بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17479
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 تیر 94 6:26 ب.ظ

پیمانکاران استان بوشهر بدون پرداخت حق بیمه اعتباری نخواهند گرفت

سیدمحمدحسن باستی، سه‌شنبه‌شب در نشست با مدیران تامین اجتماعی و راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: بخشی از اعتبارات طرح های عمرانی مربوط به بیمه این طرح‌ها است و باید از سوی دستگاه اجرایی کارفرما پرداخت شود. وی ادامه داد: از آنجا که در برخی مواقع، مدت زمان قید شده در قرارداد پروژه‌های عمرانی […]

سیدمحمدحسن باستی، سه‌شنبه‌شب در نشست با مدیران تامین اجتماعی و راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: بخشی از اعتبارات طرح های عمرانی مربوط به بیمه این طرح‌ها است و باید از سوی دستگاه اجرایی کارفرما پرداخت شود.

وی ادامه داد: از آنجا که در برخی مواقع، مدت زمان قید شده در قرارداد پروژه‌های عمرانی به اتمام می‌رسد اما به دلیل عدم تامین اعتبار، پروژه به پایان نرسیده است و یا پروژه به پایان رسیده اما اعتبار آن، به حساب دستگاه اجرایی واریز نشده که بتواند حق بیمه تامین اجتماعی آن را بپردازد، نیاز است همکاری بهتری در زمینه پرداخت حق بیمه طرح‌های عمرانی صورت بگیرد تا هیچ‌کدام از طرفین، متضرر نشوند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: تا کنون، شعبه‌های تامین اجتماعی استان بوشهر، مبنای دریافت حق بیمه طرح‌های عمرانی را مدت زمان قید شده در قراردادها می دانستند اما از این تاریخ به بعد برای پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی تائیدیه دستگاه‌های اجرایی مبنای کارکرد خواهد بود و مبنای پرداخت اعتبار به پیمانکاران نیز، پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است.

باستی بیان داشت: هر پرداختی که از سوی کارفرما به پیمانکار صورت می‌گیرد، چک حق بیمه طرح در وجه تامین اجتماعی نیز صادر می‌شود که تا وقتی فیش واریز آن توسط پیمانکار به ذی‌حسابی دستگاه کارفرما تحویل داده نشود، پرداختی به پیمانکار انجام نمی‌شود و این مساله، ضمانت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی است که در پروژه های عمرانی لحاظ شده است.

وی ابراز داشت: لیست‌های ارسالی پرسنل پیمانکاران از زمان شروع عملیات اجرایی با اخذ تائیدیه ذی‌حسابی دستگاه مربوطه در مرحله اول و در زمان شروع کار مبنی بر عمرانی، دولتی و یا بر اساس فهرست بهابودن به اداره کل تامین اجتماعی تحویل داده خواهد شد و مبنای آن پرداخت کارکرد نخواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در صورتی که مدت زمان اولیه قرارداد پروژه های عمرانی به اتمام برسد ولی هنوز عملیات اجرایی ادامه داشته باشد، الحاقیه تمدید قرارداد به تامین اجتماعی ارسال خواهد شد.

سیدمحمدحسن باستی ادامه داد: پس از ابلاغ بدهی بیمه به پیمانکار، دستگاه اجرایی کارفرما موظف است پاسخ رونوشت نامه را حداکثر ظرف مدت سه ماه به تامین اجتماعی اعلام کند تا اداره کل تامین اجتماعی با بررسی دلایل اعلامی، مراتب را پیگیری و اعلام نتیجه کند.

وی بیان کرد: ظرف مدت دو هفته آینده ضمن احصای همه موارد اختلافی بین ادارات کل تامین اجتماعی و راه و شهرسازی، جلسه ای بین این ادارات در خصوص رفع اختلافات گرفته خواهد شد تا حقوق هر دو دستگاه رعایت و لحاظ شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن