بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38575
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 8 بهمن 95 6:21 ب.ظ

آنچه در نشست الماسی با بازاریان، تجار و لنج داران کنگانی گذشت

اختصاصی ثلاث- نشست نماینده مردم جنوب استان بوشهر با جمعی از بازاریان، تجار و لنجداران کنگان برگزار شد.

به گزارش ثلاث، با روی کار آمدن عیسی کرمی به عنوان رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان، روند مطالبات بازاریان کنگان نیز افزایش یافته و این موضوع با تعامل اتاق اصناف کنگان با نهادها و مسئولین دیگر می تواند به رونق بازار این منطقه کمک شایانی کند.

سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز جز آن دسته از مسئولینی است که همواره از مطالبات مردمی مخصوصا به شکل کلان استقبال کرده تا بتواند نقش موثر خود را به عنوان یک فرد پیگیر برای مردم منطقه ایفا کند.

قبل از ظهر دیروز نشست صمیمی سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر با جمعی از بازاریان، تجار و لنجداران کنگان برگزار شد.

 

وضعیت کالای ملوانی( ته لنجی) که در بندر کنگان همانند سایر بنادر استان به ملوانان تعلق میگیرد، هیچگونه امنیتی ندارد/ کالای خریداری شده توسط مشتریان در مسیر خروج از شهر به عنوان کالای قاچاق توقیف می شود

عیسی کرمی رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان در این نشست ضمن تشکر از خانم الماسی بابت حضور در این نشست جهت بررسی و پیگیری مطالبات بازاریان گفت:  وضعیت کالای ملوانی یا به تعبیری ته لنجی که در بندر کنگان همانند سایر بنادر استان به ملوانان تعلق میگیرد هیچگونه امنیتی ندارد زیرا بدلیل نداشتن مدرک ترخیصی، قاچاق محسوب شده و متاسفانه کرارا شاهد توقیف این کالاها در سطح شهر هستیم لذا تعیین تکلیف این نوع کالاها که از حقوق حقه بندرنشینان است ازنماینده محترم خواستاریم.

وی ادامه داد: کالای خریداری شد توسط مشتریان با مشکل خروج از شهر مواجه می شود و یا اگر آن را از شهر خارج کنند( در مسیر خروج، حتی با حمل یک یخچال یا تلویزیون که باشد) به عنوان کالای قاچاق توقیف می شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان اظهار داشت: با وجود این مشکلات و عدم شفافیت قانون، موجب شده  تا کسبه این بندر با استرس و اضطراب فراوانی دست و پنجه نرم کنند. و این در حالی است که اینجا یک منطقه بندری می باشد و تنها ممر معاش و در آمد غالب بومیان همین موضوع است.

 لزوم احداث اسکله تجاری برای کنگان/ اسکله کنونی چند منظوره و دارای مشکلات فراوان است

جلیل صفایی نماینده تجار کنگان که درخواست کننده این نشست با نماینده مردم در مجلس بود نیز در این نشست از پیگیری های مجدانه خانم الماسی در خصوص بحث اسکله و تجارت شهرستان کنگان تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: درخواست ما از مسئولین کشوری، استانی و شهرستان این است که اسکله ای تجاری برای شهرستان کنگان احداث شود تا کشتی های با تناژ بالا در این منطقه پهلوگیری کنند.

اسکله ای که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم چند منظوره است و مشکلات و معضلات فراوانی در ارتقاء گمرک، تجارت و رونق شهرستان و منطقه ایجاد کرده است.

درخواست ما این است که تا زمانی که اسکله جدید احداث نشده، اسکله ایران ال ان جی( واقع شده در ۷ کیلومتری مرکز شهرستان کنگان) مورد استفاده ما قرار گیرد تا بتوانیم خط کنگان به چین را فعال کنیم.

عوارضی که شهرداری از لنجداران می گیرد را می خواهیم صرف احداث حوضچه کنیم

سعید شافعی ( تعاونی لنج داران کنگان)نیز در این نشست با گلایه از این موضوع که پول و عوارضی که شهرداری از لنج ها به طور مرتب اخذ می کند، بلا استفاده مانده است و این هیچ سودی برای لنج داران و بازاریان ندارد.

وی افزود: درخوست ما این است که این پول در اختیار خودمان قرار بگیرد تا بتوانیم حوضچه ای کنار اسکله چند منظوره کنونی ایجاد کنیم. در این زمینه چنانچه مسئولین می توانند حمایت کنند. تقاضای ما کنسل کردن دریافت این وجه توسط شهرداری از لنج هاست.

اسکله کنگان نیازمند شناور اطفاء حریق است/چنانچه آتش سوزی رخ دهد، حادثه اسکله دیر در کنگان تکرار می شود

شافعی در ادامه هشدار داد: چنانچه آتش سوزی در اسکله و میان یکی از شناورها رخ دهد، ( مخصوصا در روزی که باد می وزد)، احتمال اینکه همه شناورها آتش بگیرند بسیار زیاد است. سیستم اطفاع حریق کنونی ثابت است و می تواند تا یک محدوده مشخص را تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: جهت اطفاء حریق احتمالی در میان هر کدام از شناورها و مخصوصا از سمتی که سیستم کنونی اطفا حریق نتواند آن را پوشش دهد، لزوم استقرار شناور مخصوص اطفاء حریق امری بدیهی به نظر می رسد تا بتوان از حوادثی مانند آتش سوزی اسکله دیر جلوگیری کرد.( در حادثه آتش سوزی در اسکله دیر، حدود ۱۶ لنج طعمه حریق شد و خسارات بسیاری به لنجداران و امرار معاش مردم آن منطقه وارد شد)

دیر تخلیه شدن لنج های تجاری، معضل بسیار مهم لنجداران و بازاریان کنگان

جمیل محیسن مدیر مرکز خرید خلیج فارس در حاشیه این نشست گفت: یکی از مشکلات موجود، دیر تخلیه کردن لنج های تجاری است. این مسئله باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بازاریان کرده است ضمن اینکه اگر خدای ناکرده اتفاقی شبیه اتش سوزی در اسکله رخ دهد، همه متضرر می شوند.

وی افزود: با توجه به نوسانات ارز، دیر تخلیه شدن اجناس از لنج ها می تواند به ضرر بازار و نهایتا مردم باشد. برخی لنج ها بعضا پس از پهلوگیری در اسکله چند منظوره کنگان، بعد از چند هفته تخلیه می شود.

نبود شهردار برای کنگان مشکلات زیادی ایجاد کرده است/ چنانچه شرایط فراهم شود، بخش عمده ای از سرمایه و دارایی خود را به کنگان منتقل می کنم

علی صفایی یکی از خیرین قدیمی کنگانی که آثار خدمات وی همچنان مورد استفاده مردم است نیز در این نشست حضور یافت.

وی با انتقاد از تاخیر در انتخاب شهردار شایسته و متعهد برای کنگان گفت: متاسفانه ماه هاست که کنگان بدون شهردار به سر می برد و عملا این شهر وارد معضلات مرتبط با این موضوع شده است.

صفایی در ادامه اظهار امیدواری کرد: چنانچه شرایط مثبتی مهیا شود، مایلم که بخش عمده ای از سرمایه ام را وارد شهر زادگاهم یعنی کنگان کنم تا مردم بتوانند از آثار آن به مانند کارهای گذشته ام در این شهر بهره مند شوند و این کار بستگی به نگاه شهرداری و شورا و دیگر مسئولین کلان جهت ایجاد بستری مناسب دارد.

لزوم نشست با مدیر کل امور مالیاتی استان جهت بررسی مشکلات مالیاتی صنوف

خلیل یوسفی بعنوان مشاور اقتصادی اتاق اصناف و نماینده اتاق و صنوف و کسبه در هیئات حل اختلاف مالیاتی شهرستانها ی کنگان و عسلویه، به تشریح پاره ای از مسائل و مشکلات اصناف پرداخت و با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل متقابل اتاق اصناف با ادارات امور مالیاتی شهرستانهای کنگان و عسلویه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: جهت رسیدگی به درخواست های قانونی صنوف در امور مالیات، خصوصاً مالیات ارزش افزوده، نسبت به دعوت از مدیرکل محترم و معاونت درآمد های مالیاتی استان جهت برگزاری نشست در محل اطاق اصناف کنگان و با حضور اتحادیه ها اقدام نماید.

 

با توجه به حضور مراجعین پر تعداد که به دفعات برای مطرح کردن مطالبات خود وارد جلسه نماینده مردم با بازاریان می شدند، سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر به ناچار از حاضران در جلسه عذرخواهی کرد و خواستار جلسه ای دیگر در همین ماه با افراد درون این نشست شد.

با جدیت پیگیر مطالبات مردمی هستیم

الماسی گفت: تمام مطالبات و پیشنهادات و نظرات شما بزرگواران را یادداشت کرده ام و انشاءالله در جلسه آینده که( به زودی) در اتاق اصناف شهرستان کنگان برگزار خواهد شد، توضیحات مرتبط را ارائه خواهم داد و نتایج برخی پیگیری ها را نیز به سمع شما خواهم رساند.
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که معضلات و مشکلات از جانب مردم به مسئول ابلاغ می شود، آن مسئول موظف است با همت دو چندان به رفع آن اقدام کند.

اسکله کنونی کنگان چند منظوره است/ جداسازی اسکله صیادی از تجاری می باشد که این کار در شرف بررسی و مطالعه است

الماسی اظهار داشت: با توجه به چند منظوره بودن اسکله کنگان، اولین کاری که مد نظرهست، جداسازی اسکله صیادی از تجاری می باشد که این کار در شرف بررسی و مطالعه هست.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات اسکله کنگان، خواستار تجاری شدن اسکله LNG   شدیم که طی هفته های آینده با برگزاری جلسات چند جانبه به ادامه بحث و برنامه ریزی ها خواهیم پرداخت.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر عنوان کرد: یکی از دغدغه های ما، رفع مشکلات کنگان و اسکله آن است که امیدوارم به زودی با تدابیری که اندیشیده شده، بخش قابل توجهی از آن حل شود.

 

گفتنی است در این نشست عیسی کرمی رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان، جلیل صفایی نماینده تجار کنگان، حمید ربیعی، مدیر مرکز خرید مروارید کنگان، کریم کنگانی، بازاری، سعید شافعی، تعاونی لنجداران کنگان، تنگسیری ( ناخدا)، علی دیانی، شورای لنج داران، محمود کشاورز، مدیر مراکز خرید پردیس و پاندا، جمیل محیسن، مدیر مرکز خرید خلیج فارس، علی صفایی از خیرین و سرمایه گذاران قدیمی کنگان و مصطفی صفایی سردبیر سایت خبری تحلیلی ثلاث( به عنوان خبرنگار) نیز حضور داشتند.

 

عکس: 

IMG_20170127_133435 IMG_20170127_133437

IMG_20170127_133433

نظرات

  1. خورنگ says:

    سلام مگم تجار و بازاریان فقط افراد ته لنجی و فروشگاه بزرگ هستند مردم بازار دیگه جزء بازار نیستند

  2. بندری says:

    با سلام
    ته لنجی یا کالای ملوانی اصلا نه سودی برای ملوان نداشته بلکه سودش تو جیب چند مغازه دار به خصوص میره که چندتاش تو همین جلسه هستند،و جالب تر از همه اینکه کسانی که خودشان دم از جدا سازی اسکله و اسکله تک منظوره میزنن خودشان زمین های بندر را تصاحب و تغییر کاربری داده اند.

  3. شهروند says:

    ثلاث خودتون بازیچه دست بعضیها قرار نده

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن