بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51944
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 13 دی 97 10:40 ب.ظ

به همراه عکس و توضیح

اِلمان حجمی در بلوار امام حسین شهر بنک نصب شد

ثلاث- شهرداری و شورای اسلامی شهر بنک اقدام به ساخت یکسری المان های حجیم و انتزاعی و تجسمی و دو الگوی منظر شهری کلاسیک و منظر شهری رمانتیک نموده است.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بنک، عنصر زیبایی ، به همراه نقش هویتمندی و عملکردی ، سازنده ارکان منظر شهری است . روح انسان زیبایی طلب است ودر این زمینه تا انجا پیش میرود که در طراحی برخی احجام ، رویکرد زیباشناسانه و تزیینی را در اولویت قرار میدهد .حجم های تزیینی به عنوان بخشی از هنر تزینی همواره مورد توجه جوامع بشری بوده هست .

از تزئینات بدن آرایی مانند زیورآلات و جواهرات گرفته تا احجام تزیینی منزل مانند مجسمه ها ، عروسک ها و عتیقه جات و ….بخشی از حجم های مذکور میباشد.

 

چرا این طرح؟

احجام تزیینی هنری در اماکن عمومی و فضاهای شهری نیز رواج دارد و بخشی از منظر شهرهای مدرن را به خود اختصاص می دهند .

منشا ارایش و زیبایی در فطرت کمال جوی انسان است که سابقه ای به قدمت تمدن و فرهنگ بشریت دارد . از زمانیکه انسان شروع به ساختن سرپناه و محلی برای سکونت خود کرد ، به فکر زیباتر ساختن ان نیز بود .

ارایش و تزیین جز لاینفک فرهنگ و تمدن هر کشور محسوب شده و بخشی از فرهنگ زیبا شناختی جامعه را تشکیل داده است .

فصل مشترک تمامی جوامع بشری در استفاده از تزیینات ، تلاش برای خارج کردن زندگی انسان از وابستگی صرف به نیازهای مادی و دادن بعد فرهنگی به ان است .

در این راستا شورا و شهردای شهر بنک در جهت زیباسازی شهری و پیرو برنامه سی گانه شورای اسلامی دوره  پنجم به مردم شریف بنک در انتخابات اقدام به ساخت یکسری المان های حجیم و انتزاعی و تجسمی و دو الگوی منظر شهری کلاسیک و منظر شهری رمانتیک نموده است . انشالله با بهره گیری از مشاورین متخصص و نظر صاحبنظران و دلسوزان عزیز شهر بنک این عمل به صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.

.

.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن