بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51293
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 9 آذر 97 12:26 ب.ظ

شهردار بنک:

سدهای آبخیزداری در بنک، آب چاه های کشاورزی این منطقه را تقویت می کند

ثلاث- شهردار بنک گفت: سدهای آبخیزداری بنک در تقویت ابهای زیرزمینی به خصوص تقویت اب چاهای کشاورزی شهر بنک (قطب کشاورزی شهرستان کنگان )تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

به گزارش ثلاث ، اب و خاک از مهم ترین منابع طبیعی هستند که نقش بسیار عمده ای در زندگی انسان دارند . عاملی که همواره این دو منبع مهم را مورد تهدید جدی قرار می دهد فرسایش خاک و رسوب زدایی ناشی از ان می باشد . سدهای ابخیزداری، سازه های کوچکی میباشند که با کاهش شیب آبراه ها،  کاستن سرعت جریان اب و ذخیره اب در پشت سدها، یکی از ابزارهای اصلی در حفظ خاک واب و تقویت ابهای زیرزمینی به شمار می روند .

در سال جاری با پیگیری های اعضای شورای  اسلامی شهر بنک و حسن نظر فرماندار شهرستان کنگان و منابع طبیعی شهرستان و استان، چند سد ابخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در بالادست تنگ گلی( واقع در محدوده شهر بنک) احداث گردید .

حجت ریحانی نیا شهردار شهر بنک به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر بنک پس از بازدید از این سدها گفت: بازدید   به حمد خدا در بارندگی های اخیر شاهد ذخیره بسیار خوبی در پشت سدها  بودیم که قطعا در تقویت ابهای زیرزمینی به خصوص تقویت اب چاهای کشاورزی شهر بنک (قطب کشاورزی شهرستان کنگان )تاثیر بسزایی خواهد داشت . 

وی اظهار داشت: انشالله در اینده ای نزدیک، شاهد افتتاح چند طرح دیگر ابخیزداری در حوزه شهر بنک خواهیم بود .

شهردار بنک عنوان کرد: تلاش شورای اسلامی شهر بنک بر این است که با توجه به دیدگاه بلند فرماندار محترم و  ریس محترم  اداره منابع طبیعی، این طرحها به صورت مستمر ادامه یابند و تمام نقاطی که در حوزه شهر بنک پتانسیل احداث این طرح ها را دارند، اجرا شود.

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن