بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48579
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 15 تیر 97 1:50 ق.ظ

مناسب ترین ورزش ها برای کاهش وزن کدامند؟

ثلاث- کاهش وزن نیازمند سوزاندن کالری بیشتر نسبت به مقدار کالری مصرفی است، بنابراین ورزش و انجام فعالیت‌های حرکتی می‌تواند نقش موثری در سوزاندن کالری داشته باشد.

 

به گزارش ثلاث کارشناس برنامه میانسالان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، گفت: چاقی، شامل انباشت بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن است که باعث پسرفت شاخص‌های سلامتی مانند کاهش میانگین مدت عمر یا کاهش کیفیت زندگی می شود.

«یلدا کوهبر» شایع‌ترین روش تخمین چاقی را استفاده از شاخص توده بدن(BMI) برشمرد و افزود: مهم ترین علت موثر در چاقی و اضافه وزن، تمایل بدن به ذخیره انرژی به صورت چربی است که به صورت ارثی منتقل می شود و باید برای پیشگیری از انباشت چربی و صرف انرژی، به ورزش روی آوریم.

او ورزش را نوعی فعالیت بدنی هدفمند در فواصل منظم عنوان کرد که موجب افزایش مصرف انرژی نسبت به وضعیت استراحت می شود.

این کارشناس برنامه میانسالان، انواع ورزش را به دو گروه هوازی و مقاومتی تقسیم و بیان کرد: ورزش های هوازی مانند راه رفتن سریع، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و ایروبیک با چربی سوزی همراه است و اگر برای مدت زمان مشخص و منظم ادامه یابند، در کاهش وزن افراد نقش مهمی ایفا می کنند.

خانم کوهبر اضافه کرد: ورزش های مقاومتی شامل وزنه برداری، کشتی و تناسب اندام است؛ این گونه ورزش ها برای افزایش نیروی عضلات و تا حدی کاهش وزن، استفاده می شود.

او همچنین ورزش های هوازی را بر اساس شدت، به انواع ورزش های سبک، متوسط و شدید تقسیم کرد و ادامه داد: پیاده روی آرام و راه رفتن در آب از ورزش های سبک محسوب می شود، در حالی که ورزش های متوسط شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و شنای تفریحی، دویدن آرام و طناب زدن آرام است.

این کارشناس برنامه میانسالان، افزود: ورزش های سریع شامل دویدن، تنیس یک نفره(اسکواش)، بسکتبال، طناب زدن سریع و ایروبیک است.

خانم «کوهبر» ورزش های با شدت پایین را فعالیتی نامید که در هنگام انجام آن به راحتی بتوانیم صحبت کنیم، در حالی که هنگام انجام فعالیتی با شدت متوسط، تنها قادر به بیان جمله سه تا چهار کلمه ای بوده و در فعالیت شدید نیز به سختی می توانیم صحبت کنیم

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن