بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35980
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 24 آبان 95 6:04 ب.ظ

انجام جراحی موفقیت آمیز سرطان مثانه در دشتستان

عمل درمانی سرطان مثانه

متخصص اورولوژی بیمارستان شهید گنجی برازجان در گفتگو باخبرگزاری  اظهار داشت: عمل درمانی سرطان مثانه که در نوع خود برای نخستین بار در استان صورت ‌گرفت با موفقیت در بیمارستان شهید گنجی برازجان به پایان رسید.


دکتر کیان امید بخش در تشریح جزئیات این عمل گفت: بیمار با درد در ناحیه سمت چپ شکم به پزشک مراجعه کرده و با بررسی‌های به عمل آمده تشخیص سرطان مثانه محرز شد که بیمار برای ادامه روند درمان  به بیمارستانی غیر دولتی در تهران مراجعه کرد.
وی افزود: برای پرهیز از صرف هزینه‌های اعلام شده از سوی بخش خصوصی و با توجه به وجود امکانات لازم و کادر مجرب درمانی در بیمارستان شهید گنجی برازجان ، بیمار با اعتماد موجود برای ادامه روند درمانی خود به این مرکز مراجعه کرد.


این متخصص تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده متوجه عدم گسترش بافت سرطان به سایر ارگان‌ها شده و بهترین  اقدام را برداشت مثانه بواسطه درگیر شدن کلی با ضایعه و اختلال در سیستم دفع ادرار و پیشگیری از درگیر کردن سایر اعضای شکمی تشخیص دادیم.
دکتر امید بخش با اشاره به عمل جراحی چند ساعته برداشت ضایعه و کنترل عروق باقیمانده، افزود: گام مهم پس از برداشت بافت سرطانی، احیای بافت مثانه به کمک قسمتی از روده بیمار بوده که این عمل چندین بار در بیمارستان شهید گنجی با موفقیت انجام شده است برای این بیمار نیز صورت گرفته.

منبع:اتحاد خبر

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن