاث و به نقل از مهر ،مهندس غلامرضا شقاقی گفت: با توجه به شروع فصل گرما بسیاری از مردم به منظور شنا […]

ثلاث – رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از مردم خواست در سواحل دریا از شناگاه هایی استفاده کنند که مجهز به امکانات بهداشتی باشند.

 به گزارش ثلاث و به نقل از مهر ،مهندس غلامرضا شقاقی گفت: با توجه به شروع فصل گرما بسیاری از مردم به منظور شنا به شهرهای ساحلی مراجعه می کنند.
وی افزود: آلودگی آب این شناگاه ها و بهداشت محیط نامطلوب آنها باعث می شود که سلامتی استفاده کنندگان مورد تهدید قرار گیرد.
رئیس اداره آب و فاضلاب وزارت بهداشت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه های واقع در نواحی ساحلی تمام شناگاه های ساحلی باید مجهز به امکانات بهداشتی مثل دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، دوش آب و دارای بهداشت محیط مناسب باشند.
وی ادامه داد: کیفیت آب شناگاه و برخورداری از امکانات بهداشتی مانند دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، دوش و بهداشت محیط مناسب جزو الزمات این شناگاه ها هستند.
شقاقی بیان داشت: به جهت نظارت کافی در این امکان عمومی، چک لیست و دستور عمل بازرسی بهداشتی از شناگاه های ساحلی و طرح سالم سازی دریا با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تدوین و تهیه در خردادماه سالجاری به دانشگاه های علوم پزشکی واقع در نواحی ساحلی کشور جهت اجرا و نظارت بر شناگاه های ساحلی ابلاغ شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست وزارت بهداشت، وزارت کشور نیز به استانداری های استان های مورد نظر دستور همکاری و رعایت مسائل بهداشت محیط در شناگاه ها را صادر کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن