بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2095
تعداد نظرات:۱۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 28 تیر 93 7:42 ب.ظ

در برخی محلات کنگان

قطعی ۵ ساعته و کم سابقه برق کنگان طی یک دهه اخیر بر اثر شرجی بالا

اختصاصی ثلاث- شرجی شدیدی که از روز گذشته آغاز شده بود، شب گذشته به اوج خود رسید و نهایتا از حدود ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه تا ۷ و نیم صبح باعث قطعی برق دربرخی نقاط شهر کنگان شد

 

به گزارش ثلاث، شرجی شدیدی که از روز گذشته آغاز شده بود، شب گذشته به اوج خود رسید و نهایتا از حدود ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه باعث قطعی برق در اکثر نقاط شهر کنگان  شد.

 

شرجی کم سابقه طی یک دهه اخیر در کنگان

این شرجی کم سابقه به نحوی بود که میدان دید را به شکلی کاملا کم سابقه کم کرده بود.

علاوه بر خودروها که به طور مداوم شیشه ماشین خود را پاک می کردند، حتی شیشه ساعت مچی افراد مختلف در سطح شهر و عمدتا نزدیک به دریا در ساعات پایانی شب نیز به قدری شرجی گرفته بود که امکان تشخیص عقربه های ساعت نبود.

 

۵ ساعت قطعی برق در برخی محله های کنگان

در برخی محله های کنگان در حدود ساعت ۴ و نیم صبح برق وصل شد اما در برخی نقاط دیگر که خطوط پربارتر بود، راس ساعت ۷ و نیم صبح برق به طور کامل وصل شد.

 

imagesCARMZKHK

احتمال شستشوی مقرها و ترانس ها طی روزهای آینده

شرجی کم سابقه و آلودگی هایی که قسمتی از آن به صنعت منطقه بر می گردد از جمله مهمترین عوامل ناپایداری خطوط و قطعی  برق در شب گذشته بود لذا امکان دارد طی روزهای آینده شاهد شستشوی ترانس ها و مقر شویی در کنگان باشیم.

شرجی شب گذشته به شکلی بود که فقط شهر کنگان را تحت الشعاء قرار داده بود و شهرهای مانند سیراف و روستاهای اطراف و همچنین شهر بنک و روستاهی پیرامون تا شهرستان دیر از این قائده مستثنی بودند.

 

** شب گذشته خطوط شیرینو، لاور، پرک و سیراف به علت مشکلی که در ایستگاه عسلویه پیش آمده بود باعث ایجاد فشار بر روی ایستگاه پرک شده و این خط  حدودا به مدت ۱۰ دقیقا از مدار خارج شده بود.

 

 

شایان ذکر است که مجموعه اداره برق شهرستان کنگان از همان ابتدای قطعی تا ساعت  ۷ و نیم صبح مجدانه پیگیر موضوع بودند.

 

***

مهندس تمیمی رئیس اداره برق شهرستان کنگان در خصوص این اتفاق فردا یک شنبه با ثلاث گفتگو خواهد کرد و توضیحات روشنی و بیشتری را به مردم ارائه خواهد داد.

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. طالب صفایی says:

    هیچ کس از مسولین اداره برق جوابگوی اجتماع مردم نبودن .و فقط سه مامور نیرو انتظامی و اکبر پاریابی رو که سر رشته ای از مشکلات رو نداشته گذاشته بودن که جوابگوی مردم باشه .که ایشون نیز جواب خاصی نداشتند که به مردم بدند

  2. ناشناس says:

    سیچه وقتی بارون میزنه برق نمیره ولی وقتی شرجی ویبو برق قعط ویبو

    • ناشناس says:

      بخاطر نمکی که توی شرجی هست باعث اختلال در برق میشه.

  3. شهروند says:

    آقا آبمون هم قطع است لطفا” پیگیری بکنید شب ها که کلا” قطع است روزها هم آب آنقدر ضعیفه که بعضا” قطع می شود.

    ——————–

    ثلاث- قبل از ماه رمضان در خصوص قطعی آب از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح به علت کمبود آب و ذخیره سازی اداره برق برای تامین آب روزانه در کنگان مطلبی را از اداره برق منعکس نمودیم

    با این وجود قسمت دوم انتقاد شما را به مسول آب منتقل می کنیم و پاسخ را از طریق ثلاث منتشر خواهیم کرد.

    • شهروند says:

      ثلاث ممنون از ارائه توضیح اضافی، لیکن در این مورد چند مشکل و ابهام است لطفا” پیگیری نمایید:
      ۱- چرا در ۳ – ۴ سال گذشته که به علت فعال تربودن سایت ۲ پارس جنوبی ، جمعیت کنگان از امسال بیشتر بوده( وضعیت ترافیک شهر و تردد کارگران نیز شاهد بر این امر است)، مساله کمبود آب و ذخیره آن نبود.
      ۲- بنابر گفته مسئولین هواشناسی کشوری و استانی، استان بوشهر در زمستان سال گذشته دارای افزایش بارش بوده و برای اولین بار اصطلاح ترسالی به فرهنگ لغات استان در رابطه با وضعیت بارندگی استان در سال ۹۲ اضافه شده است.
      ۳- آیا در شهرهای دیگر استان نیز وضعیت قطعی آب و سهمیه بندی به شکل کنگان وجود دارد یا این امر مختص این شهر است.
      ۴- به علت قطعی مستمر آب و فشار بسیار ضعیف آب، امکان استفاده از پمپ آب در محله ما وجود ندارد و به علت قطعی آب و ماندن آب ، کاسه نمد پمپ خیلی زود خراب می شود به طوری که پمپ منزل ما در این ۳ ماه ۲ بار خراب شده و مجبور به برداشتن آن نمودیم از طرفی فشار آب آنقدر کم است که امکان نصب منبع وجود ندارد لذا در این وسط تکلیف ما چیست؟
      ۵- قطعی آب در فاصله زمانی تعریف شده تاثیر چندانی در مقدار مصرف آب شهر ندارد.

  4. ناشناس says:

    الان سه سال است که این ترانسها شسته نشده بودند.وقتی توی این گرما برق قطع شد به فکر می افتند.از اقای تمیمی بپرسید چرا اداره برق ماشینی همانند بوشهر برای شستن ترانسها ندارد…….

    ————

    ثلاث- کاربر گرامی قسمتی از نظر شما حذف شد.

    منتظر پاسخ خود باشید.

  5. خالو says:

    سلام به نظر بنده لزومی نبود که افراد تجمع کنندآخه مدت طولانیه که چنین اتفاقی نیفتاده اگر به طور مداوم و مکرر این اتفاق پیش می آمد باید اجتماع و اعتراض قانونی می کردند . بالاخره چنین مواردی پیش می آید. و بهتر بود که قبل از شروع فصل گرما اداره برق به فکر سرویس ترانس ها و پست های برق می افتاد که شاهد چنین اتفاقی نباشیم . این هم باید اضافه کنم که اداره آبفا شب ها آب را قطع می کند و هیچ کس هیچ گونه اعتراضی نمی کند . ( این هم قطع آب در شب های ماه مبارک رمضان که نباید قطع گردد.)

  6. با سلام وعرض ادب خدمت شما.
    دوست داشتیم با سایت خوب شما تبادل بنری داشته باشیم.در صورت موافق بودن نظری به سایت پارس جنوب ارسال کنید
    با تشکر مدیر پارس جنوب

  7. ممد says:

    دهن روزه تو این گرما خدا ازشون نگذره

  8. ناشناس says:

    چرا تانکر های حمل آب شبانه آب از منبع ؟کنگان میبرند. و کسی هم پاسخگو نیست

  9. همشهری says:

    با سلام .در جواب خالو باید عرض کنم که تجمع مردم بی مورد نبوده شما هم اگر توی این گرما سه چهار ساعت برقتون قطع می شد.این جوری نمی گفتید .و چرا مسئولین قبل از اینکه این مشکل پیش بیاد به فکر نبودند

  10. امید says:

    در جواب همشهری باید عرض کنم که: دقیقا همون لحظه ای که با قطعی برق مواجه شدیم خودم کنار ترانس برق بودم دیدم که بر اثر فشار و اوج بار ۳تیغه قدرت ترانس قطع شده بود واین مستلزم حضور نیروهای زحمتکش اداره برق و اتفاقات داشت که با همه تماسایی که انجام شد وسرشون شلوغ بود بالاخره این مشکل برطرف شد.ای کاش ما از هرموضوعی قبل از نظر دادن یخورده مطلع باشیم. من با این عزیزانی که در اتفاقات اداره برق کنگکان مشغول بکارند افتخار همکاری داشتم واقعا زحمت میکشن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن