بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27256
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 22 فروردین 95 2:26 ق.ظ

بخش اول/

چالش ها، کمبودها و ظرفیت های پیش روی فرماندار جدید شهرستان کنگان چیست؟

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: شهرستان کنگان از جمله مناطقی است که به لحاظ مختلف دارای ظرفیت و استعداد فراوان می باشد و لذا می طلبد مسئولین با عنایت به این موضوع و بهره گیری از توانایی های خود در چانه زنی، حق این شهرستان را احقاق کنند.

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: شهرستان کنگان از جمله مناطقی است که به لحاظ مختلف دارای ظرفیت و استعداد فراوان می باشد و لذا می طلبد مسئولین با عنایت به این موضوع و بهره گیری از توانایی های خود در چانه زنی، حق این شهرستان را احقاق کنند.

نگارش زیر بخش نخست مسائل، مشکلات، چالش ها و البته ظرفیت های شهرستان کنگان است که پیش روی فرماندار جدید آن قرار دارد.

عباس جمشیدی در آذر ماه سال ۹۳ به عنوان فرماندار شهرستان کنگان معارفه شد.

جمشیدی در همان ابتدای امر شعار قانونمداری و ایجاد فضای باز برای فعالیت گروه های سیاسی در شهرستان کنگان را سر لوحه کار خود قرار داد و تا حدود زیادی نیز به این شعار خود عمل نمود.

جمشیدی همچنین در دوره کمتر از یک سال و نیمی که فرماندار شهرستان کنگان بود، با زبان تعامل و زبان مشترکی که نفتی ها همیشه روی آن تاکید دارند، زیرساخت لازم را برای همکاری و تعامل بیشتر مجموعه شهرستان با منطقه ویژه پارس ایجاد نمود. هر چند هنوز جا برای چانه زنی های بیشتر جهت تعامل شهرستان با نفتی ها در خصوص مسائل و مشکلات مناطق پیرامونی صنعت وجود دارد.

بدون شک بیشترین نوع تعامل با رسانه های قدرتمند و معتبر شهرستان مربوط به دوره جمشیدی و قبل از ان، تیمور یزدان شناس می باشد. در دوره جمشیدی رسانه ها آزادی عمل خوبی داشتند.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد منکر فعالیت های بسیار موثر، ارشمند و امتیازات خوب سایر فرمانداران تاریخ شهرستان کنگان نیست.

.

.

و اما عبدالنبی یوسفی که اصالتا از شهرستان جم می باشد، با یک تجربه مدیریتی تحت عنوان فرماندار شهرستان گناوه، از فردا ( یکشنبه) کار خود را در شهرستان کنگان به عنوان فرماندار آغاز خواهد کرد. به نظر می رسد یوسفی در یک محیطی وسیط تر و با مسائل و مشکلات و البته ظرفیت های بسیار بزرگ تر از گناوه روبرو است.

شهرستان کنگان هم اکنون به عنوان سومین شهرستان پر جمعیت استان بوشهر می باشد.

گنگان میزبان بخشی از پارس جنوبی/ تعامل از راه زبان مشترک صنعت و مجموعه شهرستان

شهرستان کنگان هم اکنون میزبان حدود ۶۵ درصد از تاسیسات پارس جنوبی می باشد. این موضوع باعث ایجاد مطالبات جدی مجموعه شهرستان در بحث اشتغال جوانان و حقوق آلایندگی و مناطق پیرامونی صنعت شده است.

قطعا نام کنگان به عنوان یک منطقه صنعتی با ظرفیت هایی مانند فاز ۱۲ و میزبانی بخشی از پارس جنوبی، جهانی می باشد. بخشی از درآمد ملی مربوط به این شهرستان می باشد و لذا می طلبد نگاه مدیران کلان کشوری و استانی به کنگان ویژه باشد.

جابجا کردن مدیران اداری ضعیف شهرستان کنگان در اولویت قرار گیرد

فرماندار جدید قبل از هر اقدام عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره،  باید بداند که تعداد انگشت شماری از مدیران اداری شهرستان کنگان در سال ۹۴ با عملکرد ضعیف یا بهتر بگوییم اسف­بارشان، باعث نارضایتی مردمی از آن دستگاه شده اند؛( مدیرانی که حتی فرماندار سابق نیز دل خوشی از آنان نداشت) و به عبارتی این مدیران برای خود حیاط خلوتی امن ایجاد کرده و با خیال راحت از اموال دولت استفاده نموده و هر روز اموالشان را بیشتر از دیروز کرده اند؛ جا دارد که فرماندار جدید بدون تامل و با یک استعلام بسیار کوچک، آنان را شناسایی کرده و در جابجایی و یا جایگزین کردن آنان در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نماید تا اینگونه و در گام نخست رضایت مندی مردم را شامل حال خود و دولت نماید.

کنگان شهرستانی ویژه برای سرمایه گذاریست/ لزوم ایجاد تسهیلات بیشتر و شرایطی مناسب تر برای جذب سرمایه گذار

 در بحث تجارت و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز شهرستان کنگان دارای شرایطی ویژه است. با توجه به اینکه شهرستان کنگان در شاهراه سه استان بوشهر، فارس و تقریبا هرمزگان قرار دارد، باعث شده تا به لحاظ موقعیت جغرافیایی از یک شرایط استثنایی و خاص برخوردار باشد و همین موضوع عاملی شده تا سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان راغب باشند. اما یک سری موانع و کمبودها باعث شده تا این مهم با تاخیر و کندی زیادی انجام شود.

 با ایجاد یک سری تسهیلات مناسب باید به سمت ایجاد رونق، تجارت، کسب و کار و پویایی شهرستان رفت. در این زمینه کارشناسان زیادی هستند که می توانند( بدون منت و دستمزد) اطلاعات آماری و میدانی بسیار خوبی را در اختیار بگذارند.

لزوم حفظ زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در منطقه

بافت جمعیتی این شهرستان نیز عمدتا عرب و فارس زبان و دارای دو مذهب شیعه و سنی می باشد. زندگی مسالمت آمیز طیف­های مختلف زبانی و دو مذهب عمده این شهرستان( شیعه و سنی) از خصوصیات بارز و مثبت این منطقه است که طبیعتا هر فرمانداری در بدو ورود این نکته را مورد نظر قرار خواهد داد و بر ثبات ان تاکید و اقدام خواهد کرد.

تسریع در ترخیص کالاهای گمرکی/لزوم افزایش زیرساخت

مسئله گمرک و ترخیص کالا نیز از چالش های جدی است که هم رونق بازار منطقه به ان مرتبط است و هم جذب سرمایه گذار و تجار بزرگ را به دنبال خواهد داشت که جا دارد فرماندار جدید این فضا را برای لنج های سفاری، تجار و بازاریان فراهم کند.

بیمارستان کنگان مرکز ثقل جنوب استان بوشهر/ لزوم توجه صنعت به بیمارستان معین نفت کنگان( بیمارستان امام خمینی)

بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان مرکز ثقل جنوب استان بوشهر توانسته شهرستان های کنگان، دیر، عسلویه، جم و حتی شهرستان های محروم جنوب استان فارس و بخشی از شهرستان های استان هرمزگان را نیز پوشش دهد.

این بیمارستان که در عمل برای پوشش جمعیت ۲۵ هزار نفری کنگان ساخته شده بود، امروز با وجود توسعه نسبی، چند صد هزار نفر جمعیت منطقه( جنوب استان بوشهر، برخی شهرستان های محروم جنوب استان فارس و غرب استان هرمزگان را خدمات دهی می کند.

شایان ذکر است که که به گفته رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان، درصد بسیار بالایی از مراجعین به این بیمارستان از کارکنان صنعت منطقه می باشند.

می طلبد فرماندار جدید شهرستان کنگان در راستای توسعه هر چه بیشتر بیمارستان کنگان در زمینه فیزیکی، کیفی و کمی و حتی فرهنگی این مجموعه درمانی با صنعت تعامل نماید و این مهم را به انجام برساند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ح . عبداللهی says:

    با سپاس از جناب آقای مثطفی صفایی ، عرض می سود که رسیدگی به مشکلات کشاورزان نیز جزو اولویت های پیش روی فرماندار جدید است .

  2. ناشناس says:

    درخصوص مدیران وروسای ضعیف انصافا سخن بحقی گفته شده این شهرستان شاید یکی ازدلائل عقب ماندگی آن همان حضور بعضی مسئولین ناکارامد وخنثی دربدنه برنامه ریزی وتصمیم گیری شهرستان است هرچندهم فرماندار قوی باشد ولی زمانی که تیم اجرائی وکاری آن که همان مسئولین شهرستان می باشند فوی نباشند کاری ازپیش نخواهد رفت موضوع بعد دراین زمینه متاسفانه عدم استفاده ازظرفیتهای نیروهای بومی وبادانش وتوانمند در راس ادارات شهرستان می باشد با یک حساب سرانگشتی میتوان فهمید اکثر مسئولین ادارات شهرستان غیربومی هستندآخر چرا ؟ رجاء واثق می رود که فرماندار جدید که فردی خردمند وباکیاست می باشد به این مهم عنایت وتوجه لازم داشته باشد که کارنو به تفکر نو وافراد شجاع باوسعت نظر بلند که شایسته این شهرستان می باشد نیاز است.افراد توانمندی که با ارتباط موثر با مسئولین خوددرمرکز استان ونمایندگان محترم استان ومسئولین پارس جنوبی با یک روحیه مطالبه گری ومدبرانه امکانات وسرمایه های لازم به شهرستان بتوانند سرازیر وگسیل نمایند.

  3. امید says:

    با سلام وعرض ادب.لطفا به داد مردم برسید.نبود دکتر مجرب در کنگان که قطب گاز کشور است بیداد میکند.تا کی به شیراز پناه ببریم؟کلینیک تخصصی زدن توی خیابان گردان ۳رفتم میگن باید ساعت ۶ صبح بیایید واسه نوبت.روز چهارم درب کلینیک نماز صبح رو خوندم و متاسفانه نگهبان گفت متخصص زنان ۱۰ روز به مرخصی رفته و کسی ندارند.ولی جالب اینجاست که روی تابلو ورودی اسم ۵ متخصص زنان نوشته شده.بلاخره مجبور شدیم دوباره به شیراز بریم. همش فرمالیته همش دروغ مردیم به خدا.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن