بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11600
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 13 بهمن 93 3:40 ب.ظ

امام جمعه اهل سنت نخل تقی:

خبرنگاران مشکلات مردم را از نزدیک رصد کنند

اختصاصی ثلاث – اشتغال از مشکلات اساسی امروز ما است / قرآن یکی از پرفروش ترین کتاب های کشور فرانسه است / خبرنگاران مشکلات مردم را رصد کنند .

اشتغال از مشکلات اساسی امروز ما است

اختصاصی ثلاث -بوهندی نجفی گفت: مشکلات آلودگی هوا، معضل آب آشامیدنی مردم ، اشتغال جوانان و نیروی کار این شهر و بحث گمرک از موارد مهمی است که نیازمند واکاوی و ایجاد زیرساخت های اساسی برای حل و فصل آنهاست.

وی با بیان اینکه برنامه شورا برای حمایت از ورزش شهر جدی است و برنامه های خوبی در این خصوص داریم، اظهار داشت: کسب رتبه های ورزشی کشوری توسط جوانان نخل تقی در روزهای اخیر نشان از پویایی ورزش این شهر است و مسلماً برای ورزش قهرمانی در سطح کشور تیم های ما نیازمند کمک های مالی بیشتری هستند و انتظار دارند که از ظرفیت نفت و گاز نیز بهره ببرند.

وی افزود : توجه به جوانان و حمایت از دستاوردهای آنها با تشویق و دلگرمی دادن به آنها می تواند زمینه رشد، شکوفایی و بالندگی جامعه را پدید آورد.

بوهندی در ادامه افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و بهاری شدن هوا مسافران زیادی به شهرستان عسلویه سفر می کنند و برخی از صاحبان قایق های تفریحی و لنج ها نیز بدون توجه به نکات ایمنی به حمل مسافر و گردش های تفریحی و دریایی می پردازند که این امر نیازمند آموزش و اخذ مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه نظیر فرمانداری است.

وی افزود: افراد داوطلب ضمن اخذ بیمه نامه برای این کار، می توانند پس از ثبت نام و دیدن آموزشهای لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار به گشت های دریایی بپردازند.

***

قرآن یکی از پرفروش ترین کتاب های کشور فرانسه است

رئیس سپاه شهرستان عسلویه نیز در این جمع اظهار داشت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران با رمز وحدت، برادری و برابری بنیان گذاشته شد. انقلابی که سالها قبل، امام راحل نوید آن را به جهانیان داده بودند و امروز می بینیم که این انقلاب به حوزه های مختلف در سراسر جهان نفوذ کرده و باعث بیداری جهانیان شده است.

سرهنگ خلیل رفعتی گفت: امروز آمارها نشان می دهد که کتاب قرآن به یکی از پرفروش ترین کتب کشور فرانسه مبدل شده و این امر مبیین ضریب بالای نفوذ دین اسلام در کشورهای اروپایی و غرب است.

وی افزود: عسلویه با داشتن ۱۵ هزار نیرو در قالب گردان های بیت المقدس، امام علی و گردان های عاشورا که با جوانان و نوجوانان همین دیار تشکیل و ساماندهی شده است این آمادگی را دارد که با تمام توان پاسخگوی همه تهدیدات باشد.

وی مهمترین ماموریت امروز بسیج را در حوزه فرهنگی خواند و اظهار داشت: حضور پررنگ جوانان و خوانواده ها در کانون گرم بسیج می تواند در کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که تهدیدی برای امروز و فردای فرزندان مان است موثر واقع شود.

***

خبرنگاران مشکلات مردم را رصد کنند

امام جمعه اهل سنت شهر نخل تقی گفت: وظیفه خطیر آگاهی بخشی و پیگیری مشکلات مردم ما امروز بر دوش خبرنگارانی از جنس مردم است.

شیخ محمد انزاری افزود: خبرنگاری وظیفه ای بس، خطیر، انسانی و اسلامی است که خبرنگاران ما ضمن غنیمت برشمردن این فرصت بار سنگینی مشکلات را با تدبیر و بصیرت از دوش مردم بردارند.

وی گفت: برخی مواقع یک عکس و خبر کوتاه از یک سایت و نشریه می تواند بسیاری از سوء تفاهم ها را برداشته و ضمن ایجاد شفافیت در مسائل به بهبود وضعیت، به نحو شایسته ای کمک نماید.

وی اظهار داشت: از خبرنگاران متعهد انتظار می رود با حضور یافتن میان مردم ، ضمن رصد کردن مشکلات از نزدیک، با پیگیری های مداوم در صدد رفع آنها برآیند.

امام جمعه اهل سنت گفت: گمرک، آب، برق، اشتغال و … از مشکلات مردمی است که همجوار با صنعت زندگی می کنند و میزبان خوبی برای این تاسیسات عظیم ملی بوده و هستند.

وی عدم بکارگیری جوانان نخل تقی در تاسیسات پارس جنوبی را از مشکلات چندین ساله نیروی کار و تحصیل‌کرده این شهر دانست و افزود: معضل اشتغال به یک مشکل اساسی برای نیروهای توانمند و تحصیل کرده مبدل شده و انتظار می رود ضمن تغییر در روند معمول، از سوی مسئولین بازنگری جدی صورت پذیرفته تا مردم این منطقه که بیش از دو دهه میزبان تاسیسات نفت و گازهستند نیز از منافع آن در این زمینه بهره ببرند.

وی ادامه داد: اهل سنت انسان های با اندیشه و خردمندی هستند که هیچگاه به بیهوده گویی بیگانگان کوچکترین توجهی ندارند و همواره، همراستا با نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشبرد اهداف کشور در حوزه کلان و خرد کمک کرده اند و مسلماً ایثارگری های آنان در زمان ۸ سال دفاع مقدس مبیین این نگاه است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن