بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51696
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 30 آذر 97 12:48 ب.ظ

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی از تاسیسات بندری کنگان بازدید کرد+ عکس

ثلاث- نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن بازدید از تاسیسات بندری و اسکله کنگان صحبت های مدیران عامل تعاونی لنج داران و تعاونی صیادان را نیز از نزدیک شنید و یادداشت کرد.

به گزارش ثلاث، دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی طی بازدید از بندر تجاری کنگان از ظرفیت های موجود مطلع گردیدند. در این دیدار سید علی اکبر هاشمی رئیس اداره بندر شهرستان کنگان با اشاره به تلاش های سازمان بنادر جهت توسعه بندر تجاری کنگان، از زحمات و حسن نظر مهندس راستاد مدیر عامل سازمان و خانم دکتر الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر جهت تامین اعتبار حوضچه جدید بندر کنگان در راستای رضایت مردم شریف شهرستان کنگان و انجام مسئولیت های اجتماعی تشکر و قدردانی کرد .

رئیس اداره بندر شهرستان کنگان از پیگیری های فرماندار شهرستان کنگان جهت تصویب ساخت حوضچه جدید و حمایت های مهندس ارجمند زاده مدیر کل بنادر استان قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود: با ایجاد حوضچه جدید، مشکلات تجار و لنجداران بندر کنگان مرتفع گردد.

مدیر عامل تعاونی لنج داران و مدیر عامل تعاونی صیادان به همراه تعدادی از ملوانان و صیادان از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با دکتر جلیلی مطرح کردند.

 

جبار نصاری مدیر عامل تعاونی لنجداران کنگان در خصوص بازید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از بندر تجاری کنگان به خبرنگار ثلاث گفت:  از دو سه روز قبل، متوجه حضور جناب آقای دکتر جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان شده بودم و لذا پیگیر بودم که بتوانم با ایشان ملاقاتی داشته باشم تا اینکه وی را در شهر دیر ملاقات نمودم و از ایشان درخواست بازدید از وضعیت بندر تجاری کنگان و اسکله آن کردم که ایشان نیز پذیرفتند و از نزدیک بندر کنگان و برخی زیر ساخت های بندری ما در اسکله را رویت نمودند و صحبت ها و درد دل های مردم را در این خصوص از نزدیک نیز شنیدند.

اماراتی ها به لنجداران ما بی احترامی زیادی می کنند

وی اذعان داشت: مشکلاتی که اخیرا توسط دولت امارات برای ما ایجاد شده است، کم نیست. آن ها نهایت بی احترامی و اهانت را به ما دارند. لنج های ما را در فاصله ۷ مایلی از کشور خود متوقف می کنند. متوقف کردن این شناورها در شرایطی بدون پناه گاه و در مواجهه با خطراتی چون طوفان است. با وجود اینکه ده ها لنج در نوبت ورود به کشور امارات هستند( در فاصله چند مایلی از این کشور)، فقط اجازه ورود چند لنج به طور میانگین در روز می دهند و این موضوع هزینه ها را برای لنج دارن و تجار بسیار افزایش داده است.

 

چرا مسئولین هرمزگان بار لنج های ما را به گمرک امارات مرجوع می کنند؟ / لطفا مسئولین کشوری ورود کنند

مدیر عامل تعاونی لنجداران کنگان ادامه داد: بخش دیگر از مشکلات ما از سمت استان هرمزگان است. مسئولین این استان می دانند که لنج های استان بوشهر و خوزستان از طریق ته لنجی امرار معاش می کنند ولی لنج های ما را به ظن و گمان قاچاق متوقف می کنند و علیرغم اینکه پس از بررسی متوجه می شوند که هیچ مورد یا کالای ممنوعه ندارند، ولی بارهایشان را صورتجلسه کرده و به گمرک مربوطه ارجاع می دهند که دست گمرک مربوطه را به نحوی ببندند.

نصاری گفت: این موضوع باعث می شود که کل بار لنج های استان بوشهر و خوزستان به گمرک مبدا( امارات) مرجوع گردد. این مسئله با در نظر گرفتن هزینه های سنگین بارگیری، تخلیه، تفکیک، صورتجلسه و مرجوعی، موجب ضرر و زیان شدید لنجداران و تجار می شود.

 

محاسبه نرخ سوخت بر اساس دلار برای شناورهای  تجاری بی انصافی محض است

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: مشکلات سوخت از دیگر معضلات ماست که واقعا لنج های ما را زمین گیر کرده است. نرخ این سوخت رسانی بر حسب دلار و نرخ بانکریک( سوخت گیری و سوخت رسانی ) محاسبه می شود و این دور از انصاف و عدالت است. ما همه ایرانی هستیم، رای می دهیم، در دفاع از کشور جنگیده ایم و مدافع میهن هستیم و ما را مرزبان خلیج فارس میدانند، نگهبان بی مزد و منت مرزهای آبی کشور می باشیم. با سرمایه سنگینی که در امر تجارت گذاشته ایم، در واقع باری را از روی دوش دولت برداشته ایم و کمترین حق ما استفاده از دریاست.

مدیر عامل تعاونی لنجداران کنگان گفت: تمام این موارد را تک به تک و با توضیح کامل خدمت جناب دکتر جلیلی توضیح دادیم و ایشان نیز علاوه بر یادداشت کردن این موارد، قول پیگیری موثر را در ان خصوص به ما دادند.

نصاری عنوان کرد: جا دارد از مهندس نوروزی فرماندار شهرستان کنگان و همچنین خانم دکتر الماسی نماینده مردم جنوب استان که با همتی والا پیگیر احداث حوضچه برای کنگان هستند قدرانی ویژه ای داشت باشم و همچنین از امام جمعه معزز کنگان بابت اینکه بارها در خطبه های خود در نماز جمعه بحث ته لنجی و احداث اسکله و مشکلات لنجداران و ملوانان را بیان نمودند نیز تشکر می کنم.

 

 

 

گزارش و عکس: ثلاث

 

 

.

.

.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن