بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50720
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 3 آبان 97 6:27 ب.ظ

از مزایای ورزش ایروبیک بیشتر بدانیم

ثلاث- هر سنی برای شروع بدنسازی و ایروبیک مناسب است اما باید این ورزش به روش صحیح انجام شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهنوش طینوش» با بیان اینکه این ورزش برای سنین مختلف از خردسالان تا بزرگسالان و حتی کودکان استثنایی مفید است، افزود: ایروبیک به دلیل حالت ریتمیکی که دارد در یادگیری حرکات به افراد کمک می ‌کند، از طرفی ورزش سبک و کم هزینه ای است که انجام مداوم آن برای بانوان میسر و بی دردسر است.
«فاطمه فرجی» کارشناس میانسالان این مرکز بهداشت نیز گفت: ورزش ایروبیک یک فعالیت سه مرحله ای شامل گرم کردن به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه، تمرین ایروبیک به مدت دست کم ۲۰ دقیقه و مرحله نهایی سرد کردن و آرام کردن بدن به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه است.

او در خصوص مزایای بیشمار انجام این ورزش گفت: تمرینات ایروبیک برای بهبود تناسب و اندازه ی اندام ها طراحی شده است، افرادی که قصد قوی کردن ماهیچه های دستگاه تنفسی را دارند، انواع تمرینات ایروبیک در سطوح مختلف را با هم ترکیب می کنند، تمرینات ایروبیک به بزرگتر و قوی تر شدن ماهیچه های قلب و افزایش گردش خون، و نیز به ماهیچه سازی در سراسر بدن کمک می کند.
فرجی با بیان اینکه ورزش ایروبیک تپش قلب فرد را از راه فعالیت ماهیچه های بدن افزایش داده و دستگاه تنفسی و قلب را قوی می کند، ادامه داد: این ورزش، بسته به هر شخص می تواند مدت طولانی تر و با تمرین سنگین تر انجام شود تا شخص سریع تر به وضعیت مطلوب برسد.

این کارشناس سلامت همچنین با اشاره به یافته های کارشناسان و پزشکان، ایروبیک را راهکاری مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی ‌حوصلگی، بی ‌تابی دانست که به دلیل تولید هورمون اندروفین در بدن، باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می‌شود.

او اضافه کرد: این ورزش هوازی، سیستم قلب، عروق و تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را به قسمت های مختلف بدن می‌ رساند، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌ شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد.

همزمان با هفته سلامت بانوان ایرانی، کارکنان مرکز بهداشت شهدای والفجر ضمن انجام ورزش ایروبیک، با مزایای این ورزش بیشتر آشنا شدند

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن