بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51150
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 آبان 97 11:10 ب.ظ

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در نشست با مسئولین شهرستان کنگان:

نگاه نفت به شهرستان های میزبان صنایع پارس جنوبی مثبت و تعاملی است

ثلاث- فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان کنگان با مدیرعامل منطقه ویژه پارس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ثلاث، روز گذشتهمهندس فتح الله نوروزی فرماندار و برخی دستگاه های شهرستان کنگان با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  دیدار کردند.

این جلسه در واقع نخستین نشست مشترک مهندس سید پیروز موسوی با فرماندار و برخی مدیران شهرستان کنگان می باشد که در یک فضای صمیمی و پر نشاط برگزار شد.

 

 

لزوم استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی شهرستان کنگان در منطقه ویژه پارس

فرماندار شهرستان کنگان در این نشست ضمن تشکر بخاطر فرصتی که جهت این نشست صمیمی در اختیار شهرستان کنگان قرار داده شد، انتصاب شایسته مهندس موسوی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تبریک گفت.

وی ادامه داد: کنگان به عنوان مرکز حوزه جنوبی استان بوشهر میزبان ۶۰ درصد از پروژه پارس جنوبی می باشند و مردمان آن نقش خود را به عنوان میزبان صنعت طی حدود دو دهه اخیر به خوبی ایفا کرده اند و قطعا تامین امنیت صنایع پارس ۲ کنگان در مرحله اول بر عهده همین مردم بوده است.

نوروزی اظهار داشت: به طور قطع جناب مهندس موسوی در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان کنگان به عنوان یکی از میزبانان پروژه پارس جنوبی، اشرافیت کامل دارند و این موضوع می تواند در اجرایی شدن مصوبات، همچنین حل و رفع مشکلات موجود، کمک شایانی کند.

مهندس فتح الله نوروزی در ادامه خواسته های شهرستان کنگان را مبنی بر لزوم  استفاده از سرمایه های انسانی شهرستان کنگان در سازمان منطقه ویژه پارس و زیر مجموعه های آن، حل معضل اشتغال جوانان منطقه به عنوان میزبانان صنعت؛ لزوم تقویت چارت سازمانی منطقه ۲ پارس کنگان در حوزه اختیارات و نیروی انسانی؛ ایجاد تقاطع غیر هم سطح در کمربندی کنگان، معضل آلایندگی و لزوم ایجاد کمربند سبز به شکل کامل؛ هجوم خرده فرهنگ ها و آسیب هایی اجتماعی آن که نیاز به راه حل جامع دارد؛ مصوبه روی زمین مانده ” معین نفت” برای بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر که نیاز است احیا و اجرایی شود؛ لزوم اجرای مصوبه اوژانس پارس در شهرستان کنگان؛ لزوم حل معضل آلایندگی شهرستانی؛ خاموش کردن فلرها با توجه به دستور رئیس محترم جمهور؛ لزوم استفاده صنعت از بازار بزرگ کنگان که میتواند ارتباط میان مردم با صنعت را تقویت کند؛ پژوهشکده صنعت نفت و گاز در کنگان ایجاد شود؛ لزوم ایجاد تقاطع غیر هم سطح در ورودی سیراف( ضلع شرقی) که مصوبه سال ۹۱ است؛ لزوم عملیاتی شدن مصوبه مابین فرمانداری شهرستان کنگان و سازمان منطقه ویژه پارس مبنی بر توسعه فرهنگ، هنر و ورزش شهرستان، مطرح کرد.

 

نگاه نفت به شهرستان های میزبان صنایع پارس جنوبی مثبت و تعاملی است

در این نشست سید پیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن عرض خوش آمد گویی به مدیران شهرستان کنگان گفت: برای دومین بار است که توفیق خدمت در سازمان منطقه ویژه پارس را پیدا می کنم. قطعا با تجاربی که از گذشته کسب کرده ایم و با استفاده از ظرفیت همه شما بزرگواران و با یک تعامل سازنده می توانیم بخشی از مسائل و مشکلات منطقه را حل کنیم.

وی با اشاره به گذشته کاری خود در منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: طی سرشماری آن سال ها، نرخ افزایش جمعیت شهرستان کنگان یک رقم بی سابقه در کشور بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: سازمان منطقه ویژه پارس از دوران پروژه ای به دوران تثبیت حرکت کرد که طی آن خانواده پرسنل شاغل در صنعت نیز وارد منطقه شده و در اینجا ساکن شدند. کنگان از شرایط و امکانات بیشتری برخوردار بود و لذا عمده جمعیت شاغل در صنعت و حتی خانواده هایشان، کنگان را برای اسکان انتخاب کردند.

 

بیمارستان امام خمینی کنگان توسعه یابد

در بخشی از این نشست، دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از وضعیت این مرکز درمانی را ارائه نمود.

وی ضمن تشکر از اقدامات سابق سازمان منطقه ویژه پارس و در بخشی نیز شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، گفت:  ام آر آی ؛ ساختمان الحاقی یا به اصطلاح عموم اورژانس جدید( مصوبه سفر مقام معظم رهبری از محل اعتبارات نفت)، دیزل ژنراتور، پرواز متخصصین، دستگاه آزمایشی اتوآنالایزر، رادیولوژی دیجیتال را بخش هایی از تعاملات و مساعدت های این عزیزان و  بوده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی کنگان در آغاز طرح تحول نظام سلامت در اردیبهشت سال ۹۳ حدود ۱۰ متخصص داشته است که امروز به حدود ۴۰ متخصص افزایش یافته است. احداث بخش ان آیی سی یو نیز از دیگر افتخارات و خدمات ما در بیمارستان کنگان می باشد. راه اندازی بخش جراحی مغز و ستون فقرات و جذب چند جراح  مغز که تا کنون جان چند نفر را نجات داده اند نیز از دیگر اقدامات بیمارستان امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر می باشد.

دکتر حیدری در پایان گفت: ضمن قدردانی مجدد بابت تمام مساعدت های گذشته سازمان منطقه ویژه پارس، انتظار می رود این همکاری و تعامل در قابل بسیار گسترده تری خود را نشان بدهد که از آن جمله می توان مصوبه معین نفت را برای بیمارستان کنگان احیا کرد.

 

نگاه مثبت به محیط پیرامونی نفت

مهندس سید پیروز موسوی در جمع بندی نهایی این نشست گفت: نگاه ما به مناطق پیرامونی همکاری و تعامل سازند است و قطعا این موضوع را در عمل نیز بکار خواهیم بست و به طور حتما شهرستان های میزبان پارس جنوبی( کنگان و عسلویه) در اولویت ما خواهند بود.

 

از نکات مثبت این نشست ارتباط بسیار خوبی بود که مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با فرماندار و دیگر مسئواین نهادهای شهرستان کنگان برقرار نمود.

 

در این نشست فرماندار شهرستان کنگان و همچنین معاون عمرانی، معاون سیاسی اجتماعی وی، فرمانده سپاه شهرستان کنگان، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، شهردار کنگان، شهردار بنک، شهردار سیراف، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان، ، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر بنک، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سیراف به عنوان مهمان این نشست حضور داشتند.

 

جزئیات بیشتر این نشست در اخبار بعدی ثلاث منتشر خواهد شد

 

عکس: رضا زیارتی

.

.

.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. najvaye-kangan.عبدالمجید اورا says:

    با عرض سلام و خدا قوت … با توجه به گفت وشنود مثبت این نشست چنانچه خروجی مرتبط بصورت تفاهم نامه ی زمانبندی شده و تعریف مطالبات، تعیین وبه روز آوری داده ها ، گزارش منابع ونقش های پیوستی نخبگان برگزیده دوطرف (شیوه نامه ی اجرائی و بازوان طراحی و مجری ) این عنوان با سازوکارهای مرتبط در هر موضوع بصورت تخصصی فصل بندی،مکتوب ومنتشر شود. می توان به تاثیر مطلوب وارزنده این تعامل امیدوارتر شد. … تشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن