بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15955
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 خرداد 94 12:49 ب.ظ

از 7 روز قبل اتفاق افتاد

توقف یک هفته ای کار کمربندی کنگان بخاطر نبودن قیر

اختصاصی ثلاث- رئیس اداره راه و شهرسازی گفت: حدودا یک هفته از توقف کار پروژه کمربندی کنگان بخاطر کمبود قیر می گذرد

چند خبر کوتاه از راه و شهرسازی

به گزارش ثلاث، کمربندی کنگان از جمله بزرگ ترین پروژهای شهرستان کنگان است که با فراز و نشسب های زیادی در امر تکمیل روبه رو شده است. البته برخی از مشکلاتی که سر راه تکمیل این کمربندی پیش آمد از دست مسئولان و حتی مجری طرح نیز خارج بود.

این پروژه در مسیر تکمیل بارها متوقف شد و باز روند تکمیلی خود را ادامه داد. آخرین بار اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که پروژه نامبرده کار خود را از سر گرفت.

از حدود هفت، هشت روز قبل، مجددا این پروژه متوقف شده است.

در این باره با رئیس اداره شهرسازی شهرستان کنگان گفتگو کردیم.

قاسم مباهات در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: از اواخر هفته گذشته به دلیل کمبود قیر، پروژه کمربندی کنگان متوقف است.

وی افزود: مجری طرح پروژه کمربندی کنگان، قیر مورد نظر خود را برای آسفالت، از دو پالایشگاه اصفهان و بندر عباس تامین می کند؛ ظاهرا وقفه ای در تولید قیر این دو پالایشگاه ایجاد شده و به همین جهت مخازن قیر شرکت الهادی نیز تخلیه شده و پروژه کمربندی چند روزی تعطیل است. پیگیر موضوع هستیم و انشاءالله به زودی کار از سر گرفته می شود.

 

شایان ذکر است، اعتبار اولیه پروژه کمربندی ۴۲ میلیارد تومان است اما این رقم با اضافه کاری های مرتبط با این پروژه، به رقمی نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان می رسد که باید توسط منطقه ویژه برای موسسه خاتم الانبیا تامین شود.

تعهد شرکت الهادی وابسطه به خاتم الانبیا برای آسفالت کمربندی مذکور در دو لایه است که این نیز منوط به این است که منطقه ویژه نیز تعهدات خود را انجام دهد.

در آخرین اظهار نظر این شرکت، پروژه مذکور در هفته دولت به اتمام می رسد.

 

راه اندازی هرچه زودتر کمربندی کنگان انبوهی از مشکلات و معضلات مرتبط را از درون شهر کنگان کاهش خواهد داد و لذا مردم بی صبرانه منتظر این اتفاق هستند تا با بهره برداری از این پروژه، درصد قابل توجهی از آسیب های وارده به شهر کنگان در زمینه های مرتبط ترافیکی و الودگی کم و حل شود.

 

 

نظرات

  1. مجید says:

    لطفاً به اطلاع رئیس محترم اداره راه برسانید :

    دست اندازهای ایجاد شده بر روی آسفالت دو ماه کار نکرده فلکه خروجی شهر بعد از روستای نخل غانم با کمتر از یک تن آسفالت مرمت می شود .

    خدایش برا شهر و مسئولین چهره زیبایی نداره با این وضع آسفالت کردن ضمن اینکه خساراتی به خودروها وارد شده امکان واژگونی و تصادف نیز می باشد .

    با تشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن