بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50465
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 مهر 97 6:49 ب.ظ

توصیه پزشکی؛

لزوم کاهش مصرف نوشیدنی های قندی برای پیشگیری از دیابت و چاقی

ثلاث- » متخصص قلب و عروق بیمارستان شیراز گفت: ارتباط مستقیمی بین نوشیدنی‌ های قندی با دیابت و چاقی وجود دارد که منجر به بیماری‌ های قلبی عروقی می ‌شود.

 

 

به گزارش ثلاث، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «محمد پورمنتصری» متخصص قلب و عروق در حاشیه برگزاری یک دوره آموزشی، برای افزایش طول عمر و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، شرکت کنندگان را به پرهیز از مصرف هرگونه دخانیات شامل سیگار، قلیان و مواد مخدر و همچنین الکل توصیه کرد و گفت: نکته مهم این است که اگر اطرافیان نیز سیگاری باشند، همان میزان تأثیر منفی را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هر ۱۵ دقیقه کشیدن قلیان معادل پنج پاکت سیگار است.

دیگر توصیه این متخصص قلب و عروق، پرهیز از مصرف نمک بود و افزود: با توجه به نمک موجود در غذاهای روزمره از قبیل نان و برنج، توصیه می ‌شود نمکدان از سفره ‌ها جمع شود و به علت میزان نمک غذاهای آماده و فست فود، توصیه می شود مصرف آن ها به یک بار در ماه محدود شود.

دکتر «پورمنتصری» همچنین به پرهیز از مصرف نوشیدنی ‌های قندی، به عنوان راهکاری دیگر برای سلامتی اشاره کرد و گفت: با توجه به کالری زیاد و قند بالا، توصیه می‌شود مصرف این نوع نوشیدنی‌ ها کاهش یابد، چرا که ارتباط مستقیمی بین نوشیدنی‌ های قندی با دیابت و چاقی وجود دارد که منجر به بیماری‌ های قلبی عروقی می ‌شود.

او در مورد چربی نیز توضیح داد که هر چه قدر مصرف آن کاهش یابد، وضعیت قلبی عروقی بهبود می یابد.

این متخصص قلب و عروق تاکید کرد: لازم است از خوردن چربی ‌های اشباع شده و روغن ‌های جامد و حیوانی اجتناب و روغن زیتون جایگزین آن شود.

دکتر «پورمنتصری» داشتن فعالیت بدنی را نیز راهکاری دیگر برای سلامت قلب برشمرد و ادامه داد: طبق آخرین مطالعات، داشتن برنامه ورزشی دست کم سه بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه به تمامی افراد توصیه می ‌شود و هر چقدر میزان ورزش افزایش یابد، طول عمر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی کاهش می ‌یابد.

 

 

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن