بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67515
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 18 فروردین 01 11:16 ق.ظ

رایج ترین عیب های گوشی موبایل

تلفن‌ های هوشمند سودمند هستند، اما گاهی اوقات مشکلات خود را دارند که باعث ناامیدی کاربر می ‌شود. فناوری همیشه کامل نیست، بنابراین ممکن است مشکلات مختلفی را تجربه کنید که می توانید خودتان آنها را حل نمایید. تلفن های همراه ممکن است گاهی اوقات نقص داشته باشند و می دانیم که می تواند یک […]

تلفن‌ های هوشمند سودمند هستند، اما گاهی اوقات مشکلات خود را دارند که باعث ناامیدی کاربر می ‌شود. فناوری همیشه کامل نیست، بنابراین ممکن است مشکلات مختلفی را تجربه کنید که می توانید خودتان آنها را حل نمایید. تلفن های همراه ممکن است گاهی اوقات نقص داشته باشند و می دانیم که می تواند یک موقعیت بسیار استرس زا  را برای کاربر ایجاد کند.

به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم تعدادی از رایج ترین مشکلات تلفن همراه و راه حل های آنها را تهیه کنیم تا بتوانید آنها را بدون صرف هزینه اضافی، خودتان رفع کنید. البته، مشکلات متعددی وجود دارد که اگر متخصص فناوری نباشید، حل آنها کمی دشوارتر است. البته شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع فنی پایتخت صفر تا صد تعمیرات موبایل را یاد بگیرید.

اگر به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید، به شما توصیه می کنیم تلفن همراه خود را نزد یک تعمیرکار مجاز ببرید و امیدواریم که آنها به شما کمک کنند. بنابراین، از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید و چیزهایی را که شاید در مورد تلفن همراه خود نمی دانستید کشف کنید.

گوشی هوشمند شما کند کار می کند؟

این رایج ترین مشکل گوشی های هوشمند است، به خصوص زمانی که گوشی شما قدیمی می شود. دلیل سرعت پایین، نصب برنامه های غیر ضروری است که از رم دستگاه شما استفاده می کنند و تعداد زیادی فایل را در گوشی شما ذخیره می نمایند.

راه حل: تمام برنامه ها و فایل های غیر ضروری و داده های کش را از موبایل پاک کنید، شما می توانید این کار را با برنامه تشخیصی نیز انجام دهید. اگر همچنان با این مشکل مواجه شدید، آن را به اطلاعات کارخانه بازیابی کنید.

عمر باتری ضعیف

متاسفانه این مشکل برای همه پیش می آید. مشکلات رایج عبارتند از: تخلیه باتری، کند شدن شارژ یا خرابی شارژ. ما دائم در حال استفاده از موبایل خود هستیم، بنابراین مشکل تخلیه باتری مشکلی رایج است.

راه حل: اگر برنامه خاصی در حال تخلیه بیش از حد باتری است، می‌توانید این مورد را در Settings-> Battery بررسی کنید و اگر اشکالی را شناسایی کردید، آن برنامه‌ ها را حذف کنید. حالت ذخیره باتری را فعال کنید، مکان یابی را خاموش کنید، روشنایی را کم کنید.

فضای ذخیره سازی کم

بیشتر فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند پر از عکس و فیلم است. هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، باید مراقب فضای ذخیره سازی آن باشید، زیرا پس از چند روز، از حافظه کم وحشت می کنید. امروزه تعداد بسیار کمی از گوشی های هوشمند دارای ویژگی حافظه قابل ارتقا هستند.

راه حل: ابتدا کش را پاک کنید. از برنامه هایی مانند پاک کننده کش استفاده کنید که به شما امکان می دهد کش یک برنامه خاص را تمیز کنید. برنامه ها را حذف نمایید یا برنامه ها را از تلفن منتقل کنید. برای آزاد کردن فضای دستگاه خود، تصاویر را روی ابرها منتقل کنید.

خرابی تلفن یا برنامه

این زمانی اتفاق می‌ افتد که در برنامه ‌های نصب ‌شده باگ وجود داشته باشد یا فضای گوشی شما تمام شود، این یکی از مشکلات نا امیدکننده تلفن همراه است.

راه حل: داده های برنامه را از «مدیر برنامه» پاک کنید. از استفاده همزمان از چندین اپلیکیشن خودداری کنید. با راه اندازی مجدد دستگاه، خارج کردن باتری یا بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه، تلفن خود را عیب یابی کنید.

گرم شدن بیش از حد موبایل

استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند مشکل گرمای بیش از حد را به همراه دارد. برنامه ‌های پرتقاضا، به احتمال زیاد برنامه ‌های بازی، دمای گوشی شما را بالا می ‌برند که می‌ تواند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارند. شاید شما برنامه های مخربی را دانلود کرده باشید که در پس زمینه اجرا می شوند.

راه حل: سعی کنید هنگام شارژ از گوشی خود استفاده نکنید. از برنامه های مکش CPU بالا استفاده نکنید و به گوشی خود استراحت دهید. اگر همچنان گوشی شما گرم می شود، این نقص سازنده است.

مشکل اتصال با بلوتوث، وای فای، شبکه تلفن همراه

این مشکل موقت تلفن همراه است که به راحتی قابل حل می باشد. گوشی را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در حالت هواپیما نگه دارید و سعی کنید دوباره آن را وصل کنید. هنوز مشکل دارید؟ دوباره تنظیمات بلوتوث و وای فای را تعمیر یا تغییر دهید.

برنامه ها دانلود نمی شوند

علت اصلی این مشکل حافظه پنهان خراب است.

راه حل: به برنامه google play store بروید و کش برنامه را پاک کنید. بهتر است تاریخچه گوگل پلی استور را حذف کنید. مطمئن شوید که از آخرین نسخه گوگل پلی استور استفاده می کنید. اگر همچنان مشکلی وجود دارد، داده ‌ها و حافظه پنهان را در سرویس ‌های Google Play پاک کنید.

مشکل همگام سازی

مشکل همگام سازی پس از مدتی به طور خودکار حل می شود. اگر نه، حساب گوگل را حذف کرده و دوباره اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما محدود نیست و به درستی کار می کند. به روز رسانی سیستم را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را به روز کنید.

کارت MicroSD روی گوشی هوشمند شما کار نمی کند

ممکن است که کارت SD شما دارای خطاهای بد خواندن/ نوشتن باشد. موبایل شما پس از فرمت کردن، کارت SD را تشخیص نمی دهد. ظرفیت کارت حافظه را بررسی کنید و اگر حداکثر ۳۲ گیگابایت است، آن را به exFAT فرمت کنید. گوشی را در حالت ریکاوری ریستارت کنید و در اندروید wipe cache را انتخاب کنید. این کار کارت SD را پاک می کند و آن را به FAT32 فرمت می کند که بهترین گزینه برای ذخیره سازی در تلفن است.

صفحه نمایش ترک خورده یا غوطه ور شدن در آب

این مشکل تلفن همراه به طور تصادفی اتفاق می افتد و ما نمی توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم. برای جلوگیری از چنین حوادثی از محافظ گوشی خوب استفاده کنید. بله، ممکن است گران باشند اما برای جلوگیری از این حوادث سرمایه گذاری شایسته ای به نظر می رسد.

البته، این عیوب تمام مشکلات احتمالی دستگاه تلفن همراه را پوشش نمی‌ دهند. مشکلات زیاد دیگری نیز وجود دارند، از جمله مشکلات مربوط به پورت های شارژ یا سایر نقص های مهم.

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن