بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20133
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 8 شهریور 94 8:05 ب.ظ

به مناسبت بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر

امام جمعه کنگان: دولت شهیدان رجایی و با هنر نقطه عطف تاریخ انقلاب است

امام جمعه کنگان: دولت شهیدان رجایی و با هنر نقطه عطف تاریخ انقلاب است.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در آیین مراسم یادبود شهیدان رجایی و باهنر افزود: دولت شهیدان رجایی و باهنر اولین دولتی بود که خود را مقلد امام (ره) دانسته و آرزوی استقرار حکومت حضرت ولیعصر (عج) را داشتند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ریاست جمهور محترم  و هیات دولت اشاره و با بیان شاخص هایی از دولتمردان شهید رجایی و باهنر عنوان داشت: معظم له ایمان به هدف را یکی از شاخصه های دولت شهید رجایی و شهید باهنر عنوان و بر لزوم زنده ماندن این شاخصه در دولت تاکید کرد.

محمودی افزود: دولت های نظام بایستی با شناخت اهداف و آرمانهای امام و مقام معظم رهبری و قانون اساسی ، از همه توان خود برای تحقق این اهداف و آرمانهای الهی بهره گیرند.

وی اخلاص را یکی دیگر از شاخصه های دولت شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و بر ضرورت تاسی به این دو شهید والامقام تاکید کرد.

امام جمعه کنگان خدمتگزاری به مردم را از دیگر شاخصه های دولت شهیدان رجایی و باهنر دانست و با بیان اهمیت خدمتگزاری به مردم در آموزه های دینی عنوان داشت: گره گشایی از کار مردم مصداق کمک به تعظیم شعائر دینی است.

محمودی مردمی بودن ، وسیله قرار ندادن مسئولیت برای تامین مالی خود ، پایبندی به مبانی انقلاب و اصول و ارزشهای اخلاقی و دینی را از دیگر شاخصه های دولت شهیدان رجایی و باهنر دانست و خاطر نشان ساخت: یک مدیر در حکومت دینی بایستی به شئون دینی و تعظیم شعائر دینی اهتمام جدی داشته باشد.

وی در ضمن بیان سرفصل های اصول مدیریت دینی از منظر نهج البلاغه به همدلی و هم زبانی اشاره و کم توقعی ، حسن ظن به یکدیگر ، عذر پذیری ، نفی استبداد و نفی استکبار را از عوامل مهم همدلی دانست.

قرائت قرآن – مرثیه سرایی از دیگر برنامه های مراسم محوری شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد امیرالمومنین (ع) کنگان بود که به همت ستاد هفته دولت ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تبلیغات اسلامی برگزار شد.// ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن