بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21672
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 21 مهر 94 1:26 ب.ظ

باشگاه خبرنگاران"

آیا دکل‌های مخابراتی پراکنده در سطح شهر خطرناک هستند؟

ثلاث- تاکنون پاسخ مناسبی به سوال آیا دکل‌های BTS سرطان‌‌زا هستند یا خیر از سوی مسئولان مربوطه دریافت نشده است. در چند سال اخیر با توجه به رشد صعودی متقاضیان تلفن همراه و همه گیر شدن این وسیله ارتباطی، مسئولان کشور برآن شدند تا این وسیله را روز به روز توسعه دهند از همین رو […]

ثلاث- تاکنون پاسخ مناسبی به سوال آیا دکل‌های BTS سرطان‌‌زا هستند یا خیر از سوی مسئولان مربوطه دریافت نشده است.
در چند سال اخیر با توجه به رشد صعودی متقاضیان تلفن همراه و همه گیر شدن این وسیله ارتباطی، مسئولان کشور برآن شدند تا این وسیله را روز به روز توسعه دهند از همین رو استفاده‌ از آن در کلان‌شهرهای دیگری هم چون تبریز، مشهد، اهواز و اصفهان انتقال پیدا کرد.

بر این اساس و بر پایه‌ی آخرین آمارها،تعداد مشترکان تلفن همراه تنها در بخش شرکت اپراتور شرکت ارتباطات سیار به ۲۰ میلیون نفر سیده است و این در حالی است که چند میلیون نفر کاربر و اپراتور دیگر را نیز باید به این لیست ۲۰ میلیونی اضافه کرد.

 مسئولان مخابراتی اعلام می‌کنند که تاکنون بیش از ۱۴ هزار ایستگاه BTS در کشور راه اندازی شده است که به طور متوسط در کشور هر آنتن تلفن همراه می‌تواند هزار مشترک را زیر پوشش قرار دهد و این یعنی فاجعه چرا که هر چه تعداد مشترکان افزایش پیدا کند به تبع آن این روند در نصب ایستگاه‌های BTS  نیز تاثیر مستقیمی دارد.

*دکل‌های سردرآورده در میان منازل مسکونی

 آیا این دکل‌های سر درآورده در میان منازل مسکونی مردم برای آنها ضرورتی دارد یا خیر؟سوالی که این روزها ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده و تاکنون جواب مناسبی برای آن یافت نشده است.

 رمضانعلی‌ صادق زاده رئیس کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی در خصوص این که آیا دکل‌های BTS پراکنده‌ در سطح شهر خطرناک هستند یا خیر می‌گوید: این آنتن ها به هیچ وجه ضرر و زیانی برای مردم ندارند چرا که  این آنتن‌ها معمولا در بالای ساختمان‌ها و به گونه‌ای نصب می‌شوند که شدت امواج الکترو مغناطیسی‌ ساطع شده از آنها در سطح زمین بسیار پایین تر از حد مجاز است و هیچ گونه خطری برای افراد به وجود نمی‌آورد.

 همچنین علی گورانی کارشناس و مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در این زمینه می‌گوید: بیشتر آنتن‌های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور نصب شده‌اند، مجوز ایمنی وزارت بهداشت  را ندارند همچنین نصب کلیدی آنتن‌ها تاکنون بدون اخذ مجوز وزارت بهداشت انجام شده است.

 البته محققی رئیس مرکز تحقیقات سرطان نیز همین عقیده را دارد و معتقداست: آنتن‌های تلفن همراه و دکل‌های مخابراتی و تشعشات ناشی از دکل‌های برق فشار قوی هر یک به‌ نوبه‌ی خود اثر گذاری خفیف تا شدیدی روی افراد دارند.

حال با تمام این تفاسیر مردم بر سر این دو راهی مانده‌اند که آیا این دکل‌ها ضرر دارند یا خیر؟

 هر چند تکلیف برج مخابراتی میلاد که با همین هدف احداث شد تاکنون مشخص نیست و طرح های زیبای مهندسان آن صرفا روی برگه‌های کاغذ باقی می‌ماند.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن