بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30746
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 مرداد 95 9:22 ب.ظ

ورود مجلس به ماجرای مرگ ۴ بیمار دیالیزی/ وزارت بهداشت آماده پاسخگویی باشد

  نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حق ۴ بیمار دیالیزی فوت شده اجحاف شد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید بر امور درمانی نظارت کنند و نگذارند چنین مساله‌ای اتفاق بیافتد. به گزارش ثلاث به نقل از ایسنا،جواد کاظم نسب الباجی با بیان اینکه در هفته گذشته ۴ نفر […]

 

ورود مجلس به ماجرای مرگ 4 بیمار دیالیزی/ وزارت بهداشت آماده پاسخگویی باشد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حق ۴ بیمار دیالیزی فوت شده اجحاف شد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید بر امور درمانی نظارت کنند و نگذارند چنین مساله‌ای اتفاق بیافتد.

به گزارش ثلاث به نقل از ایسنا،جواد کاظم نسب الباجی با بیان اینکه در هفته گذشته ۴ نفر از بیمارانی که برای دیالیز به بیمارستان سینای اهواز مراجعه کرده‌اند، بعد از ترخیص و رفتن به منزل فوت کرده‌اند، گفت: نماینده‌های اهواز در مجلس شورای اسلامی پیگیر این مساله هستند تا علت فوت این افراد مشخص شود.

وی ادامه داد: طی تماسی که با وزارت بهداشت گرفته‌ایم؛ هیاتی از این وزاتخانه به اهواز آمده‌اند تا مساله را مورد بررسی قرار دهند.

الباجی با اشاره به اینکه بیمارستان سینای اهواز هیچ امکاناتی ندارد، گفت: این بیمارستان از نظر پرسنل و تجهیزات کمبودهای زیادی دارد و داروخانه این بیمارستان نیز تخلفاتی را داشته است و در کل هیچ توجهی به بیماران ندارند.

وی ادامه داد: به گفته مسئولان به دلیل کمبود اعتبارات، امکان تجهیز و جذب نیرو برای بیمارستان وجود نداشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان باید علت فوت این بیماران را به ما گزارش کنند، چرا که حق مردم خوزستان این نیست که از کمترین امکانات در کشور بهره‌مند باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علت فوت این بیماران مشخص نیست و طی شب گذشته و امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت تشکیل شده است تا علت این موضوع را مشخص و اعلام کنند.

فروش دارو با قیمت‌های غیرقانونی در داروخانه بیمارستان

وی افزود: با حضور مسئولان وزارت بهداشت با داروخانه بیمارستان سینا نیز که با قیمت‌های غیرقانونی اقدام به فروش برخی اقلام دارویی می‌کرد؛ برخورد شد.

الباجی تاکید کرد: در حال حاضر چند نفر نیز تحت مراقبت‌های ویژه هستند و در حال حاضر وضعیت اینها نیز در حال پیگیری است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر نظارت‌ها دقیق باشد؛ نباید منتظر باشیم تا حادثه‌ای رخ دهد، اظهار کرد: مسئولان وزارت بهداشت باید بر امور درمانی نظارت کنند و نگذارند؛ چنین مساله‌ای اتفاق بیافتد.

وی افزود: مردم دانا و متوجه موضوعات مختلف هستند و نباید مردم را دور بزنیم و در حق آنها اجحاف کنیم. در حال حاضر علم پزشکی در دنیا روز به روز گسترش می‌یابد و حرکت رو به جلویی دارد، اما متاسفانه ما یا ایستا هستیم و یا اینکه به عقب برمی‌گردیم و این برای نظامی که خدمت گذار مردم هست؛ مناسب نیست.

وی در پایان تاکید کرد: ما با کسی تعارف نداریم و هیچ مسامحه‌ای در کار نخواهد بود و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، و تا احقاق حق فوت‌شدگان و بازماندگان آن‌ها پای این موضوع ایستاده‌ایم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن