بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51286
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 8 آذر 97 5:54 ب.ظ

دندان تیز زمین خواران در پیکره املاک عمومی شهر بنک

سایه اهمال بر سر پدیده ” زمین خواری” در شهر بنک

اختصاصی ثلاث- یک شهروند بنکی افشا کرد: اهمال در محافظت از املاک عمومی در بنک، سوء استفاده زمین خواران را در این شهر به دنبال داشته است که نیازمند ورود دستگاه قضایی می باشد.

زمین خواری و تصرف املاک عمومی متاسفانه در کنگان چنان ابعادی پیدا کرده که مسئول کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر را به واکنشی بسیار تند واداشته است.

در این که یکی از وظایف شوراهای منتخب مردم، حفاظت از اموال و املاک عمومی و به ‌تعبیری بیت المال است، هیچ شکی وجود ندارد و این واکنش عضو محترم شورای شهر بسیار به جا، مناسب و شجاعانه می باشد اما تعجب در این است که چرا این تخلفات این ابعاد گسترده را به خود گرفته اند ؟!

در شهرهای کوچکی مثل کنگان و ‌بنک که اکثر شهروندان همدیگر را می شناسند و سازمانهای نظارتی با جدیت و با چشم باز، همه ی تحرکات و تحولات شهر و شهرستان را رصد می کنند، چه عواملی باعث شده که زمین خواری تا این حد مشکل ساز و گسترده شود ؟

بدون شک یکی از عوامل اصلی این تخلفات، زیاده خواهی ها و بی انصافی های بعضی افراد سود جو می باشد که حلال و حرام برایشان اهمیتی ندارد و برای رسیدن به سود و پول باد آورده،  از چپاول و غارت اموال عمومی ابایی ندارند . اما از دیگر سو بعضی قوانین دست و ‌پاگیر و نا کارامد هم مزید بر علت شده و دست چپاولگران غارتگر را باز تر کرده و دست مجریان قانون را بسته است !

در ضلع سوم این قضیه،  اهمال و بی تفاوتی اداراتی مثل اداره ی ثبت اسناد نیز کاملا چشمگیر و مؤثر است .

نگارنده ی این سطور موردی را سراغ دارد که شخصی در شهر بنک ۹۴۰۵ متر مربع از بستر رودخانه، ۵۷۳ متر مربع از جاده ی عبور و مرور و ۲۶۱۸ متر از ملک شخصی مجاور را تصرف کرده و به نام خود سند ثبت منگوله دار  از اداره ی ثبت اسناد شهرستان کنگان گرفته است.

اداره ی ثبت اسناد نیز کاملا از تخلف نامبرده و اهمال کارشناس خود آگاه است و حتی موضوع تخلف را طی نامه ی شماره ۹۷/۱۱۵/۲۹۰۹ مورخه ۶/۳/۹۷ و با شماره شناسه ی ۸۶۵۷۴۵ به‌اداره کل متبوع گزارش کرده است ولی  هیچ اقدام عملی در اعاده ی حق عام بیت المال صورت نگرفته و سند ثبت غاصب این املاک، از سد سکندر هم محکمتر باقی مانده است !

‌نامه ی شماره ی ۷۵۰/۲۳۹۰۷ مورخه ی  ۲۷/ ۱۰/ ۹۶ اداره ی منابع آب کنگان و ضمایم آن که در پاسخ به‌ استعلام  اداره ی ثبت اسناد کنگان نوشته شده، سند معتبری بر وقوع این زمین خواری و تخلف می باشد . تخلفی که قطعا بدون همکاری کارشناسان اداره ی ثبت با چپاولگران املاک عام،  امکان پذیر نبوده است !

 

این یادداشت در صورت نیاز، به روز می شود…

 

……

 

ثلاث: یادداشت بالا بر اساس تحقیقات و بررسی های نگارنده مطلب تحریر شده است و  البته این حق برای اداره ثبت اسناد شهرستان کنگان جهت  پاسخگویی یا شفاف سازی در این خصوص از طریق همین سایت خبری، وجود دارد.

 

یادداشت: حسن عبدالهی

 

نظرات

  1. شهروند مطلع says:

    با سلام
    ظاهرا خبرهای بالا در دفاع از حرفهای بدون سندی است که عضو شورای کنگان اعلام کرده و به جای اینکه به ادارات مرتبط و حتی مراجع قصایی یا از اوون محرمانه تر به سربازان گمنام امام زمان بگه رسانه ایی کرده – تعجبم از یه سایت اجتماعی هست که بدوون توجه به همه ی اینها این مطالب رو می نویسه –
    خواهشا با طرفداری و باند بازی مطالب چاپ نشه
    چرا به مرگ یک مادر باردار در بیمارستان ، در زمانی که کمتر مادری فوت میکنه یا پروژه های شهرداریها یا …. رسیدگی نمیکنید
    زمین خواری مسئله مهمی هست ولی چرا مستقیم به ادارات ذیربط نمیگن : چون میترسن منافع خودشون در جای دیگه به خطر بیافته
    یک شهروند کاملا مطلع

  2. شهروند مطلع سه says:

    سلام
    چه جالب این شهروند پس از حرفهای عضو شورای کنگان و ثبت در سایت ثلاث به این افشای زمین خواری در بنک دست زده
    و چه جالب هست که هم عضو شورا و هم این شهروند بنکی ، نه به ارگانهای ذیربط و نه به مراجع قضایی و جالبتر نه به سربازان گمنام امام زمان که حداقل خالصانه ترین کارها رو میکنن ، اطلاع نداده
    میشه فهمید که هر دو فرد فوق یا منافع خودشون در میونه یا منافعشون در خطره
    وگرنه اول با مدارک خودشون به ادارات فوق میرفتن بعد به افشاگری می زدند
    فقط میشه گفت خدا اخر و عاقبتشونو بخیر کنه

  3. شهروند مطلع says:

    با سلام
    چقدر عجیب است که مطالب شما پس از مطلب قبلی عضو شورای شهر کنگان اعلام گردیده و در اذهان حمایت از وی را نشان می دهد نه جلوگیری از زمین خواری.
    جالیتر اینکه چرا این گونه افراد مطلع ، به جای مراجعه به ادارات ذیربط و یا مراجع قضایی که در راس آن دادستان بعنوان مدعی العموم قراردارد و یا فراتر از آن سربازان گمنام امام زمان مراجعه نمی نماید و صرفا بدون مشخصات کامل و به صورات مبهم (باری به هر جهت ) مطالبی را می گوید .
    جای بسی سوال دارد که آیا افراد فوق اصلا به ادارت گفته شده مراجعه کرده و جواب نگرفته اند که حالا افشا گری می کنند
    بنده فکر میکنم یا منافع خودشان در میان و در خطر افتاده و یا منافع اطافیان یا شرکا
    و شاید قصد گل آلود کردن آب و ….بقیه هم مشخص.
    مطلب دیگر چرا سایت ثلاث به مرگ مادر باردار در بیمارستان با این همه امکانات اشاره ایی نمی کند ، چرا به پروژه های بی حساب و کتاب شهرداریها و یا به باغهای غیرمججاز احداثی در شهر بنک و یا به آبراه های پرشده توسط شهرداری بنک و یا به آبراه های تغییر مسیر داده برای تفکیک اراضی در شهر کنگان
    در پایان از اطلاع رسانی نه چندان منصفانه شما تشکر دارم .

    ——

    ثلاث- از حسن توجه و دقت شما کاربر گرامی سپاسگزاریم. جناب اقای عبدالهی هم به اداره ثبت اسناد مراجعه کرده اند و هم به مراجع قضایی. شماره نامه ای که ایشان در مطلب خود بیان نموده اند نیز حاکی از همین موضوع داد. ایشان مستندات و مدارک کاملی مبنی بر این ادعا دارند که در صورت تمایل می توانند در اختیار شهروندان بگذارند.
    بنا به درخواست آقای عبدالهی شماره تماس ایشان جهت تماس شهروندان با وی در خصوص مطلب درج شده در این خبر منتشر می شود.

    در خصوص خانم بارداری که چندی پیش فوت نمود نیز به زودی گزارشی تهیه و پاسخ رئیس بیمارستان کنگان را نیز در آن منتشر خواهیم کرد.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن