بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16768
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 25 خرداد 94 1:28 ب.ظ

شیخ جمالی مطرح کرد

رویت ماه در هر کشوری برای مردم همان کشور ملاک است نه برای کشورهای دیگر/زکات را مانند مالیات باید گرفت

اختصاصی ثلاث- امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: رویت ماه در هر کشوری برای مردم همان کشور ملاک است نه برای کشورهای دیگر و لذا ملاک ما کشورمان ایران است.

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل تسنن شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: چندی پیش که در تهران نشستی صمیمی داشتیم، مطالبی را در خصوص استهلال و زکات مطرح کردم. در برخی کشورهای اسلامی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، هیچ شخص یا نهادی نمی تواند بدون اجازه محکمه شرعیه که زیر نظر دولت عربستان است نه روزه بگیرد و نه عید کند( اتمام ماه رمضان)؛ اما در ایران به این شکل نیست. گروه استهلال در همه نقاط ایران پخش هستند و رصد می کنند و نتیجه را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می کنند و نهایتا دفتر رهبری، اطلاعیه می دهد؛ و این، کاری بسیار خوب و درست است.

رویت ماه در هر کشوری برای مردم همان کشور ملاک است نه برای کشورهای دیگر

وی خاطرنشان کرد: دیدن هلال ماه با هر وسیله ای درست است. با توجه به مسائلی که در اینجا وجود دارد مانند گرد و خاک و دود، ممکن است نتوانیم با چشم عادی هلال ماه را ببینیم لذا وقتی گروه استهلال در هر نقطه از کشور هلال ماه را ببینند و این موضوع از طریق دفتر مقام معظم رهبری اعلام شود، وظیفه همه است که از آن استقبال و تبعیت کنند.

جمالی تاکید کرد: رویت ماه در هر کشوری برای مردم همان کشور ملاک است نه برای کشورهای دیگر و لذا ملاک ما کشورمان ایران است.

در شهرستان کنگان و استان بوشهر مردم زکات فطریه را به آشنایان و فقرا می دهند

وی در خصوص زکات فطریه نیز گفت: در شهرستان کنگان و استان بوشهر معمولا مردم زکات فطریه خود را به همسایه گان، نزدیکان، آشنایان خود و یا فقرا می دهند.

زکات را مانند مالیات باید گرفت

امام جمعه اهل سنت کنگان با اشاره به این آیه ” از اموال آنها صدقه‌ای (بعنوان زکات) بگیر، تا بوسیله آن، آنها را پاک سازی و پرورش دهی ” افزود: طبق دستور خداوند متعال به پیامبر گرامی (ص)، فرمایش به گرفتن زکات شده است یعنی چیزی شبیه مالیات که حتی اگر فرد نخواهد نیز باید از وی اخذ شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن