بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2115
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 تیر 93 12:47 ب.ظ

بنادر و دريانوردي بوشهر:

جمع آوری ۶ تن مواد نفتی در ساحل کنگان

ثلاث: رئیس اداره ایمنی وحفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناوری که اقدام به تخلیه گاروئیل در دریا محدوده آب‌های کنگان کرده بود با تلاش تیم مقابله با آلودگی نفتی بنادر و دریانوردی بوشهر پاکسازی شد.

ثلاث: رئیس اداره ایمنی وحفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناوری که اقدام به تخلیه گاروئیل در دریا محدوده آب‌های کنگان کرده بود با تلاش تیم مقابله با آلودگی نفتی بنادر و دریانوردی بوشهر پاکسازی شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از تسنیم؛ علی ابراهیم زاده با بیان اینکه  بنادر استان بوشهر به تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی تجهیزهستند گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهربه منظور اجرای تعهدات کنوانسیونهای بین‌المللی در حفاظت از محیط زیست و مقابله با آلودگی‌های دریایی به تجهیزات موردنیاز از جمله انواع مکنده  مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون این اداره کل به تجهیزات نوین مهار آلودگی‌های نفتی مجهز شده تصریح کرد:  این تجهیزات که قابلیت بالایی  جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی دارد می‌تواند بسیاری آلودگی‌های نفتی را از طریق مکنده‌ها به مخازن شناور منتقل کند.

رئیس اداره ایمنی وحفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهربا بیان اینکه ساحل کنگان  از آلودگی نفتی پاکسازی شد خاطرنشان کرد:  پس از اطلاع از آلودگی نفتی در ساحل کنگان تیم چهارنفره مقابله باآلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به منطقه اعزام شدند و از ساعت ۲۴ تا ۷ بامداد موفق شدن شش تن آلودگی نفتی که در دریا ایجاد شده بود جمع آوری و دریا را از این آلودگی پاکسازی کند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی‌های کشتی‌های نفتی دراستان بوشهر اقدامات بین‌المللی انجام شده  تصریح کرد: برای پاکسازی یا مقابله با آلودگی دربنادر استان بوشهرمراکز و پیمانکاران به صورت ۲۴ ساعته برای پاکسازی یا مقابله با آلودگی نفتی آماده هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به منطقه برسانند.

وی با اشاره به اینکه این اداره‌کل مجهز به تجهیزات پیشرفته محصور و جمع کننده آلودگی‌ها از سطح دریا است، گفت: امکانات و تجهیزات اداره کل بنادر و دریانوردی برای جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی در دریا بگونه‌ای است که در کوتاهترین زمان اقدام می‌شود.

به نوشته تسنیم، رئیس اداره ایمنی وحفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار کشتی مقابله با آلودگی زیست محیطی دریایی در خارگ خبرداد و گفت:  یک فروند شناور برای مقابله با آلودگی زیست محیطی دریایی در حال تکمیل است که به زودی در خارگ استقرار می‌یابد و پایش آلودگی دریا بر عهده دارد.

 

نظرات

  1. سلام وقت بخیر بزرگوار
    طاعات و عبادات قبول باشد انشالله
    شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع)بر تمامی مسلمانان جهان تسلیت باد
    شما را به دیدن تصاویری از اسکله کنگان در زمان قدیم و حال دعوت می کنم
    با آمدنتان کلبه ما را نورانی کنید
    ممنونم
    در پناه حق

  2. رضا says:

    از مدیر محترم سایت وزین ثلاث خواهشمندم گزارشی از متولیان حفاظت از حریم دریا تهیه فرمایند بالاخره ما متوجه بشیم چه ارگانی باید از آلودگی دریا جلوگیری کنه.چندین ارگان مختلف مثل دریابانی،منابع طبیعی،محیط زیست،هلال احمر،شیلات و نیروی انتظامی و شهرداری و…در مورد حفاظت از دریا مسئولیت دارند اما متاسفانه روز به روز شاهد آلودگی بیشتر دریا هستیم.بنده معمولا جهت شنا به ساحل انتهای شهرک پریشانی میروم اما حدود پنج ماهی میشه که لب ساحل پر از آشغالهای منازل هست یعنی کسانی به احتمال قریب به یقین به عمد آشغال و شیرابه عفونی به در ابعاد زیاد به دریا میریزند شاهد این ادعای بنده هم حجم بسیار زیاد موادی از قبیل کیسه زباله،پوشک بچه،پوست مرغ،پیاز و گوجه گندیده و …است که حتی تا عمق حدود ۲ متری دریا از این مواد پوشیده شده.مسئولین عزیز تا کی بی اعتنایی و غفلت؟؟؟تا کی سکوت؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن