بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12788
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 28 بهمن 93 1:10 ب.ظ

نمره قبولی به پروژه های سیراف/

افتتاح پروژه های عمرانی سیراف با ۹۰ میلیارد اعتبار در دهه فجر امسال

اختصاصی ثلاث- دهه فجر ۹۳ را باید یکی از سال های پربار برای شهرداری سیراف عنوان کرد؛ جایی که اجرای پروژه های درشت عام المنفعه برای توسعه این شهر تاریخی، رضایت بخش به نظر می رسد.

به گزارش ثلاث، دهه فجر ۹۳ را باید یکی از سال های پربار برای شهرداری سیراف عنوان کرد. جایی که  اجرای پروژه های درشت عام المنفعه برای توسعه این شهر تاریخی،  رضایت بخش به نظر می رسد.

 

پروژه زیر سازی و آسفالت کوچه ها و معابر به کارفرمایی شهرداری بندر سیراف و پیمانکاری شرکت آرکا پی عمران در بهمن ماه امسال مرحله بهره برداری رسید.

مبلغ اعتبار این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان عنوان شده که محل اعتبار از سفر مقام معظم رهبری می باشد.

پروژه درشت دیگری که می توان از آن به عنوان پروژه افتتاحی سیراف در بهمن نام برد، پارک ناخدا است که کارفرمای آن شهرداری سیراف و پیمانکار آن شرکت سنگ صدف لیان می باشد.

کل اعتبار این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۵۰ میلیون تومان آن از محل  پروژه های عام المنفعه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  می باشد.

روشنایی اسکله، دیوار پلکانی، آبشار و فضای سبز نیز شامل همین پروژه می شود.

تعریض خیابان اصلی در ورودی سیراف با اعتبار ۸ میلیارد تومان از محل اعتبار شرکت محمدیان و پالایشگاه فجر جم  نیز پروژه تاریخی و کم نظیری است که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

فاز ۱ دیوار حائل رودخانه بنگسار واقع در محله چهارباغ با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های شهرداری سیراف بود که در دهه فجر امسال از محل اعتبار تملک دارایی  افتتاح شد.

بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه ۴ پروژه ای بود که در دهه فجر امسال در سیراف توسط شهرداری افتتاح شد.

به نظر می رسد با وجود برخی مشکلات موجود و افتتاح این حجم از پروژه در سیراف، باید به شهرداری این شهر نمره قبولی داد؛ هرچند چاله های این شهر تاریخی بقدری زیاد است که شاید در نگاه اول این پروژه ها خیلی به چشم نیاید ولی باید پذیرفت و انصاف را قاضی کرد  که فعلا همین بضاعت مالی نیز با هزار چانه زنی و جلسات متعدد به دست آمده  است. جایی که شهرداری و شورای اسلامی  و امام جمعه این شهر با تلاش های فراوان، قدم موثر خود را برای این شهر برداشته اند تا امروز شاهد افتتاح پروژه های خوبی مانند ورودی سیراف باشیم. جاده ای که شاید تا یک دهه قبل جز آرزوهای سخت مردم این دیار بوده است. این ورودی می تواند نقش موثری در توسعه و شناساندن این شهر تاریخی داشته باشد که چنانچه بگوییم مظلوم واقع شده نیز حرفی به گزاف نگفته ایم.

به هر حال نقش مجموعه فرمانداری سابق و کنونی و همچنین شهردار سابق نیز نباید نادیده گرفته شود.

در پایان باید به نگاه مثبت منطقه ویژ اقتصادی انرژی پارس در تعامل با شهرهای پیرامونی خود اشاره و تقدیر کرد و گفت که امیدواریم این تعامل در حجمی بالاتر، متنوع تر و با شتابی بیشتر انجام گیرد تا مردم منطقه نیز از برکات حضور نفت و گاز در کنار خود به عنوان میهمان، ذی نفع شوند و احساس رضایت کنند.

 

تصاویر زیر مرتبط با افتتاح پروژه های بهمن ماه امسال در سیراف است.

عکس: علیرضا پرهیز

 

 

IMG_3562 [640x480] IMG_3563 [640x480] IMG_3587 [640x480] IMG_3588 [640x480] IMG_3601 [640x480] IMG_3608 [640x480]

نظرات

  1. عادل says:

    با سلام مگر کسی نسبت به این ارقامی که شهرداری سیراف می دهد نظارت ندارد ورودی سیراف خود شرکت محمدیان می گوید زیر یک میلیارد و کاری که پالایشگاه کرده نیز جنین است چطور شهرداری رقم ۸ میلیارد تومان اعلام می کند چرا به مردم حقیقت گفته نمی شود فردا خود این شرکت ها طلبکار ما نمی شوند پروژه ای که زیر ۲ میلیارد است شهر داری ۸ میلیاارد اعلام می کند این ارقام به نفع کیست لطفا در دادن اعداد و ارقام دقت کنید……

  2. مسلم ا says:

    باسلام وخدا قوت به شهردارپرتلاش وشورای محترم اسلامی بندر سیراف که با وحود برخی سنگ اندازی هایی که بعضی ها درراه خدمت رسانی این عزیزان کردند ولی با همت وتلاش به این اهداف دست پیدا کردن ومردم فهیم سیراف مطمعنا قدردان این زحمات خواهند بود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن