بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48987
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 تیر 97 2:23 ق.ظ

هشدار به مسئولان برق؛

احتمال خسارت میلیاردی به ام آر آی بیمارستان کنگان بر اثر خاموشی های مکرر برق

ثلاث- قابل توجه مسئولین محترم و پرتلاش برق؛ احتمال خسارت میلیاردی به ام آر آی بیمارستان کنگان بر اثر خاموشی های مکرر برق بسیار زیاد می باشد و لذا نیاز است که بیمارستان را به شکل ویژه تر ببینند.

ثلاث: بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان قطب درمانی جنوب استان بوشهر مراجعین شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه و همچنین شهرستان های مهر، لامرد و گله دار از استان فارس و شهرستان پارسیان از استان هرمزگان را پوشش میدهد.
این حجم از مراجعین نیازمند گرفتن خدمات به شکل کامل و مطلوب می باشند.
یکی از تجهیزات مهمی که مراجعین شهرستان های فوق الذکر بخاطر آن به بیمارستان امام خمینی کنگان مراجعه می کنند، ام آر آی است.
ام آر آی بیمارستان امام خمینی کنگان با توان یک و نیم تسلا ساخت شرکت زیمنس آلمان است که در نوع خود یکی از بهترین های استان بوشهر و جنوب کشور محسوب می شود.
خاموشی های اخیر برق در کنگان باعث شده تا خطراتی متوجه دستگاه های مهم و گران قیمت بیمارستان کنگان شود. در صورتی که این دستگاه ها دچار آسیب شوند، به دلیل تحریم هایی که در آن قرار داریم، هم به لحاظ مالی متحمل ضرر و زیانی میلیاردی می شویم و هم اینکه زمان زیادی برای تعمیر آن صرف خواهد شد که در هر دو صورت این زیان به بیت المال و مردم برمی گردد.

 

به گزارش ثلاث به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص با طرح این سوال که قطع یا خاموشی برق هنگام عملیات دستگاه ” ام ار آی” می تواند چه مشکلاتی را به وجود آورد؟ اظهار داشت: دستگاه ” ام آر آی”، دستگاهی که در هیچ زمانی از شبانه روز امکان خاموش نمودن آن وجود ندارد و علت آن نیاز به سرد نگه داشتن هلیم موجود در آن، در دمای صفر مطلق است. این دما، دماییست که مقاومت گرادیان ها با ارسال موج های RF ایجاد تصویر ام آر آی می نماید.
وی افزود: در صورت قطع برق به ناگاه گرادیان ها از کار می افتند و در این شرایط، احتمال سوختگی آن ها بسیار زیاد است.
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ادامه داد: سوختن گرادیان یعنی ماه ها از کار افتادگی دستگاها ” ام آر آی” و ضرر میلیاردی و همچنین از دست رفتن هلیم و شرایط سختی که برای راه اندازی مجدد به علت تحریم های ظالمانه وجود دارد.
دکتر حیدری گفت: از کار افتادن سیستم سرمایش دستگاه، باعث افزایش دمای مگنت می شود و هلیم موجود در آن را از حالت سکون به حالت جنبش می رساند و احتمال از دست رفتن تدریجی و یا یکباره هلیم آن وجود دارد.
وی تصریح کرد: باید مورد توجه داشته باشیم، هر یک درصد شارژ کردن هلیم دستگاه ام آر آی در شرایط فعلی ( چنانچه امکان فراهم کردن آن به دلیل تحریم ها وجود داشته باشد) بیش از ۶۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد که با احتساب سایر هزینه ها، بودجه و هزینه ای میلیاردی بابت راه اندازی مجدد دستگاه ام آر آی بودجه لازم است.
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان تصریح کرد: مسئولان محترم استان بوشهر و شهرستان کنگان، مجدانه درخواست دارم، قبل از وقوع هر اتفاقی، دست به دست هم داده و داشته هایمان را در این شرایط تحریم به نفع مردم حفظ کنیم و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نماییم.

 

خبرنگار: مصطفی مصطفی 

—–
ثلاث: تبعات خاموشی برق در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر را در گزارش های بعدی منتشر خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مختارزاده says:

    درود از اطلاع رسانی شما وجناب دکتر حیدری،لازمه جلوگیری از این فاجعه ،حمایت همه جانبه مردم ومسولین میباشد،فریادهای پس از این رخداد هیچگونه دردی را مداوا نخوهد کرد.

  2. احمد says:

    دیزل ژنراتورگذاشتن برای این مواقع زحمت بکشید تهیه کنید باتوجه به درآمدی که داره

  3. محمد says:

    یعنی بیمارستان برق اضطراری و یا ژنراتور مجزا برای این نوع دستگاهها و اتاق عمل ندارد؟ پس درش رو گللل بگیرن

    ——-

    ثلاث- کاربر گرامی. از کامنت شما متشکریم. به هر حال هر دستگاهی ممکنه با تاخیر راه اندازی شود و دیزل ژنراتور بیمارستان نیز مستثنی نیست ولی اگر ام آر آی آسیب ببیند تقریبا محال است که با نرخ جدید بتوان برای اینجا ام آر آی تهیه کرد. البته نمی توان تقصیر را بر گردن اداره برق گذاشت ولی چنانچه همکاری بشود از یک خسارت بزرگ جلوگیری می شود. ۸ شهرستان از این ام آر آی استفاده می کنند ضمن اینکه جراح مغز و اعصاب نیز به دلیل اینکه این بیمارستان ام آر آی دارد ؛ در بیمارستان مستقر شده است

  4. مسیح says:

    UPS برای این مواقع هستش
    لطفا تهیه بفرمایید
    خسارت ملیاردی به مردم وارد نکنید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن