بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47656
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 19 اردیبهشت 97 4:40 ب.ظ

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کنگان :

لزوم تعمیر شبکه برق تونل محور سیراف – جم/ جاده دسترسی دامداران شهر بنک به کمربندی در حال انجام است

ثلاث- رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کنگان: تعمیرات شبکه برق تونل های محور سیراف – جم ضروری است

مهندس قاسم مباهات در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم ترافیک و تردد در مسیر کنگان ، جم – سیراف – جم ، تعمیرات شبکه برق دستگاه تونل در این محور ضروری است که در صورت تامین اعتبار راهداری این مشکل را حل خواهد کرد.

وی عنوان داشت: برای اجرای این پروژه ۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کنگان گفت: در حال حاضر ۶۷ کیلومتر بزرگراه و ۱۷ و نیم کیلومتر راه فرعی درجه ۱ و قریب ۳ کیلومتر راه روستایی ، تعداد ۴ دستگاه تونل در محور جم-سیراف و ۳ تقاطع غیر همسطح در محور کنگان به سیراف در شهرستان کنگان محدوده خدمت رسانی این اداره است.

این مقام مسئول اظهار نمود: حفظ و نگهداری از جاده های مواصلاتی اولویت مهم اداره راهداری در سال جاری است.

مباهات به اعتبارات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در سال ۹۶ اشاره و بیان نمود: در سال گذشته ۱۲ پروژه با اعتبار قریب ۴۲ میلیارد ریال از محل تملک دارایی اجرا که ۳ پروژه از جمله روشنایی محدوده روستای پرک ، لکه گیری محور جم – سیراف و نیز شیرینو – گله دار با مجموع اعتبار ۷ میلیارد ریال بطور ۱۰۰ درصد اجرا و مابقی در سال جاری ادامه و به اتمام خواهند رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گفت: جاده دسترسی روستای ۱۲ خانواری دامداران شهر بنک به کمربندی کنگان به طول ۸۰۰ متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی آغاز که ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود گفت: در اوایل سال ۹۶ ، قسمتی از جاده محور جم به سیراف دچار رانش و تغییراتی در جسم راه و شکل هندسی آن ایجاد شد که با تلاش مجموعه راهداری ۳۰۰ متر از مسیر بزرگراه با ایجاد واریانت جدید بهسازی و مورد استفاده قرار گرفت.

این مقام مسئول به عملیات راهداری در سال ۹۶ در حوزه شهرستان اشاره و بیان کرد: خط کشی محورهای حوزه شهرستان به طول ۲۲۰ کیلومتر ، تعمیر وبازسازی حفاظ جانبی راه (گاردریل) به میزان قریب ۴ هزار متر ، نصب قریب ۷۵۰ عدد علائم هشدار دهنده و بازدارنده ، نصب ۱۴ دستگاه چراغهای چشمک زن سولار ، نصب ۲۴۰ عدد نیوجرسی در قوس ها وپرتگاهها ، ۳۳ هزار متر مکعب سبک سازی واصلاح شیب ترانشه ها ۱۲۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری و پاکسازی سطح راهها هنگام بارندگی از مهمترین اقدامات در حوزه راهداری در سال گذشته بود.

مباهات به فعالیت های نوروزی این اداره در تعطیلات اشاره و افزود: با اقدامات این اداره و دیگر نهادهای مسئول در این حوزه از جمله پلیس راه و به رغم افزایش ۲۰ درصدی حجم مسافران در شهرستان و افزایش ترافیک در جاده ها و تردد قریب ۸۰ هزار خودرو در ایام تعطیلات ، خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم.

لازم به یادآوری است در حال حاضر این اداره با ۲۷ نیروی انسانی ، ۶ دستگاه کامیون ، ۲ دستگاه گریدر ، ۲ دستگاه لودر ، یک دستگاه غلطک ، یک دستگاه آب پاش مشغول خدمت رسانی به مردم اند.

 

خبرنگار: ابوذر حسین پور کنگان

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن