بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22548
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 آبان 94 11:05 ب.ظ

چه کسانی از تساوی داربی خوشحالند؟

اختصاصی ثلاث- خیابان های خالی از هیاهوی موتورسواران بی ترمز سطح شهر کنگان در روز جمعه ۸ آبان، بعد از ساعت ۱۷، حکایت از تساوی دیدار پرسپولیسی و استقلال دارد.

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: خیابان های خالی از هیاهوی موتورسواران بی ترمز سطح شهر کنگان در روز جمعه ۸ آبان، بعد از ساعت ۱۷،  حکایت از تساوی دیدار پرسپولیسی و استقلال دارد.

 

در حالی که هواداران سرخابی خود را برای جشن پیروزی تیمشان در سراسر شهرهای کشور آماده ساخته بودند، نتیجه دیدار مساوی تمام شد.

هواداران میلیونی سرخابی ها همه ساله پس از پیروزی تیم محبوبشان با وسایل نقلیه به خیابان ها ریخته و تا پاسی از شب به جشن و شادی میپردازند.

این شادی عمدتا در شهرهای بزرگ با خودرو و در شهرهای کوچک تر با موتورسیکلت به صورت بوق زدن و هورا کشیدن و حمل پرچم های بزرگ تیمشان انجام میشود. در پاره ای از مواقع نیز برای کوچک کردن تیم رقیب، آفتابه هایی به رنگ لباس تیم حریف که به وسیله طناب روی زمین کشیده میشود، ان را در کل شهر می­چرخانند.

امروز پس از بازی سرخابی ها، همه اضطراب ها، استرس ها، فشارها، عصبانیت ها و حتی ناسزاها با مساوی این دو تیم، رنگ طنز  نیز به خود گرفت.

خرید تنقلات گوناگونی که برای تماشای این دیدار تدارک دیده شده بود، با تساوی انجام شده، جز تلنباری از پوست تخمه و، بادام زمینی، پسته و…در منزل صاحب خانه بیچاره چیز دیگری در پی نداشت.

در کنار این شادی باید به خطرات احتمالی این جشن ها نیز پرداخت که متاسفانه به این خاطر که هیچ مدیریتی در آن نیست، موتورسواران، دو یا سه پشته، با حداکثر گاز اقدام به طی کردن خیابان ها و معابر میکنند و به عبارتی شادی خود را با همشهریان تقسیم میکنند. در صورتی که خدای ناکرده فقط یک موتور سیکلت دچار حادثه شود، زنجیره وار، چند ده موتور سیکلت دچار سانحه خواهند شد و حتی بعضا منجر به فوت نیز می شود؛ بنابراین والدین این جوان ها را می توان راضی ترین افراد از این تساوی نامید، و به گفته برخی از این والدین، پیروزی و شادی که بخواهد منجر به آسیب دیدن و یا خدای نکرده سوانح دیگر برای جوانمان بشود، صد سال سیاه نمی خواهیم، و همان بهتر که مساوی شود.

علاوه بر این، تساوی امروز این دیدار برای یک عده دیگر نیز خوشحال کننده بود. شورای تامین امنیت و به طور مشخص پلیس راهور و نیروی انتظامی شهرستان که واقعا نفسی راحتی بخاطر این تساوی کشید. معمولا شادی موتور سیکلت ها تا پاسی از شب به طول می انجامد و این عزیزان مجبورند تا آخرین دقایق حضور این موتورسواران در مناطق حساس و ترافیکی شهر نظارت، کنترل و مدیریت داشته باشند.

آخر درد فقط همین نیست؛ ممکن است هوادارانی که برای جشن و پایکوبی امده اند، با یکدیگر به زد و خورد و درگیری بپردازند. بعضا طرفداران تیم حریف نیز در میان گروه موتورسواران حاضر شده و با ان ها به کری خوانی و نزاع می پردازد که این موضوع نیز می تواند به درگیری های بزرگ حتی طائفه ای منجر شود و لذا حضور ناظران و انتظامات می تواند مانع از بروز درگیری شود تا به اصطلاح مانند خروس لاری به جان هم نیفتند.

 

با همه این اوصاف، انرژی و هیجان این دیدار موقعی که جابر انصاری با یک ضربه سر بسیار زیبا شادی را به اردوی ابی پوشان می آورد یا در دقیقه ۹۵ در اوج حساسیت و تنها یک لحظه تا سوت پایان بازی، توپ به شکلی عجیب وارد دروازه استقلال می شود؛ را با کمتر هیجان و تفریحی در کشور می توان مقایسه کرد و از این روست که نمی توان به جوانان خورده گرفت ولی مراقبت و احتیاط در شادی های پس از برد می تواند این شادی را تا مدت ها در اذهان باقی بگذارد.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن