بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51062
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 آبان 97 11:29 ق.ظ

رئیس شورای شهر سیراف در گفتگو با ثلاث:

سیراف در محاصره فلرهای پارس جنوبی / وضعیت آلودگی هوای سیراف از عسلویه حادتر است

ثلاث- رئیس شورای شهر سیراف گفت: شهر سیراف با ورزش بادهای شمالی توسط پالایشگاه های منطقه پارس ۲ (کنگان) و با وزش بادهای جنوبی توسط پتروشیمی های مستقر در پارس ۱ (عسلویه) در آلودگی ها محاصره می شود و مردم ساکن در منطقه راهی برای نجات و فرار از آلودگی ها همیشگی منطقه ندارند.

حسین روشن رئیس شورای اسلامی شهر باستانی سیراف در گفتگو با خبرنگار ثلاث به انتقاد از آلایندگی های حاصل از برخی فازهای پارس جنوبی در سیراف پرداخت و اظهار داشت: با توجه به راه اندازی فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۹، ۲۲ و ۲۴ در نزدیکی شهر سیراف و باد غالب منطقه که از سمت شمال به جنوب می وزند متاسفانه در طول شبانه روز تمام ذرات آلاینده و آلودگی های ناشی از سوختن فلرها و سایر تجهیزات پالایشگاه های پارس جنوبی در فضای مسکونی شهر سیراف با شدت زیادی احساس می شود و مردم را کلافه کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی های ناشی از فعالیت های صنعتی پارس جنوبی مستقیماً بر سر مردم سیراف فرود می آید، اذعان داشت: سوزش گلو، چشم و حساسیت های مختلف از اثرات ظاهری این آلودگی هاست که مردم را از زمان راه اندازی این فازهای پالایشگاهی درگیر کرده است.

وی افزود: تاثیرپذیر ترین افراد از آلودگی های صنعتی خردسالان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، افراد سالمند و زنان باردار هستند ضمن اینکه ما معتقدیم این موضوع( آلایندگی های مداو) می تواند بر نسل های آینده ما نیز تاثیر بسیار منفی بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سیراف تصریح کرد: با توجه به ملی بودن پروژه پارس جنوبی و اینکه این پروژه عظیم صنعتی چرخ اقتصاد کشور را نیز به حرکت انداخته است؛ همواره با آن همراهی کرده ایم و میزبان خوبی برای صنعت نفت و گاز بوده ایم ولی خواهان برنامه ریزی مسئولین امر برای مدیریت فلرینگ و کاهش میزان آلایندگی های در حال انتشار از پالایشگاه ها هستیم.

روشن عنوان کرد: شهر سیراف با ورزش بادهای شمالی توسط پالایشگاه های منطقه پارس ۲ (کنگان) و با وزش بادهای جنوبی توسط پتروشیمی های مستقر در پارس ۱ (عسلویه) در آلودگی ها محاصره می شود و مردم ساکن در منطقه راهی برای نجات و فرار از آلودگی ها همیشگی منطقه ندارند و لذا شرایط ما در خصوص الودگی ها و آلایندگی ها از شهرهای عسلویه و کنگان بسیار حاد تر است.

 

وی تصریح کرد: در زمان نزول رحمت الهی و بارش باران، مردم سیراف بجای بارش قطرات زندگی بخش باران می بایست شاهد بارانهای اسیدی و بارش سموم و الایندهایی باشند که همچنان هیولایی بر زندگی مردم ، نباتات و جانداران منطقه فرود می آید و حتی به عرصه های تاریخ نیز رحم نکرده و آثار خوردگی و فرسایش آن بر پیکر تاریخ چند هزار سال و سند هویت خلیج فارس روز به روز بیشتر می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تاریخی سیراف گفت: ضمن تبریک به مدیر عامل جدید سازمان منطقه ویژه جناب آقای مهندس موسوی از ایشان درخواست داریم که به شهر سیراف نظر خاصی داشته باشند و مردم را از این وضع نجات دهند.

روشن پیشنهاد داد: با تخصیص صحیح حق آلایندگی به سیراف در جهت کاهش آلودگی ها و تقویت زیرساخت های شهری و همچنین توجه سازمان منطقه ویژه به پروژه ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر و حتی درون شهر سیراف؛ شاید بتوان مقداری از آسیب های متاثر از صنعت را کاهش داد .

وی اذعان داشت: در مدیریت سابق منطقه ویژه هیچ نگاه مثبتی به شهر سیراف نشد و از مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه انتظار داریم نگاه مهربانانه تری به بندر تاریخی سیراف داشته باشند.

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن