بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48680
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 تیر 97 4:25 ب.ظ

آموزشگاه بهداشت اصناف در کنگان راه‌اندازی شد

ثلاث- در راستای ارتقای سطح آگاهی متصدیان و کارکنان مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی آموزشگاه بهداشت اصناف توسط بخش خصوصی و با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در شهر کنگان راه‌اندازی شد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان؛ با توجه به اینکه برخی تخلفات بهداشتی مشاهده گردیده در صنوف تهیه، توزیع، فروش و عرضه مواد غذایی ناشی از عدم اطلاع کارکنان این واحدها از اصول و مقررات بهداشتی می‌باشد و بر اساس ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب سال ۷۹، یک واحد آموزشگاه بهداشت اصناف توسط بخش خصوصی و با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در شهر کنگان راه‌اندازی شد.
بر اساس ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و بندهای ماده ۲ دستورالعمل اجرایی بازرسی مراکز مواد غذایی، کلیه کارکنان مراکز و اماکن مشمول این آیین‌نامه اعم از دایم، پاره‌وقت، موقت، فصلی یا افرادی که تازه استخدام‌شده‌اند موظفند گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی بهداشت اصناف را پس از ثبت‌نام در این آموزشگاه و شرکت در کلاس‌های آموزشی دریافت نمایند.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به تعداد بالای شاغلین در مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی مقررشده این موضوع بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرا گردد، به‌گونه‌ای که در ۶ ماهه اول سال ۹۷ این برنامه در سطح شهرهای کنگان، بنک و روستاهای حومه اجرا گردد.
در صورت موفقیت‌آمیز بودن برنامه، در شش‌ماهه دوم با تمهیداتی که در نظر گرفته خواهد شد این برنامه در سیراف و روستاهای تابعه هم اجرایی خواهد شد.
امید است با توجه به اینکه برنامه شش‌ماهه اول ۹۷ فعلاً بر الزام متصدیان و یکی از کارکنان جهت اخذ گواهی متمرکز گردیده است، در سال‌های آتی کلیه کارکنان شاغل در مراکز و اماکن نسبت به اخذ این گواهی اقدام نمایند.
بنابراین از کلیه متصدیان مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی مشمول (شامل آرایشگاه، هتل، مسافرخانه، مهمان‌پذیر و اماکن اقامتی، پانسیون‌ها، خوابگاه‌ها، مهدکودک‌ها استخر، آسایشگاه سالمندان و معلولین) و همچنین بوفه داران مدارس و بیمارستان‌ها، کارکنان آبدارخانه، آشپزخانه و کمپاس های خوابگاه‌های کارگری شرکت‌ها و… درخواست می‌شود جهت ثبت‌نام و اخذ گواهینامه پایان دوره آموزشی به این آموزشگاه به آدرس کنگان خیابان جمهوری اسلامی (فرمانداری) جنب چاپخانه طاها آموزشگاه بهداشت گستر کنگان مراجعه نمایند در ضمن مدت اعتبار گواهینامه صادره ۳ سال می‌باشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن