بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49332
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 مرداد 97 4:07 ب.ظ

امام جمعه سیراف:

مردم از رانت، فساد، دروغ، مدیرت های ناکارآمد و بی عدالتی ها خسته شده اند

ثلاث- امام جمعه سیراف گفت: مردم از رانت،فساد،دروغ،مدیرت های ناکارآمد و بی عدالتی ها خسته شده اند.

به گزارش ثلاث و به نقل از سیراف صلاه نماز جمعه بندر سیراف به امامت حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه این شهر اقامه گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری خطبه اول را به بیان سبک زندگی اسلامی پرداختند.

ایشان به مساله عفو و گذشت اشاره کرد و گفت: انسان مختار آفریده شده است، و حق انتخاب دارد و ممکن است در برخى از انتخاب‏ ها دچار اشتباه شده و از مسیر اصلى خارج گردد و این مسأله براى زن و مرد، هر دو یکسان است. به طور معمول، امور مربوط به خانه، بر عهده زن گذاشته مى‏شود و او باید امور خانه را مدیریت نماید. او ممکن است در این راه دچار اشتباه شود، حتى ممکن است در برخورد و رفتار و گفتارش نسبت به همسر خویش خطا و اشتباه کند. در این مواقع، بسیار سفارش شده است که مردان خطاهاى همسر خویش را ببخشند و آن‏ها را به این دلیل مورد آزار و اذیت قرار ندهند.

از امام صادق (علیه‏ السلام) پرسیده شد:«ما حقُّ المَراهِ عَلى زَوْجِها الّذى اِذا فَعَلَهُ کانَ مُحْسناً؟» قال:«….. .وَ اِنْ جَهَلتْ غَفَرَ لَها».؛حق زن بر شوهرش چیست که اگر مرد آن را انجام دهد، نیکوکار است؟ فرمودند:… اگر زن از روى جهل خطایى کرد، مرد او را ببخشد.

وی ادامه داد: عفو و گذشت تا آن جا اهمیت دارد، که قرآن کریم، عفو و گذشت را از موارد احسان مى‏ داند و فردى که داراى احسان باشد، محبوب خداوند متعال است: «وَ العافینَ عَنِ النّاسِ و اللَّهُ یُحِبُّ المُحسِنین»؛ و از خطاى مردم در مى‏ گذرند، و خدا نیکوکاران را دوست دارد. زن و مرد، هر دو در مسیر زندگى مشترک، دچار اشتباه مى‏ شوند و هر یک باید با گذشت از خطاهاى طرف مقابل، فضاى گرم و صمیمى خانواده را حفظ نماید، و از طرف دیگر، با عفو و گذشت، محبوب خداوند متعال خواهند شد.

امام جمعه سیراف مدارا کردن در زندگی مشترک را از اصول زندگی دانستند و گفتند: ممکن است در طول زندگى مشترک، به دلیل برخى از مسائل، از میزان مهر و محبت زن و شوهر نسبت به هم کاسته شود و یا ممکن است وجود برخى از خصوصیات اخلاقى در زن و یا شوهر، کدورت و دلسردى در بین ایشان ایجاد کند و زوجین تصور کنند که مى ‏توانند از طریق جدایى، زندگى بهترى را براى خود فراهم آورند. قرآن کریم با توجه به اهمیت لزوم حفظ نظام خانواده و نیز با توجه به این که حق طلاق در دست مردان است، خطاب به ایشان مى‏فرماید: «فَاِن کَرِهتُموهُنَّ فَعَسى‏ اَن تَکرَهوا شَیئاً و یَجعَلَ اللَّه فیهِ خَیراً کَثیرا»؛و اگر از آن‏ها به جهتى کراهت داشتید فوراً تصمیم به جدایى نگیرید، چه بسا چیزى خوشایند شما نباشد، و خداوند خیر فراوانى در آن قرار مى ‏دهد.

حجت السلام عاشوری گفت: در این آیه، به مردان توصیه شده است که نسبت به همسران خود مدارا نمایند؛ هر چند که مورد پسند و رضاى شما نباشند.  در مقابل، براى کسانى که چنین رفتار نمایند، مژده «خیر کثیر» مى ‏دهد؛ زیرا انسان به جهت محدودیت علم و دانش، از بسیارى از مطالب بى‏ اطلاع است.

وی اظهار داشت: حضرت على (علیه ‏السلام) در رابطه با مدارا کردن به مردان چنین مى ‏فرماید:«فَدارِها عَلى کُلّ حال وَ اَحْسَن الصُحبَه لَها لِیَصفُوا عَیْشک»؛در هر حال، با همسرت مدارا کن و با او به نیکى معاشرت نما، تا زندگیت با صفا شود.

امام جمعه سیراف عنوان کرد: مرد باید بداند که غرائز و احساسات او، با غرائز و احساسات همسرش متفاوت است و هر یک براى مقصودى خاص خلق شده‏اند. هر یک از زن و شوهر، باید وظایف و تکالیف خود را انجام دهد و براى دیگرى ایجاد مزاحمت ننماید. مرد هیچ گاه نباید از همسرش انتظار داشته باشد که مطابق او فکر کند، یا مثل او عمل نماید بلکه باید در مقابل گفتار و رفتار او مدارا پیشه کند تا زندگى براى هر دویشان شیرین و لذت بخش گردد.

حجت السلام عاشوری در پایان به مساله مشورت و تبادل نظر در زندگی پرداخت و افزود: در برخى از مسائل که ارتباط زیادى با زن دارد و تصمیم ‏گیرى مرد به تنهایى، نمى ‏تواند کاملاً صحیح و بى‏عیب و نقص باشد، مشورت و تبادل نظر، بهترین راه براى رسیدن به نتیجه مطلوب مى ‏باشد.در قرآن کریم نمونه‌‏اى از مشورت بین همسران بیان گردیده است:

«فَاِن اَرادا فِصَالاً عَن تَراضٍ مِنهُما و تَشَاوُرٍ فَلا جُناحَ عَلَیهِما و اِن اَرَدتُّم اَن تَستَرضِعُوا أَولدَکُم فَلا جُناحَ عَلَیکُم اِذَا سَلَّمتُم ما ءَاتَیتُم بِالمَعروفِ»؛

پس هر گاه والدین خواستند با رضایت و مشورت، فرزند خود را از شیر بگیرند، این کار ایرادى ندارد و اگر خواستید براى فرزندتان دایه بگیرید، در صورتى که حقوقى به حد متعارف به او دهید، اشکالى ندارد. در جایى دیگر، قرآن کریم با تعبیر دیگرى به زوجین توصیه مى ‏کند که با هم مشورت نمایند:«وَ أْتَمِروا بَینَکُم بِمَعروفٍ و اِن تَعاسَرتُم فَسَتُرضِعُ لَهُ اُخرى‏»؛ و (درباره فرزندان، کار را) با مشاوره شایسته انجام دهید؛ و اگر به توافق نرسیدید، زن دیگرى شیر دادن آن بچه را بر عهده مى ‏گیرد.
وی اضافه کرد: از فوائد مشورت در امور خانواده، این است که طرف مقابل، خود را در فکر و تصمیمى که گرفته شده، سهیم مى ‏داند و دیگر احساس نمى‏ کند که این کار بر او تحمیل شده است.
امام جمعه سیراف گفت: البته بدیهى است که آن چه مطلوب و مفید است، مشورت با همسر در امور مربوط به خانه و خانواده است؛ و یا امورى که زن در آن صاحب نظر است، و در امورى که به او ارتباطى ندارد، مشورت، توصیه نمى ‏شود. پس به وسیله مشورت با همسر، علاوه بر حل مشکلات، راه صحیح نیز انتخاب مى‏ شود و امور به احسن وجه اداره مى‏ گردد.

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف خطبه دوم را به بیان مساله روز جامعه یعنی اقتصاد و همچنین بیان مناسبت های هفته پرداخت.

وی سخنان خود را با این سوال آغاز کردند که برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی چه باید کرد؟

امام جمعه بندر سیراف گفت: در هفته‌های اخیر شاهد تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌هایی در بازار سکه و ارز، لوازم خانگی، خودرو، لبنیات ، محصولات غذایی ، صنعتی و… بودیم.

وی تصریح کرد: افسار گسیختگی در افزایش قیمت نامعقول و غیرمنطقی برخی کالاها نشان داد که جنگ روانی و مدیریت‌شده رسانه‌های خارجی توانسته است در بعضی موارد به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. گام بعدی این پروژه با هدف ناامیدسازی افکار عمومی نسبت به کنترل و بهبود اوضاع از سوی دولت و حاکمیت برداشته شد و رسانه‌های بیگانه تلاش کردند اعتماد مردم را نسبت به تدابیر مسوولان جهت کنترل مشکلات اقتصادی و نظام پولی و ارزی را به چالش کشیده و سلب نمایند.

امام جمعه سیراف گفت: پس از سلب اعتماد عمومی و ناامیدی از حل مشکلات و بهبود شرایط اوضاع، گام سوم دشمن با فراخوان و سازماندهی تجمعات، اعتراض‌های خیابانی، آشوب و اغتشاش برداشته شد. در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های معاند در فضای مجازی تلاش‌های مذبوحانه و بی‌ثمری را برای به میدان آوردن مردم در اعتراض به برخی فسادها و ناکارآمدی‌ها رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری گفت: طراحی دشمن نشان می‌دهد که اعتمادزدایی، اعتبارزدایی، سیاه‌نمایی و ناامیدسازی مردم در دستور کار قرار گرفته تا به خیال خام خود بتوانند بین مردم و حاکمیت فاصله و جدایی بیندازند اما به تعبیر مقام معظم رهبری این خیال خام راه به جایی نخواهد برد چرا که دشمن، مردم ما را نشناخته است. در نظام اسلامی، مردم یعنی حاکمیت و این دو از هم جدا نبوده و نخواهند بود.

وی عنوان کرد: در عین حال باید توجه داشت که عملیات روانی دشمن بر بسترهایی سوار می‌شود که زمینه توفیق و موفقیت در آن وجود داشته باشد. به یقین بخشی از مشکلات موجود در جامعه معلول ظهور و بروز فساد در برخی دستگاه‌ها، ناکارآمدی برخی مسوولان، انفعال، پشت‌میزنشینی، عدم خلاقیت و جسارت تعدادی از مدیران است که این نقایص و چالش‌های جدی باید هر چه سریع‌تر و با همت و تلاش همه قوای کشور مرتفع شود تا بتوانیم با اعتماد به نفس کامل در برابر هجمه‌های دشمن ایستاده و طراحی‌های آنان را نقش بر آب نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف با بیان اینکه بنده مطالبه گری را حق مردم می دانم گفت:امروز مطالبه مردم از دولت و دیگر دستگاه‌های نظام اسلامی آن است که اگر وزیر و مدیری در سال‌های اخیر نتوانسته کارنامه خوب و مورد قبولی از خود ارائه نماید، بدون کمترین درنگ و اغماضی، نیرویی باانگیزه، جسور، انقلابی و متخصص را جایگزین وی نماید و فرصت‌ها را مغتنم بشمارد.

وی افزود: نکته دیگری که دولتمردان ما باید به آن توجه داشته باشند، بستن گلوگاه‌های فساد در دولت اعم از بانک‌ها، گمرکات، بنادر، مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز و…است. مسدودسازی بسترهای فساد و شدت بخشیدن به کنترل و نظارت و بازرسی‌ها مقدم بر برخورد قضایی است و همه تلاش‌ها باید به این جهت سوق داده شود که اصلا فسادی اتفاق نیفتد تا دستگاه قضایی مجبور به کشف و برخورد با مفسدان شود.

خطیب نماز جمعه سیراف افزود: از دیگر مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و برخورداری از یک فرمانده مقتدر در دستگاه اقتصادی کشور است تا بتواند با اتخاذ سیاست‌های اصولی، پایدار و قابل دفاع، چالش‌های به‌وجودآمده در حوزه‌های مالی، بانکی، ارزی و تولید را مدیریت و ساماندهی نماید.

عاشوری گفت: باور داشتن به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از سرمایه‌های بی‌بدیل ایران عزیز می‌تواند نسخه شفابخش دردها و آلام کنونی جامعه باشد. آنهایی که سال‌ها چشم به خارج و گاه بیگانه داشتند تا آن‌ها بیایند و گره از مشکلات کشور بگشایند باید پاسخگوی فرصت‌ سوزی‌هایشان باشند. «ما می‌توانیم» یک باور و سرمایه ملی است و باید در ارکان مدیریتی کشور همواره ساری و جاری باشد.

امام جمعه سیراف اظهار داشت: نکته پایانی آن است که بامردم صادقانه و مستقیم سخن بگوییم. از طرح‌ها و برنامه‌هایمان برای برون‌رفت از مشکلات فعلی سخن بگوییم و اگر در عرصه‌هایی دچار ناکامی و ناکارآمدی هم بوده‌ایم شفاف و بی‌پرده بگوییم. مردم اگر احساس کنند که مسوولان کشور هرچه در توان داشته‌اند در طبق اخلاص گذاشته و تمام هم و غم خود را معطوف حل مشکلات کشور کرده‌اند اما نتیجه مطلوب را به دست نیاورده‌اند، از این عدم توفیق‌ها با بلندنظری چشم‌پوشی می‌کنند و فرصت‌های دیگری برای جبران می‌دهند و خود نیز برای عبور از مشکلات و موانع به کمک مسوولان خواهند آمد.

عاشوری به مسئولین یادآور شد: مردم از رانت، فساد و آقازاده ها خسته شده اند! مردم از افزایش دروغ ، مدریت های ناکارآمد و بی عدالتی ها خسته شده اند و توقع دارند مسئولان جلوی آنچه که نظام را تضعیف می کند محکم بایستند.

امام جمعه سیراف تاکید کرد: مردم پایبند به نظام و انقلاب اسلامی هستند؛ آنها مطیع رهبری و همیشه برای دفاع از ارزش ها و آرمان ها آماده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف در ادامه به لاف های رئیس جمهور متوهم آمریکا اشاره کرد و گفت: اهداف ترامپ از مطرح کردن مذاکره مستقیم چیست؟
۱- ترامپ به‏ دنبال این است تا با ایجاد موجى از جنگ روانى و عملیات روانى، افکار عمومى بین ‏المللى را به این سمت هدایت کند که آمریکا گزینه مذاکره با ایران را پیش روى گذاشته، اما این ایران است که تن به مذاکره نمى ‏دهد.
۲-یکى دیگر از اهداف اصلى ترامپ فرسایشى کردن مسأله مذاکره است. مذاکره براى مذاکره و ملاقات براى ملاقات جزو اهدافى است که ترامپ به ‏لحاظ روانشناختى به آن قائل است. بنابراین طرح ملاقات با مسؤولین کشورمان و مذاکره مستقیم با ایران را باید در همین راستا ارزیابى کرد.
۳- در جریان نشست سال گذشته مجمع عمومى سازمان ملل ترامپ ۸ مرتبه تقاضاى مذاکره مستقیم با ایران را داده بود. موضوعى که نشان دهنده این است که ترامپ از همان ابتدا به ‏دنبال فرسایشى کردن مذاکره و ملاقات براى ملاقات است.
۴- ترامپ و تیم رسانه ‏اى او برآورد دقیقى نسبت به مواضع تند قبلى خود داشته‏ اند و گمان نمى ‏کردند با چنین واکنش وحدت‌آفرینى از طرف ایرانیان مواجه شوند، لذا این ادبیات جدید مذاکره مستقیم که در راستاى همان سیاست‏هاى قدرت نرم باراک اوباما قابل تحلیل است، موضوعى است که نشان مى‏ دهد که ترامپ از این‏که در صفوف ایرانى‏ ها ایجاد تنش و اختلاف کند، بسیار خرسند است.

 

….

 

ادامه خطبه ها به شکل مشرح در ادامه بخوانید:

 

امام جمعه سیراف در ادامه چند مناسبت هفته پیش رو را بیان کردند:

۲۳ ذى القعده؛ وقوع غزوه «بنى قُرَیظه» به فرماندهى پیامبر اسلام(ص) (۵ هـ ق)
ایشان درباره سرگذشت تاریخى یهودیان معاند با اسلام‏ و غزه بنی قریظه گفتند:این واقعه تاریخى از قوم یهود براین موضوع تأکید دارد که، یهودیان هیچ عهدى را حفظ نمى‏ کنند و به هیچ میثاقى وفادار باقى نمى ‏مانند.

بى ‏وفایى، خیانت، کید و مکر، اتحاد با دشمنان اسلام براى غلبه بر مسلمین و توطئه و برنامه ‏ریزى براى نابودى اسلام از طرق مختلف، ویژگى ‏هاى ذاتى این قوم و اولیاى شیطان و حزب آنان مى‏ باشد؛ به‏ گونه‏اى که به ‏محض ذکر این ویژگى ‏ها، بلافاصله یهودیان به ذهن متبادر مى ‏شوند. یهود عهدهاى خود را با خالق آسمان‏ها و زمین و نیز پیامبران او نقض کردند. این عهدشکنى از زمان پیامبرشان شروع و پس از گذر از داوود و سلیمان و عیسى(ع) به آخرین پیامبر حضرت محمد(ص) رسید و تا این زمان نیز ادامه داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین عاشوری افزودند:سرگذشت این قوم، سرگذشتى عبرت ‏آموز براى دوران معاصر است چراکه اینان همچون گذشته از شگردهاى مختلفى براى مقابله با جامعه اسلامى بهره مى ‏برند.
مثال بارز این خصلت یهود معاند اسلام که در زمان حاضر در حال وقوع است و نابودى ملت مسلمان فلسطین به ‏عنوان تنها ملتى که به ‏طور مستقیم در مقابل این قوم در سرزمین خود و قبله ‏گاه اول مسلمین ایستاده است را هدف قرار داده است، طرح ‏هاى استکبارى‏ اى همچون «معامله قرن» و نیز تصویب قانون «دولت یهود» است که رژیم صهیونیستى براى نابودى ملت فلسطین و با اتحاد با دشمن حقیقى اسلام یعنى آمریکا تدارک دیده است. معامله قرن که رهبر معظم انقلاب آن‏را طرحى شیطانى برشمرده ‏اند که هرگز محقق نخواهد شد، به ‏دنبال این است که با استفاده از رأى حمایت‏ گرانه سران منافق دولت‏هاى اسلامى ازجمله عربستان و امارات و مصر، مسأله فلسطین را یک‏بار براى همیشه و به نفع صهیونیست‏ها به پایان رسانده و سرزمین ‏هاى اشغالى را به‏ طورکلى به صهیونیست‏ها تفویض کرده و قدس را پایتخت رژیم صهیونیستى اعلام کرده و نهایتاً غزه را به فلسطینى ‏ها بدهد. اتحاد و همبستگى این رژیم با دشمنان اسلام در این دوران با طرح نمودن چنین طرح ‏هاى مکارانه‏ اى، یادآور خیانت‏ هاى گذشته این قوم در مقابل اسلام است که نه‏ تنها به عهدهاى خود عمل نکردند و نمى‏ کنند، بلکه حقیقت هر طرحى که آنان ارائه مى‏ نمایند چیزى جز نابودى اسلام و مسلمین نیست. طرح ‏هایى که برخى سران به‏ ظاهر مسلمان نیز آنان را به‏ خاطر منافع خود همراهى مى ‏کنند.

خطیب نماز جمعه بندر سیراف در پاسداشت دلاور مردى ‏هاى سرلشگر خلبان «عباس بابایى» و سیدالاسراء امیر خلبان حسین لشکرى؛سرداران بسیجى آسمان ایران‏ گفتند :تاریخ هشت‏ ساله دفاع مقدس، مملو از رشادت‏ها و دلاورى ‏هاى مردان وزنان مجاهد و جان‏ برکف این سرزمین است که در سخت‏ ترین شرایط جنگى ناجوانمردانه، جان خویش را بر کف نهاده و درصحنه جهاد با دشمنان قسم‏ خورده اسلام و میهن اسلامى حضور یافتند و با نشان دادن رشادت‏ها و شجاعت ‏هایى از غیرت و دلاورى خود، دشمن متجاوز را از خاک میهن بیرون راندند و بر تمامى حامیان او که بر نابودى این نظام اسلامى صف‏ کشیده بودند، غلبه یافتند و از خود حماس ه‏اى ماندگار در تاریخ این سرزمین بر جاى گذاشتند.

نکته جالب‏ توجه در این برهه از فعالیت شهید بابایى که در سمت فرماندهى یک پایگاه مهم و در برهه حساس جنگ تحمیلى قابل‏ توجه است این است که در این زمان آن شهید بزرگوار تنها به مسأله جنگ و وظایف خود در این‏ رابطه که مسؤولیت خطیرى نیز بر عهده داشت تمرکز ننمود و بااحساس مسؤولیتى که بر دوش خود در زمینه خدمت به ‏نظام اسلامى احساس مى‏ کرد به فعالیت‏ هاى جهادى و فرهنگى و کاستن محرومیت‏هاى ناشى از ظلم و بى‏ عدالتى حکومت طاغوت نیز اقدام نمود. چنان‏که به هنگام فرماندهى در این پایگاه مهم، با استفاده از امکانات موجود آن، به عمران و آبادانى روستاهاى مستضعف نشین حومه پایگاه و شهر اصفهان پرداخت و با تأمین آب آشامیدنى و بهداشتى ، برق و احداث حمام و دیگر ملزومات بهداشتى و آموزشى در این روستا، گذشته از تقویت خط سازندگى انقلاب اسلامى، در روند هرچه مردمى کردن ارتش و پیوند هرچه بیشتر ارتش با مردم خدمات شایان توجهى را انجام داد.

این دو شهید بزرگوار شهید سرلشگر خلبان «عباس بابایى» و شهید امیر خلبان حسین لشکرى هستند. نام‏هایى که بر تارک نیروى هوایى تیزپرواز و شجاع ارتش جمهورى اسلامى همواره مى ‏درخشد.

دشمن با شناختى که از امیر خلبان حسین لشکرى و جایگاه او داشت، همواره او را در سخت‏ترین شرایط و تحت شدیدترین محافظت‏ها مراقبت مى ‏کرد و با اعمال انواع شکنجه ‏هاى شدید سعى داشت آن خلبان رشید اسلام را تسلیم خواسته ‏هاى خود کند و به هر شکلى بهترین استفاده تبلیغاتى را از او به نفع خود ببرد؛ اما او با تحمل تمام این سختى ‏ها حتى لحظه‏اى از پاسدارى خط شهدا و آرمان‏هاى انقلاب غافل نشد.

به ‏دلیل همین دلاورى، استقامت، ولایتمدارى و انقلابى بودن آن مجاهد نستوه بود که مقام معظم رهبرى «سید الاسرا » او را لقب دادند. لقبى که زیبنده دلیرمردى بود که با بردبارى و تحمل رنج‏ها و مشقات فراوان در مدتى نزدیک به ۲۰ سال در سلول‏هاى انفرادى و اردوگاه‏ هاى رژیم بعث عراق، تابلوهایى از ایمان و معنویت و مقام رضا و تسلیم در برابر امتحانات الهى را براى همگان به نمایش گذاشت و الگوى تمامى آزادگان و پیروان راه انقلاب و ولایت شد.

۲۵ ذى القعده؛ روز «دَحوالارض»

دحو الارض؛ نماد مهرورزى و رحمت پروردگار بر بندگان‏ است.رحمت و مغفرت ‏بى ‏حدوحصر خداوند متعال دائمى و همیشگى است تا بندگان مشتاق هدایت و وصال حضرتش را در هر زمان و مکانى شامل شود؛ اما در این میان زمان‏ها و مکان‏هاى خاصى هستند که این مسیر را هموارتر نموده و فزونى مى‌بخشند.
فرصت‏هاى معنوى ‏اى که در آن‏ها نسیم ‏هایى رحمت الهى وزیدن مى ‏گیرند و دل‏ وجان آنانى که خود را در معرض آن قرار داده‏ اند مى ‏نوازند و به آن‏ها شادمانى و آرامشى ژرف مى‏ بخشند و تشنگان فیض سعادت را هدایت و دلدادگان وصال معبود را به شوقى بى ‏نهایت و مشتاقان عرف حق را به اوج عرفان بندگى مى‏ رسانند.
این روزها و ایام همان روزهایى هستند که به تعبیر عارف بزرگ سیدبن‏ طاوس سرّ قدر و عظمتشان شناخته نمى ‏شود مگر در کلام بارى تعالى و بندگان خاصش یعنى رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع): «اِنَّ لِاَوقاتِ الْقَبُولِ اَسْراراً لِلّهِ جَلَّ جَلالُهُ ما تُعْرِفُ اِلّا بِالْمَنْقُولِ؛ همانا وقت‏هاى پذیرش را اسرارى است که از آنِ خداست و جز به آیات و روایات شناخته نمى ‏شوند.»

امام رضا علیه السلام می‌فرماید هر کس این روز را روزه بگیرد ثواب آن برابر با شصت روز روزه است.

وی در پایان روز خبرنگار را تبریک گفتند و افزودند:آگاهی بخشی به جامعه مهمترین وظیفه خبرنگار است و باید با شجاعت تمام واقعیت را بگوید.

 

(حضور جناب سرهنگ تاجیک فرمانده ناحیه محمدرسول الله(ص) شهرستان کنگان بهمراه حجت الاسلام قاسمی تربیت و آموزش سپاه و همکاران ایشان در نمازجمعه بندر سیراف)

منبع: سیراف صلاه

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن