بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51572
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 25 آذر 97 9:23 ب.ظ

شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس

سقوط سنگین قدرت خرید مسکن/ بانک مرکزی باید سقف وام را افزایش دهد

ثلاث- سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از متقاضیان بخش مسکن قدرت خرید خود را از دست داده اند.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از خانه ملت، سید کمال الدین شهریارینماینده مردم دشتی و تنگستان گفت: در حال حاضر اصلاحات قانون پیش فروش مسکن در کمیسیون عمران مجلس در دست بررسی است.

  وی ادامه داد: اطلاع داشتن مردم از مفاد قانونی پیش فروش مسکن باعث می شود تا خریداران نسبت به آن دید و اطلاع کافی داشته باشند و همین امر منجر به خریدی مطمئن می‌شود و دیگر تخلفاتی که در گذشته انجام می گرفت، به وجود نمی آید.

نماینده مردم دشتی و تنگستان که عضو کمیسیون عمران مجلس نیز می باشد، اظهار داشت: در مورد طرح پیش فروش مسکن نمی توان گفت که این طرح ناجی  مشکلات بخش مسکن است اما می تواند به  خروج از مشکلات کمک کند.

دکتر شهریاری افزود: در مرحله اولیه بررسی این طرح مواردی مورد تاکید بود. برای مثال باید در قانون نواقصی مانند مسأله مالکیت تدریجی به نفع خریدار و چگونگی احراز و سندیت بخشیدن به آن  بررسی و اصلاح شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان تاید کرد: تلاش می شود تا تعریف  مناسب و درستی از پیش فروش و اشخاص صالح برای پیش فروش ساختمان تعیین شده و در قانون مد نظر قرار گیرد.  

 شهریاری افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد از متقاضیان بخش مسکن قدرت خرید خود را از دست داده اند.

وی اذعان داشت: مشکل مسکن فقط به وزارت مسکن باز نمی گردد چرا که در اثر تغییرات کلانی که در شاخص های اقتصاد کشور  رخ داده است در تمامی بخش های اقتصادی تاثیرگذاشته است. وقتی ارزش پول ملی کاهش پیدا می کند در تمامی بخش ها اثرات آن را می توان دید در نتیجه بخش مسکن هم دچار التهابات و مشکلات می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: بهبود شرایط و خروج مسکن از رکود بستگی به این دارد که متقاضیان چه میزان قدرت خرید داشته باشند اگر تقاضا همچنان پایین باشد بخش تولید با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد./ افزایش میزان تسهیلات، کاهش سود و بازپرداخت بلند مدت راهگشاست

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن