بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40798
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 فروردین 96 1:39 ق.ظ

هشدار شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در خصوص حجامت

خطر ابتلا به بیمارهای عفونی، ایدز و هپاتیت در صورت انجام حجامت در شرایط غیربهداشتی و توسط افراد غیر پزشک

ثلاث- شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با صدور اطلاعیه ای از خطر ابتلا به بیمارهای عفونی ، ایدز و هپاتیت B،C و … در صورت انجام حجامت در شرایط غیربهداشتی وتوسط افراد غیر پزشک هشدار داد.

حجامت

به گزارش ثلاث، چند مدتی است که بحث خجامت کردن در کنگان به یکی از سوژه ههایی تبدیل شده که اتفاقا با استقبال افکار عمومی نیز مواجه شده است.

با توجه به اینکه این موضوع مستقیما با خون، بهداشت و سلامت افراد مرتبط است، شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان جهت تنویر افکار عمومی و با صدور اطلاعیه ای در این خصوص به شکل جدی هشدار داد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع شهروندان محترم  کنگان می رساند که انجام حجامت فقط توسط پزشک و در مطب و تحت شرایط بهداشتی مجاز است.

مشاهده گردیده اشخاص غیر پزشک در منازل شخصی و مکانهای غیر قانونی اقدام به انجام حجامت می نمایند و قبل از ارائه خدمات از اشخاص تعهد نامه نیز میگیرند. این موضوع از نظر بهداشتی بسیار خطرناک، غیر قانونی و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود .

کارشناسان این شبکه( بهداشت و درمان شهرستان کنگان)، تعدادی ازافراد را شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده اند و مکان ثابت انها تعطیل شده است، ولی متاسفانه به صورت پراکنده و در منازل شخصی فعالیت می کنند .

با توجه به احتمال افزایش خطر ابتلا به بیماریهای عفونی و منتقله از راه خون و فراورده های خونی از جمله ایدز، هپاتیت و …  به منظور پیشگیری از به خطر افتادن سلامت خود ، از شهروندان گرامی خواسته میشود برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی از مراجعه به مراکز غیر قانونی و نا معتبر جداً خودداری نموده و در صورت مشاهده موضوع،  مراتب را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مراکز سلامت تابعه اطلاع دهند.

شماره ارتباط با شبکه بهداشت و درمان

٠٧٧٣٧٢٢۴١١١

نظرات

  1. طب سنتي says:

    پیامبر(ص):حجامت سنت من است و از موضع حجامت چیزی جز بیماری بیرون نمی آید.واقعا جای تاسف داره که متولیان سلامت مردم چنین جبهه ای علیه حجامت و آموزه های طب اسلامی سنتی دارند.چطور افراد غیر متخصص می توانند فست فود فروشی و آشغال فروشی باز کنند سرطان رو به خورد مردم بدهند و صدایی از مسئولین شبکه بهداشت در نیاد و در عوض علیه حجامت که حداقل ۴۵۰ حدیث در مورد اون وجود داره و مراکز مهم آموزشی و درمانی دنیا به اون ایمان آورده و انجامش می دهند،بیانیه صادر می کنند؟. اگر نگران انتقال بیماری های مسری هستید پس زحمت بکشید و تمام آرایشگاه ها رو اولا تعطیل کنید،چون تیغ مورد استفاده آنها امکان دارد عامل انتقال این بیماری ها باشد.وا مصیبتا که هیچ کدام از آرایشگر ها هم پزشک نیستند و جرم آنها چندین برابر است.بله حجامتی که غیر اصولی و حجامی که مدرک معتر از موسسه معتبری نداشته باشد محکوم است و مورد نکوهش،ولی چنین جبهه ای که در متن بالا علیه حجامت گرفته شده ،دقیقا در راستای موضع جهودان صهیون در قرن بیستم برای براندازی این سنت نیک از کشور ما داشتن است.موضعی که هدف آن مریض نگه داشتن مردم مسلمان و تداوم بیماری آنها و در نتیجه فروش هرچه بیشتر داروها و دستگاهای پزشکی همین جهودان است می باشد. لطفا اگر حق جو و حق طلب هستید(مسئولین محترم سایت ثلاث) این متن را ثبت بفرمایید

  2. طب سنتي3 says:

    وضعیت بهداشت مردم اینگونه بوده است که هم اکنون مردم دیگر سلامتی را نمی بینند.متولیان سلامت چنین تفکراتی داشته اند که مراکز درمانی و مطب ها جای سوزن انداختن ندارند.اشتباه به عرض مردم رسانده اید.افتتاح کلینیک،بیمارستان یا مطبی جای افتخار و مباهات نیست؛بلکه بستن بیمارستان و مرکز درمانی ،بخاطر کمبود بیمار و بیماری افتخار است.
    مردم بیدار شده اند طب سنتی و اسلامی خود را می خواهند.دیگر از مصرف داروهای شیمیایی که جز ضرر برای آنها چیزی نداشته است خسته شده اند.دیگر از مصرف داروهایی که بیس(base) الکل دارند خسته شده اند.
    چگونه می خواهید علاقه مردم به حجامت را کنترل کنید؟.
    عملی که نه تنها حکما و ائمه و انبیا طرفدار و خواهان آن بوده اند،بلکه قبله علمی شما یعنی غرب نیز بدان اهتمام می ورزد.پس دست از عناد و بی تدبیری بردارید و بگذارید مردم سالم باشند.

  3. طب سنتی says:

    واقعا متاسفم که جرات گذاشتن نظرات رو ندارید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن