بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51412
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 آذر 97 3:55 ب.ظ

امام جمعه عسلویه:

مسئولین بازارِ رها شده را رصد کنند/ بعضی مردم با یارانه دارند زندگی می کنند

ثلاث- امام جمعه عسلویه گفت: مسئولین باید رصد کنند ولی بازار رها شده است. بعضی مردم با یارانه دارند زندگی می کنند. آدم سردرگم می شود که کجا بحث تحریم است و کجا دست دشمن در کار است.

به گزارش ثلاث و به نقل از چریف، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به ویژگی‌های شیعیان از نگاه ائمه معصومین اظهار داشت: ائمه ویژگی‌های شیعیان را برای ما برشمرده‌اند اما آنچه در عمل رفتار می‌کنیم با گفتار ائمه تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت تقوا، داشتن خضوع و خشوع، ادای امانت، انجام واجبات و ترک محرمات، ذکر خدا و نیکی کردن به پدر و مادر از ویژگی های یک شیعه از نگاه امامان معصوم است.

امام جمعه عسلویه با بیان بخش هایی از پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز گفت: رهبر انقلاب فرمودند اگر نماز با خشوع وخضوع اقامه شود جامعه را به صلاح وسداد می رساند بخش از گرفتاری ما از نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است ما خوب به موضوع نناز توجه نکرده ایم. رهبر انقلاب تاکید کردند ترویج نماز با شیوه های اثرگذار از اموری است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند. خانواده ها باید بیشتر توجه کنند و حساسیت پدرها و مادرها نسبت به جوانان باید بیشتر شود.

هاشمی نژاد افزود: رهبر انقلاب فرمودند آموزش و پرورش می تواند از اثرگذارترین دستگاه‌ها باشد. باید مدارس را به نماز خواندن نوجوانان مزین کنید. حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و فرهنگیان در این زمینه باید تلاش کنند. این سه قشر در اصلاح جامعه نقش پر رنگی دارند.

امام جمعه عسلویه ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: دانشجویان و دانش آموزان باید درجه اول به خود بپردازند و خودسازی کنند. اگر خودسازی نکنند جامعه مبتلا می شود. دانشجویان باید مودب به آداب اسلامی باشند. امور تربیتی به تنهایی کار ساز نیست. از درون باید واعظ داشته باشند. می بینیم دانشجویان درحضور رئیس جمهور با صراحت و شجاعت مشکلات جامعه و مردم  رابیان می کنند. دانشجویان باید فرصت جوانی را مغتنم بشمارند.

هاشمی‌نژاد به اعتراضات مردم فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: می بینیم پلیس فرانسه با بی رحمی و وحشیانه با مردم برخورد می کند. مردمی که تنها به سیاست‌های رئیس جمهور خود اعتراض دارند اگر در کشور ما یک انسان فاسد معدوم شود بحث حقوق بشر راه می اندازند. امروز آنها با مردم شان چه می کنند چون به خودشان رسیده این عین حقوق بشر است.

امام جمعه عسلویه به موضوع کارآفرینی اشاره کرد و گفت: شرکتی آمده می خواهد کارآفرینی کند و جوان‌ها مخصوصا کسانی که دیپلم فنی دارند مراجعه کنند و ثبت نام کنند و آموزش ببینند تا بتوانند اشتغال ایجاد کنند. طی یکی دو هفته آموزش می‌دهند و هزینه غذا و اسکان را هم تقبل کردند. جوان‌ها بیایند و شرکت کنند و آموزش ببینند.

امام جمعه عسلویه از گرانی اقلام و نیازهای ضروری مردم به شدت انتقاد کرد و افزود: گرانی به مردم فشار آورده است. اگر حساب و کتاب باشد و بازرس باشد و بازرس سالم باشد این اتفاقات نمی افتد. چرا باید مردم بدبختی بکشند؟ در بحث ماهی در بندر چرا ماهی اینقدر گران باشد؟ می گویند ماهی صادر می‌کنند. به چه دلیل و به چه مجوزی اینکار می کنند. آیا اجازه این کار را دارند؟

وی تاکید کرد: مسئولین باید رصد کنند ولی بازار رها شده است. بعضی  مردم با یارانه دارند زندگی می کنند. آدم سردرگم می شود که کجا بحث تحریم است و کجا دست دشمن در کار است. همه این نیست و باید وجدان بیدار باشد و انجام وظیفه کنیم. مگر نه مردم ولی نعمت ما هستند  و ما نوکر و خادم مردم هستیم./

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن