بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63947
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 اسفند 99 10:01 ب.ظ

تنظیم بازار خود نیازمند تنظیم است / نتیجه عدم کنترل بازار ، افزایش بی حساب و کتاب قیمت برخی کالاهاست

ثلاث-امام جمعه شهرکنگان گفت:ساختار ستاد تنظیم بازار نیازمند اصلاح و بازنگری است و اول باید فکری به حال این ستاد کرد.


به گزارش ثلاث،حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به آشفتگی بازار در کشور بیان کرد: ساختار ستاد تنظیم بازار نیازمند اصلاح و بازنگری است و اول باید فکری به حال این ستاد کرد.

وی بیان کرد: مسئولان مربوطه با رصد دقیق و اهتمام و جدیت اجازه ندهند عده ای سودجو ، منفعت طلب و فرصت طلب زندگی مردم را سخت تر کنند.

خطیب جمعه گفت: نتیجه عدم کنترل بازار افزایش بی حساب و کتاب برخی محصولات از جمله لبنیات و صیفی جات و مانند آن می شود.

محمودی با اشاره به روز ملی حمایت از مصرف کنندگان و تاکید بر این نکته که حمایت از مصرف کننده نیازمند عملگرایی است به اظهارات رییس بانک مرکزی در خصوص واردات برخی اقلام اساسی به کشور با ۳ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲٠٠ تومانی در سال جاری افزود: شبکه تولید و توزیع نیازمند مدیریت است و مصرف کنندگان باید اثر وارادات این کالاها با میلیارد ها تومان هزینه را در بازار با کاهش قیمت کالاهای اساسی لمس کنند.

وی در بخش دیگر با تبریک میلاد مولای متقیان ، امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر ، به سیره حضرت در رسیدگی به ایتام ، فقرا و اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره و تاکید کرد: یکی از اقداماتی که حضرت علی(علیه السلام) به آن توجه داشتند ، کمک به ایتام و فقرا بود که باید این روحیه در جامعه ما هم ترویج و هم الگویی برای همه خیرین و مسئولین در توجه به محرومان باشد.

امام جمعه با بازخوانی فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکصدایی همه قوا و مسئولان بر علیه دشمن از نکات کلیدی و مورد تاکید معظم له بود.
محمودی خاطر نشان ساخت: مجلس و دولت باید بدانند اجرای قانون اقدام راهبردی بر محور رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بایستی بصورت یکصدا و هماهنگ و به دور از شتابزدگی انجام شود.

وی به قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی بعنوان یک قانون هوشمندانه اشاره و گفت: نتیجه این قانون توقف اجرای پروتکل الحاقی و باخت حتمی آمریکایی ها خواهد بود.

محمودی با بیان اینکه در جریان برجام آن کسی که بدهکار و مستحق سرزنش و توبیخ است غربی ها هستند افزود: آمریکایی ها و اروپایی ها باید بدانند زمان ادبیات مستکبرانه و طلبکارانه گذشته است.

خطیب جمعه با اشاره به ۱۴ اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام امت ضمن تقدیر از تلاش های این نهاد و نیز اقدامات برخی موسسات و مراکز نیکوکاری شهرستان کنگان ، به شرایط دشوار اقتصادی و مشکلات اقشار ضعیف جامعه اشاره و بیان کرد: رسیدگی به محرومان تنها وظیفه دستگاههایی مانند کمیته امداد ، بهزیستی و موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری نیست و همه مردم و مسئولان بایستی با عمل به سیره نبوی و علوی مشکلات این قشر عزیز جامعه را کاهش دهند.

محمودی با تسلیت وفات ام المصائب حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) گفت: معرفت ، بصیرت و شجاعت سه عنصر برجسته از ویژگی های آن بزرگ بانو بود که باید الگویی برای همه ارادتمندان به آن مصداق انسان کامل باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج حسین خرازی به جمله معروف آن شهید والامقام و رشید اسلام اشاره که می گفت: کاری به خط و خط بازی ها نداشته باشید، ببینید امام چه می گوید ، مسیر امام کدام است، اگر قبول دارید امام ولی فقیه هستند که مسلما هستند ، پس ما باید با او باشیم ، هرچه گفت بپذیریم ، هرکه را انتخاب کرد قبول کنیم.

امام جمعه با اشاره به ۸ اسفند روز امور تربیتی با تشکر از دست اندرکاران امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار نمود: آحاد جامعه نیازمند تربیت و تهذیب و تزکیه اند و همه بایستی در این شرایط نسبت به مساله تربیتی دانش آموزان اهتمام ورزند.

محمودی در پایان با اشاره به شرایط سخت زلزله زدگان سی سختی و با تشکر از اقدام مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب علیه السلام محله کوزه گری کنگان در جمع آوری کمک های مردمی تاکید کرد: همه به مردم آسیب دیده سی سخت و روستاهای اطراف آن کمک کنند.

خبرنگار:ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن