بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64688
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 اردیبهشت 00 7:47 ب.ظ

امام جمعه شهرستان کنگان:

مطالبات کارگران به موقع و کامل پرداخت شود

ثلاث-امام جمعه کنگان در پیام آدینه خود بر پرداخت حقوق و مزایای کارگران به طور کامل و به موقع، تاکید کرد.

به گزارش ثلاث،حجت الاسلام و المسلمین محمود محمودی ضمن تسلیت  ارتحال ام المومنین خدیجه همسر گرامی پیامبر اسلام اظهارداشت:حضرت خدیجه یکی از چهار زن نمونه تاریخ است که به کمال رسیده است. او اول زن مسلمان است به تعبیر امیرالمومنین در نهج البلاغه «و لم یجمع بیت واحد یومئذ فی الاسلام غیر رسول اللّه (صلّی الله علیه و آله) و خدیجه و انا ثالثهما»

امام جمعه کنگان افزود: از ویژگی های حضرت خدیجه ایثار و انفاق مالی اوست؛ حضرت خدیجه تمام ثروت خود که به تعبیر روایات (کانت اکثر قریشٍ مالا )همه را در راه ترویج اسلام هزینه کرد به تعبیر پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و سلم) “ما نَنفَعُنی مالٌ قَطُّ مِثلَ ما نَفَعُنی مالُ خَدیجهُ.در طول عمرم هیچ مالی به اندازه مال و ثروت خدیجه به من سود نرسانید.

امام جمعه کنگان ضمن تبریک هفته کار و کارگر عنوان کرد:اسلام برای کار و کارگر ارزش قائل است شخص اول اسلام یعنی پیامبر دست کارگر را می بوسد و می فرماید این دستی است که آتش او را نمی سوزاند رسول خدا در کلامی میفرماید و در روایات ما آمده است: الکاد لعیاله کالمجاهد فی سبیل الله و در مقابل اسلام، بیکاری را سرزنش می کند.

وی بیان کرد:کارگران سربازان، بلکه افسران جهاد اقتصادی هستند و از مجاهدان در اقتصاد مقاومتی اند و اگر می خواهیم شعار سال تحقق پیدا کند باید دغدغه های جامعه کارگری را حل کنیم.

محمودی بر به بکارگیری نیروهای بومی در صنایع عظیم نفت و گاز تاکیدکرد و یادآور شد: در جذب اولویت اول و در تعدیل اولویت آخر بایستی نیروهای بومی منطقه باشند.

وی به  منطقه پارس ۲ کنگان اشاره کرد و گفت:حفظ ، تقویت و افزایش اختیارات مدیریتی منطقه پارس ۲ کنگان در شهرستانی که میزبان بیش از ۶۰ درصد میدان بزرگ پارس جنوبی است و افزایش اختیارات در حوزه مسئولیت های اجتماعی ، مطالبه مهم مردم از متولیان صنعت است.

امام جمعه کنگان بر پرداخت به موقع حقوق کارگران و مزایا تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن